Program


Peter Handke: Közönséggyalázás - hangjáték - 2020-as verzió

Peter Handke: Közönséggyalázás - hangjáték - 2020-as verzió

1966-ban, a 24 éves Handke ebben a dramatikus művében radikálisan szakít az illúziószínház hagyományával. A TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA először 1997-ben dolgozta fel, a Mu színházban. Az akkori előadás alapját szolgáló, elveszettnek hitt hanganyaga több, mint 20 év után 2019-ben előkerült.

TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA
Peter Handke: Közönséggyalázás
hangjáték - 2020-as verzió

Már semmi sem ugyanaz, de minden ugyanolyan, már semmi sem ugyanolyan, de minden ugyan az!

1966-ban, a 24 éves Handke ebben a dramatikus művében radikálisan szakít az illúziószínház hagyományával.
A TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA először 1997-ben dolgozta fel, a Mu színházban.
Az akkori előadás alapját szolgáló, elveszettnek hitt hanganyaga több, mint 20 év után 2019-ben előkerült. A hangrestaurálást követő akusztikai rendszer és zene hozzáírásával, hangjátékká alakult.

Gergely Erzsébet 1969 es fordításában
Produkciós vezető: Szirtes Attila
Színész hang: Szűcs Lajos
Rendezés, hangtervezés, zene: Árvai György

Önszembesítés:
Komoly visszhanggal mutatták be1 Claus Peymann rendezésében, a Theater am Turmban. Ez a színház az egyik legfontosabb német kőszínház a hatvanas években. A szöveg magyarul 1969-ben jelent meg A játszma vége – modern egyfelvonásosok
című kötetben Gergely Erzsébet fordításában, s első magyarországi bemutatója az Ódry Színpadon volt. Handke ebben a dramatikus alkotásában radikálisan szakít az illúziószínház hagyományával. Darabjában nincsenek megírt karakterek, csak
megszólalók. A színészek civil minőségükben felmennek a színpadra, szembeállnak a nézőkkel, közvetlenül megszólítják őket és szövegeikkel sorra megkérdőjelezik a polgári színjátszás alapvetéseit.5 A beszélők kijelentik, hogy a színpadi idő nem
különbözik a valós időtől,6 a színpadon nem jelenik meg egy másik tér illúziója,7 és a színészek nem játszanak el egy történetet.8 A fókusz a színészek és a nézők közti jelen idejű kommunikációra helyeződik. Handke szövegében a rövid, tömör mondatok és kijelentések a beatzene hatását mutatják, a performatív kompozícióval való kísérletezés pedig a brechti hagyományhoz kapcsolja. Békés András rendezésében a szövegek Handke instrukcióinak megfelelően egyenlően voltak elosztva a színészek között.9 A megszólalások között nem szabadott szünetet tartaniuk, tehát rá kellett beszélniük egymásra.

Kövessen minket!


Ajánló


Budapest-Bécs Operettgála

Pesti Vigadó Díszterem

Kálmán, Strauss, Lehár népszerű dallamai a műfajához méltó, impozáns helyszínen, a Vigadó Dísztermében…

Márai Sándor estek

De la Motte - Beer-palota

Márai Sándornak az idén ünnepeljük születése 120. évfordulóját. A három est neki állít…

Egyetlen este alatt járhatsz lakótelepi fürdőszobában és illegális kaszinóban, találkozhatsz irigy kalózokkal és…

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Ami a színlapra nem fért ki
Jegy.hu Blog

Beszámolók, érdekességek, interjúk a Jegy.hu programjairól, hogy felkészülten vághasson bele a kikapcsolódásba!

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön hírlevelünkből a legnépszerűbb programokról!

Tisztelt Ügyfelünk!

Mint a legtöbb weboldal, a Jegy.hu is cookie-kat használ a működéséhez. Tudomásul veszem, hogy az InterTicket számomra releváns, személyre szabott ajánlatokat igyekszik összeállítani, amelyhez számos személyes adatot használ fel. Az adatkezelés szabályait az Adatkezelési Tájékoztatóban megismertem, azokat elfogadom.

Hozzájárulok