Hallgassunk Schubertet! 4. A-moll szonáta/Dalok/ IX. szimfónia ( Juliane Banse&Concerto )
Program:
Schubert: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
Schubert: IX. („nagy” C-dúr) szimfónia, D. 944
Program:
Schubert: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
Schubert: IX. („nagy” C-dúr) szimfónia, D. 944
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. január 28. szombat, 19:30
Hallgassunk Schubertet! 4. A-moll szonáta/Dalok/ IX. szimfónia (Juliane Banse&Concerto)
19:30 Nagyterem
Műsor:
Schubert: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
Dalok
A pisztráng (Die Forelle) D. 550
Margit a rokkánál (Gretchen am Spinnrade) D. 118
Szilviához (An Sylvia) D. 891
Tartaroszi csoport (Gruppe aus dem Tartarus) D. 583
Alkonyi pírban (Im Abendrot) D. 799
Rémkirály (Erlkönig) D. 328
Ráadás: Geheimes
szünet
Schubert: IX. („nagy” C-dúr) szimfónia, D. 944
Közreműködik:
Juliane Banse szoprán
Maxim Rysanov brácsa, Rozsonits Ildikó zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Baráti Kristóf, Keller András
Az esti koncert nyitószáma újra csak egy melléknévvel felruházott kamaradarab, az a-moll („Arpeggione”) szonáta lesz. Ez az 1824-es szerzemény arról a ma már jószerint csak történeti kuriózumként emlegetett, a divatból teljességgel kihullott hangszerről kapta a nevét, amely a gitárral rokon, a csellóra hasonlít és vonóval szólaltatják meg. A szonáta Maxim Rysanov előadásában most brácsán hangzik el, zongorán kíséri a Virtuózokban felfedezett Rozsonits Ildikó.
Schubert, a jelentős dalköltő, „a dal jámbor fejedelme” – az 1828-ban elhunyt zeneszerzőt így búcsúztatták és tisztelték továbbélő kortársai, jeléül annak, hogy szinte példátlanul gazdag daltermésének megannyi darabja már akkor népszerűvé vált, amikor Schubert más műfajokban alkotott műveit még nem, vagy csak alig ismerték (el). A Schubert-napot lezáró és betetőző koncert első felében a dalénekesként világszerte ünnepelt német szoprán, Juliane Banse az életmű – és egyszersmind a Lied műfajának – reprezentatív gyöngyszemeit készül megszólaltatni: A pisztrángtól a goethei Rémkirályig. A szünetet követően azután a „mennyei hosszúságú” C-dúr szimfónia, a Concerto Budapest repertoárjának egyik sokat csiszolt ékköve hangzik el. A mű, amelynek számozásával kapcsolatban még fel-felmerülnek ugyan ellentétes álláspontok, ám amelynek nagyságát jószerint azóta nem vonja kétségbe senki emberfia, hogy a felkutatói érdemű Schumann baráti biztatására Mendelssohn a posztumusz ősbemutatón, 1839-ben a lipcsei közönség elé bocsájtotta.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”
Az előadás ízelítőt ad a harmincas évek diktatúrájából az egyes emberek sorsán keresztül. A sztálini diktatúrában a Sátánhoz is jobb tartozni, mint a feljelentgető házmesterek társadalmához. A legfontosabb tanulságot Pilátus mondja ki: „a gyávaság a legeslegrútabb bűn.”
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
A VÁCZI ESZTER és a QUARTET 2024-ben hét év után adja ki legújabb, immáron ötödik albumát, LESZ MAJD ÚGY címmel.
40 évvel első szegedi előadása után visszatér az István, a király!
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!