Az 1972-ben született Currentzis nemcsak pályakezdő volt a novoszibirszki operaház és balett társulatának élén, de komplex zenei műhelyt is alapított ott: MusicAeterna néven 2004-ben először szimfonikus zenekart hozott létre, majd nem sokkal később kórust is. Utóbb fő-zeneigazgatóként egy urali város, Perm operaháza élére került, ma azonban már a német Südwestfunk zenekarát vezeti.
Az általa életre hívott zenei műhelyekhez azonban nem lett hűtlen: továbbra is rendszeresen dolgozik a MusicAeterna élén, amely kiterjedt turnékon vesz részt Oroszországban és Nyugat-Európában, nemzetközi fesztiválok vendége, és sikeres lemezfelvételeket készít nemcsak a szimfonikus repertoár remekeiből, de operákból is. Stílusok dolgában mindenevők: a barokktól az általuk megrendelt kortárs művekig sokféle zenét játszanak. A Müpába azonban homogén programmal érkeznek: a két Mahler-mű, amelyet megszólaltatnak, a zeneszerző első alkotókorszakának két remeke, az úgynevezett Wunderhorn-romantika képviselője. Ez idő tájt Mahler fantáziáját élénken inspirálta egy nevezetes népköltészeti gyűjtemény, Clemens Brentano és Achim von Arnim 1805 és 1808 között megjelent kiadványa, A fiú csodakürtje (Des Knaben Wunderhorn) - a koncerten felhangzó dalciklus és a IV. szimfónia szopránszólós zárótétele egyaránt ennek anyagából merít.
Műsor:
Mahler: A fiú csodakürtje - részletek
Mahler: IV. (G-dúr) szimfónia
Vezényel: Teodor Currentzis
szoprán: Paula Murrihy, Jelizaveta Szvesnyikova
bariton: Florian Boesch