Orbán György 75 – Kamaraest A Zeneszerző Tiszteletére
Az egyik legtöbbet játszott kortárs magyar zeneszerző, Orbán György az avantgarde zenei irányzatok után a neoromantika felé fordult.
Az egyik legtöbbet játszott kortárs magyar zeneszerző, Orbán György az avantgarde zenei irányzatok után a neoromantika felé fordult.
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. július 2. szombat, 18:00
Orbán György 75 – Kamaraest A Zeneszerző Tiszteletére
Műsor:
Orbán György:
Templomi énekek – Három latin ének, Genfi zsoltárok
Világi dallamok – Kódex-dallamok, Népdal és vidéke
Kilenc erdélyi madrigál
Közreműködik:
Bátori Éva – szoprán
Kun Ágnes Anna – mezzoszoprán
Selmeczi Gábor – hegedű
Kincses Margit – zongora
Selmeczi György – zongora
A népzenei, filmzenei, jazzes és kortárszenei elemek mellett előszeretettel merít a múlt hagyományaiból: tudatosan visszanyúl a korábbi zenetörténeti korszakok hangzás- és formaideáljaihoz, és nem kívánja elvetni a tonalitás rendszerét. A hangnemalapú (tonális) gondolkodásról ugyanis úgy véli, az emberi világ természetes része, amelynek jelentősége semmilyen erőfeszítéssel nem szüntethető meg, az atonális zenei irányzatok legfeljebb kiegészíthetik ezt a világot. Orbán György neve elsősorban vokális, azon belül kórus- és oratorikus kompozícióiról vált ismertté, de életműve – stílusforrásaihoz hasonlóan – igen változatos, hiszen hangszeres és színpadi műfajokban is alkot. 1947-ben született Marosvásárhelyen. A kolozsvári Zeneművészeti Főiskolán tanult, majd tanított; Magyarországra költözését követően az Editio Musica Budapest zenei szerkesztője, illetve a Zeneakadémia professzora lett. Munkásságát többek között Bartók–Pásztory-, Erkel-, Artisjus- és Kossuth-díjjal is elismerték. Selmeczi Györggyel, Vajda Jánossal és Csemiczky Miklóssal együtt tagja a Négyek néven emlegetett zeneszerzői csoportnak.
Május 11-én fergeteges ValMar koncerttel zárul a 2024-es Pápai Expo és Agrárpiknik, az év legmenőbb agrárrendezvénye.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.
A történet Fazekas Mihály művén alapul, a mese régi, de a megközelítés módja merőben új, ugyanis Schwajda György a libák szemszögéből írta meg a cselekményt.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
Az orosz operairodalom műremeke, amely Alekszandr Puskin azonos című drámája nyomán keletkezett, több mint húsz év után kerül újra az…
Ahogy egy kritikusa írta: „Akinek nehéz a szíve, vagy csak melegségre vágyik, nézze meg ezt a darabot. Aki a nagy…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!