MAPS workshop 3
MAPS 2017 Workshop 3: Gaby Wijers: Hogyan lehet digitális műveket fenntartani, kezelni, bemutatni?
MAPS 2017 Workshop 3: Gaby Wijers: Hogyan lehet digitális műveket fenntartani, kezelni, bemutatni?
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Az oldalon elérhető utolsó előadás dátuma: 2017. március 24. péntek, 17:00
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a workshopra kizárólag érvényes konferencia jeggyel lehet jelentkezni.
A médiaalapú művészet gyűjtése, reprezentálása és megóvása mindig új kérdéseket és kihívásokat állít. A művek technológiai környezetüktől függnek, amely folytonosan változik. Elavulttá válik a felszereltség, a szoftvereket fejlesztik. Mindehhez a művek vagy hozzáidomulnak, vagy elvesznek, és utóéletük emlékként vagy dokumentumként folytatódik. Manapság a legtöbb médiaalapú mű processzuális, múlékony, interaktív, multimédia-alapú és alapvetően kontextusfüggő. Elméleti szempontból a restaurátorok rá vannak kényszerítve, hogy „alaposan megismerjék a nem tárgyalapú információ felhasználásának a kontextusát, hogy biztosítani tudják a helyrehozatalhoz szükséges adatok megőrzését.”1
A holland múzeumok és más gyűjtemények fogékonyak az együttműködésekre a médiaművek hosszú távú megőrzése érdekében. Előadásában Gaby Wijers kitér ennek a kooperatív hozzáállásnak a fontosságára, illetve egy digitális műalkotáson keresztül bepillantást enged a LiMA-ban zajló munkálatokba. Esettanulmányok alapján bemutatja egy műalkotás útját a beszerzéstől, így a vonatkozó jegyzőkönyvektől és szerződésektől egészen az alkotás bemutatását megelőző dokumentáláság, a bemutatásáig és a megóvásáig. Ezt követi a digitális gyűjteménybe való beemelés, beleértve a biztonsági másolat készítését, az eredetvizsgálatot és a monitorozást. Mindezt, ha a jövőbeli bemutatás szükségessé teszi, az emuláció és az áthelyezés követi.
Ezeknek a kérdéseknek a középpontjában ugyanakkor a felgyorsult technológiai elavulásra, az anyagok elhasználódására, illetve a sokrétű installációs igényre adható technikai válaszok álltak. A felgyülemlett, különféle formájú anyag hosszú távú megőrzésének érdekében elengedhetetlen a tárgyon keresztül médium, illetve még inkább a hordozón keresztül az alkotó és a felhasználó alaposabb megismerése.
[1] Abby Smith, Preservation in the Future Tense, 1998: §6.
Az Én és a kisöcsém című operettből általában csak a címadó dalt szokás ismerni. Pedig ez az édes történet tele van szerelemmel, humorral, szerelemmel, komédiába illő tévedésekkel, szerelemmel, utazással, szerelemmel, egy cseppnyi ármánnyal, szerelemmel, atyai aggodalmakkal, szerelemmel, féltékenységgel, szerelemmel, rengeteg dallal, tánccal, ja, és szerelemmel is!
Candide, Kunigunda és Dr. Pangloss most a színpadon kelnek útra, és járják be a voltaire-i utakat Lisszabontól Eldoradoig. Groteszk humor,…
Az idei év legmonumentálisabb karácsonyi ajándéka: Walk My World ajándékutalvány.
Ne keress tovább! Vedd meg sorbanállás nélkül!
A Budapest szívében működő Bartók Műhely csoportjainak műsora, melyben színpadra lépnek kicsik és nagyon egyaránt, a három éves korosztálytól a…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!