MAPS workshop 3
MAPS 2017 Workshop 3: Gaby Wijers: Hogyan lehet digitális műveket fenntartani, kezelni, bemutatni?
MAPS 2017 Workshop 3: Gaby Wijers: Hogyan lehet digitális műveket fenntartani, kezelni, bemutatni?
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Fredag, 24. Marts 2017 17:00
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a workshopra kizárólag érvényes konferencia jeggyel lehet jelentkezni.
A médiaalapú művészet gyűjtése, reprezentálása és megóvása mindig új kérdéseket és kihívásokat állít. A művek technológiai környezetüktől függnek, amely folytonosan változik. Elavulttá válik a felszereltség, a szoftvereket fejlesztik. Mindehhez a művek vagy hozzáidomulnak, vagy elvesznek, és utóéletük emlékként vagy dokumentumként folytatódik. Manapság a legtöbb médiaalapú mű processzuális, múlékony, interaktív, multimédia-alapú és alapvetően kontextusfüggő. Elméleti szempontból a restaurátorok rá vannak kényszerítve, hogy „alaposan megismerjék a nem tárgyalapú információ felhasználásának a kontextusát, hogy biztosítani tudják a helyrehozatalhoz szükséges adatok megőrzését.”1
A holland múzeumok és más gyűjtemények fogékonyak az együttműködésekre a médiaművek hosszú távú megőrzése érdekében. Előadásában Gaby Wijers kitér ennek a kooperatív hozzáállásnak a fontosságára, illetve egy digitális műalkotáson keresztül bepillantást enged a LiMA-ban zajló munkálatokba. Esettanulmányok alapján bemutatja egy műalkotás útját a beszerzéstől, így a vonatkozó jegyzőkönyvektől és szerződésektől egészen az alkotás bemutatását megelőző dokumentáláság, a bemutatásáig és a megóvásáig. Ezt követi a digitális gyűjteménybe való beemelés, beleértve a biztonsági másolat készítését, az eredetvizsgálatot és a monitorozást. Mindezt, ha a jövőbeli bemutatás szükségessé teszi, az emuláció és az áthelyezés követi.
Ezeknek a kérdéseknek a középpontjában ugyanakkor a felgyorsult technológiai elavulásra, az anyagok elhasználódására, illetve a sokrétű installációs igényre adható technikai válaszok álltak. A felgyülemlett, különféle formájú anyag hosszú távú megőrzésének érdekében elengedhetetlen a tárgyon keresztül médium, illetve még inkább a hordozón keresztül az alkotó és a felhasználó alaposabb megismerése.
[1] Abby Smith, Preservation in the Future Tense, 1998: §6.
Wayne Eagling – Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij A DIÓTÖRŐ Mesebalett két felvonásban
Dr. Csernus Imre önálló estjén a rá jellemző profizmussal és lényeglátással döbbent rá gondolkodásmódunk fricskáira, és állít fel bennünket említett kipárnázott helyünkről. Persze, ehhez előbb helyet is kell foglalnunk itt, a Városmajori Szabadtéri Színpadon.
Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar vezényel: Guido Mancusi
A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával…
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
A 60 perces angol nyelvű túrák mindennap háromszor (13:30, 15:00, 16:30) indulnak. Időszakosan olasz, francia, spanyol, német és magyar nyelvű…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.