Händel: MESSIÁS HWV 56
Händel 1741-ben mindössze huszonnégy nap alatt, augusztus 22. és szeptember 14. között komponálta legismertebb művét. A Messiás librettóját Charles Jennens (1700–1773) angol költő állította össze. több...
Händel 1741-ben mindössze huszonnégy nap alatt, augusztus 22. és szeptember 14. között komponálta legismertebb művét. A Messiás librettóját Charles Jennens (1700–1773) angol költő állította össze. több...
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. december 12. hétfő, 19:30
G. F. Händel: Messiás HWV 56
Közreműködők:
Jónás Krisztina, Ducza Nóra – szoprán
Bakos Kornélia – alt
Kéringer László – tenor
Jekl László – basszus
Kodály Kórus Debrecen
(karnagy: Kocsis-Holper Zoltán)
Savaria Barokk Zenekar
Vezényel: Németh Pál
Händel 1741-ben mindössze huszonnégy nap alatt, augusztus 22. és szeptember 14. között komponálta legismertebb művét. A Messiás librettóját Charles Jennens (1700–1773) angol költő állította össze. Devonshire hercegének, Írország kormányzójának meghívására Händel 1741 novemberében utazott Dublinba, és a Messiást 1742. április 13-án mutatta be egy újonnan megnyitott koncertteremben (Neal's Music Hall). A mű első alkalommal jótékonysági céllal szólalt meg. Burney a következőket írta róla: „E szent oratórium, ahogyan eleinte nevezték, mivelhogy szövege teljes egészében a Szentírásból származik, a közönségnél igen nagy tetszést aratott, ezért Händel a legtisztább jótékonyságtól indíttatva arra a dicséretes elhatározásra jutott, hogy a Messiást minden évben előadja az árvaház javára. S ez így is történt élete végéig…” Egy napjainkban közölt statisztika szerint a Messiás magasan a leggyakrabban elhangzó zenemű, hol korhű hangszereken, hol modern hangszerekkel, népesebb kórusokkal, vagy éppen Mozart átiratában. Bárhogy is, de a közönség számára mindig ünnep ezt a történetében és zeneiségében egyaránt szent oratóriumot hallani.
Az előadás a Savaria Barokk Zenekar és a Magyar Händel Társaság közös rendezésében valósul meg.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
A legnagyobb slágerek Geszti Péter (és bolygónk) meghatározó korszakaiból, Rap+Az, zene+stand up, vidám időutazás, meglepő fordulatok, korszakos vendégek, és egyedülálló…
Az orosz operairodalom műremeke, amely Alekszandr Puskin azonos című drámája nyomán keletkezett, több mint húsz év után kerül újra az…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!