Csalog Gábor Vasárnapok – Dialógusok (a) zenével II.
Tánczenék Bachtól Stravinskyig
több...
Tánczenék Bachtól Stravinskyig
több...
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. január 26. vasárnap, 18:00
Csalog Gábor Vasárnapok – Dialógusok (a) zenével II.
Tánczenék Bachtól Stravinskyig
Műsor:
Bach, Schubert, Schumann, Ravel és Stravinsky művei
Közreműködik:
Csalog Gábor – zongora
Fazekas Gergely – zenetörténész
A tánc a test művészete, a zene a szellemé. Az embert pedig – ideális esetben – test és szellem harmóniája határozza meg, és ez jellemzi a legmagasabb rendű tánczenéket is. Bach szvittételeire ugyan nem táncoltak a 18. század elején, de ott lüktet bennük az emberi mozgás érzete, és bár Schubert keringőire remekül lehet táncolni, dallam- és harmónivilágukat tekintve ezek a művek sem kevésbé izgalmasak, mint a „nagy” Schubert-zenék. Három évszázad tánczenéiből válogat Csalog Gábor a koncerten, amely számos izgalmas kérdést vet: mik a jellemzői a különböző táncműfajoknak, miként viszonyultak a természeténél fogva populáris eredetű táncokhoz a különböző korszakok különböző zeneszerző, egyáltalán: mit mond el Bach, Schubert, Schumann, Ravel vagy Stravinsky zenéje szellem és test viszonyáról? A kérdések nem költőiek – vagy ha részben azok is – konkrétan is előkerülnek a koncert első felében.
(Fazekas Gergely)
Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök emberi értékekről, de ravaszságról, cselvetésekről és gyarlóságról is.
Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.
A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük csaknem hajótöréssel végződik.
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!