Concerto Armonico - Velence és London, oboák és orgonasípok…
Concerto Armonico Budapest
Velence és London, oboák és orgonasípok…
több...
Concerto Armonico Budapest
Velence és London, oboák és orgonasípok…
több...
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. március 22. péntek, 19:30
Albinoni: F-dúr oboa-kettősverseny, op. 9/3
Albinoni: g-moll szonáta, op. 2/11
Albinoni: e-moll hegedűverseny, op. 2/2
Albinoni: d-moll oboaverseny, op. 9/2
SZÜNET
Händel: 3. (g-moll) oboaverseny, HWV 287
Händel: h-moll concerto grosso, HWV 330
Händel: 13. (F-dúr) orgonaverseny, HWV 295 („A kakukk és a csalogány”)
Emanuel Abbühl, Seung Eun Lee (oboa)
Spányi Miklós (orgona)
Concerto Armonico Budapest (koncertmester: Homoki Gábor, művészeti vezető: Spányi Miklós)
A hangszerek egyik jelentős csoportját alkotják a fúvósok, amelyekben egy csőbe zárt levegőoszlop rezgésével állítják elő hangot. A hangszerben lévő légoszlop rezgésekor keletkező hanghullámok átadódnak a levegő részecskéinek, ezek sűrűsödése-ritkulása továbbítja a hangot, amelynek tulajdonságait a hangszer csövének mérete és kialakítása határozza meg. Az talán nyilvánvaló, hogy az oboa fúvós hangszer, azonban kevesebben asszociálnak fúvós hangszer kapcsán az orgonára. Pedig a „hangszerek királynője” lényegében nem más, mint ajak- és nyelvsípokból álló, fújtatóval ellátott fúvós hangszer, amelynek sípjai részben billentyűzettel, részben pedállal szólaltathatók meg. E két „fúvós” instrumentum társul a Concerto Armonico vonóskarához az Albinoni és Händel concertóiból összeállított frissítő tavaszi hangversenyen.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
A musical zenéje sokféle műfajból merít, igazán színes, magával ragadó hangzásvilágot teremtve, több igazi sláger is felcsendül a darabban.
Szophoklész: Oidipusz király című drámája nyomán írta: Pintér Béla
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
Az üstökösszerű karriert építő Azahriah az esemény súlyának megfelelően grandiózus látvánnyal, a tőle megszokott színvonalú zenei produkcióval és sok-sok meglepetéssel…
Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!