Barokk koncert - Vivaldi, Rebel, Zelenka, Händel, Telemann
Mirijam Contzen (hegedű)
Vezényel: Reinhard Goebel
Mirijam Contzen (hegedű)
Vezényel: Reinhard Goebel
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. június 9. vasárnap, 15:30
Jean-Féry Rebel: Tánckarakterek
Antonio Vivaldi: g-moll concerto „per l’orchestra di Dresda”, RV 577
Jan Dismas Zelenka: a-moll szimfónia, ZWV 189
Wilhelm Friedemann Bach: Adagio e Fuga, F 65
Georg Friedrich Händel: F-dúr triószonáta, HWV 392
Georg Philipp Telemann: F-dúr hegedűverseny, TWV 51:F4
Az évad utolsó barokk koncertjén a német Reinhard Goebel kalauzol végig az olasz, francia, cseh és német barokk állomásain. Idegenvezetőnk a New York Times szerint „világítótoronyként emelkedik ki a középszerűség tengeréből”.
Vivaldi nem ötszáz concertót írt, hanem ugyanazt az egyet írta meg ötszázszor – jegyezte meg Stravinsky pikírten. Igaz vagy sem, az olasz barokk mester egyik legfőbb erőssége volt a versenymű. A hangversenyen hallható g-moll hegedűkoncertet Vivaldi az 1548-ban alapított, Európa-szerte híres, elképesztően virtuóz, máig működő drezdai Staatskapellének írta.
Az olasz barokk után teret kap a francia is, amelynek Jean-Féry Rebel volt a leginnovatívabb komponistája. Korai műveivel forradalmasította a hegedűjáték technikáját, tánczenéje pedig páratlanul népszerű volt. Tánckarakterek című rövid ciklusa a kor divatos táncainak kvintesszenciája: mintha egy álarcosbál forgatagában bukkannának fel egy-egy villanásra a karakterek.
Mások mellett Reinhard Goebelnek is kulcsszerepe volt a cseh Jan Dismas Zelenka újrafelfedezésében. A komponista zenei nyelvére mélyen hatott a cseh népzene. Művészete Bachéhoz áll a legközelebb, rengeteg váratlan dinamikai és harmóniabeli fordulata ugyanakkor a határokat feszegeti – mindez a koncertünkön elhangzó a-moll szimfóniában is megfigyelhető.
Händel és Telemann műveivel a barokk újabb szegleteibe pillanthatunk be. Händel 21 évesen írhatta drámai, kromatikus végbe torkolló F-dúr triószonátáját. A darab szintén a drezdai zenekarnak készült, csakúgy, mint a hangversenyt záró Telemann-hegedűverseny. A zeneszerző úgy hagyja művében csillogni a szólóhegedűt, hogy közben szinte észrevétlenül olvasztja eggyé a zenekarral.
A Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró betlehemese időnként bohókás, máskor lélekmelengető pillanatokon keresztül számlál vissza Jézus születésének éjszakájáig.
Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek való megfelelés kényszeríti ránk. (Kovács Bálint)
Nyári Károly a koncerten a boldogság, az öröm és a szeretet életérzését fogja átadni a dalokon keresztül a közönségnek. A…
Bizonyos vidékek, valahogy mindig kitermelik a diktatúrákat, amelyek pedig mindig kitermelik ezt a három típust: a bántalmazót, a helyezkedőt és…
Roman Polanski hasonló című filmjéből készítette nagy sikerű színpadi rendezését, melyet nemzetközi alkotógárdával állított színre a PS Produkció. Eddig több…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!