Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Sara-Cubarsi Fernandez és Xenia Gogu duókoncertje
több...
Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Sara-Cubarsi Fernandez és Xenia Gogu duókoncertje
több...
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. január 12. szombat, 19:00
18:00-tól Interaktív beavató foglalkozás a nyitókoncert műsorához kapcsolódóan
Tiszta hangolású hegedűdarabok Bachtól Morton Feldmanon át a jelenig.
Marc Sabat kanadai zeneszerző-hegedűművész a torontói egyetemen, New Yorkban a Julliard Schoolban és a montréali McGill University-n tanult. 1999 óta Berlinben él, ahol a művészeti egyetem (UDK Berlin) tanára. Szakmai munkásságának fókuszában a tiszta hangolás (just intonation) áll. Wolfgang von Schweinitz-cel közösen kitalált egy tiszta hangolás lejegyzésére alkalmas notációs rendszert (Extended Helmholtz-Ellis JI Pitch Notation). Saját műveinek kottáit midnenki számára elérhetővé és megoszthatóvá tette a Plainsound Music Edition weboldalán. Hegedűművészként számtalan lemeze jelent meg, amelyeken főként a kortárs amerikai zeneszerzők legnagyobbjainak műveit adja elő (James Tenney, Morton Feldman, Christian Wolff).
„Mivel jó pár éve intenzíven foglalkoztat a különféle hangolások történeti háttere és gyakorlati használata - különös tekintettel a tiszta hangolásokra vonatkozóan - Marc Sabat személye az első pillanattól fogva megkerülhetetlennek tűnt számomra. Munkásságával először egy kis berlini lemezkiadónál (Care Of Editions) megjelent albumon találkoztam, amelyen a Les Duresses címre hallgató hegedűre írt darabjai szerepelnek, és amelyen ő maga is hegedül Andrew McIntosh mellett. A hangok fizikai aspektusára lecsupaszított, mégis a velejéig érzékeny és érzelmes zene ez, ráadásul a tiszta hangolású összhangzatok rendkívül frissen hatnak és újra felébresztik az egyenletes temperáláson eltompult füleket. A Les Duresses mellett az estén elhangzanak Sabat Bach átiratai - ugyancsak tiszta hangolásban -, ami azért rendkívüli, mert Bach idejében már a tiszta hangolásoktól rég továbblépett a zenei gyakorlat, és valahol a ma használt egyenletes temperálás és a tiszta hangolás közti hangolást használták (ilyen például a középhangú temperálás, ami a terceket tisztává tette a kvintek rovására, vagy a jóltemperált hangolás, ami a farkaskvintet kizárva minden hangnem használatát lehetővé tette, ennek bemutatására készült a Wohltemperiertes Klavier).” Szabó Bálint, az esemény kurátora
Műsor:
Marc Sabat: Les Duresses I - II Intonation after Morton Feldman
J.S. Bach - Marc Sabat: Just Intonation átiratok a partitákból
Sara Cubarsi-Fernandez: EXVOT
Dr. Csernus Imre önálló estjén a rá jellemző profizmussal és lényeglátással döbbent rá gondolkodásmódunk fricskáira, és állít fel bennünket említett kipárnázott helyünkről. Persze, ehhez előbb helyet is kell foglalnunk itt, a Városmajori Szabadtéri Színpadon.
Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet - és amely több mint száz éve visszatérő sikerdarabja a hazai és határon túli színpadoknak -, negyven év után ismét látható lesz a Budapesti Operettszínházban.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
Az orosz operairodalom műremeke, amely Alekszandr Puskin azonos című drámája nyomán keletkezett, több mint húsz év után kerül újra az…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!