4. Uránia Filmnapok: Montázsritmus
Rövidfilm-válogatás, 58 perc, 2017
Rövidfilm-válogatás, 58 perc, 2017
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 4. szombat, 10:30
A montázsnak, mint sajátos, voltaképpen csak a mozgóképre jellemző formai eljárásnak ismertebb az elmélete, mint a gyakorlata. Működése, technikái – szemben a történetmondás vagy a képkompozíció technikáival – legtöbbször rejtve maradnak a néző előtt. A montázzsal összeillesztett snittek sorrendje belesimul az elbeszélés folyamatába, a képkapcsolatok kompozíciója ritkán nyer önmagában értelmet. Talán a ritmusváltás az, amire nézőként egy-egy hangsúlyos dramaturgiai ponton leginkább felfigyelünk. De előtérbe a montázzsal kialakított ritmus is csak a történetmondástól eltávolodó etűdökben, filmversekben kerül, melyeket általában – s éppen a ritmus miatt – zenei vagy irodalmi formákkal azonosítunk. Ilyesfajta munkák készítésére a magyar film történetében – a főiskolai vizsgafeladatok mellett – a politikai és formai értelemben egyaránt szabadabb alkotási lehetőséget biztosító Balázs Béla Stúdióban nyílt mód. Ha tehát a montázs látványos működésére, ritmusjátékaira vagyunk kíváncsiak, érdemes a Színház- és Filmművészeti Egyetem, illetve a BBS anyagából válogatnunk, ahogy ez az összeállítás is teszi, egymás mellé helyezve a montázsritmussal kreatív módon élő, igen különböző stílusú rendezők ma már klasszikusnak számító rövidfilmjeit.
Bevezetőt mond Gelencsér Gábor filmesztéta.
Az összeállítás filmjei:
Pályamunkások - rendező: Gaál István, 1957, 4’
Te - rendező: Szabó István, 1961, 10’
Elégia - rendező: Huszárik Zoltán, 1965, 19’
Aréna - rendező: Tóth János, 1969, 7’
Pro Patria - rendező: Sára Sándor, 1969, 10’
Madarak - rendező: Szirtes András, 1981, 8’
A magyar irodalom egyik legszívbemarkolóbb alkotása felnőtteket, fiatalokat egyaránt megérint. Közös gondolkodásunk és közbeszédünk része lett a grund, amely a miénk, ahogy azt Dés-Geszti csupa érzelem, csupa dallam betétdalában éneklik a szereplők.
A belga jazzélet színe-java mutatkozik be ezen a kétrészes estén. Hazája vezető big bandje, a Brussels Jazz Orchestra, legkiemelkedőbb gitárosa, Philip Catherine, eminens szaxofonosa, Bert Joris és legkarakteresebb énekese, David Linx egyesíti erőit, hogy egy, az Európai Hidak számára összeállított programmal nyűgözze le a közönséget.
A Drezdai Staatskapelle nemcsak a világ egyik legrégebbi zenekara, de az egyik legjobb is: az utóbbi évtizedekben olyan karmesterek álltak az élén, mint Giuseppe Sinopoli, Bernard Haitink, Fabio Luisi és Christian Thielemann.
Szeretetkert a Klebelsberg Kultúrkúriában 04.27-én Schell Judittal, Mészáros Mátéval és Dr. Piczkó Katalinnal.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
Csak a szeretet: az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiáról beszél Magyarország első számú újcirkusz-társulata, a…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!