A Müpa közönsége 2016 márciusában ismerhette meg Howard Arman vezényletével, a Magyar Rádió Énekkara és a Capella Savaria előadásában, kiváló énekes szólisták közreműködésével Händel Brockes-passióját. A mostani hangverseny az egy évvel korábbi szerves folytatásaként értékelhető. Barthold Heinrich Brockes, a megbecsült hamburgi tanácsos, jeles költő és író, a német felvilágosodás jellegzetes alakja ugyanis 1712-ben olyan passiószövegkönyvet hozott nyilvánosságra Der für die Sünde der Welt gemarterte und sterbende JESUS (A világ bűneiért kínhalált szenvedő JÉZUS) címmel, amely a maga korának számos zeneszerzőjét megihlette: a szöveg másfél évtizeden belül harminc kiadást ért meg, és többek közt Reinhard Keiser (1712), Georg Philipp Telemann (1716), Johann Mattheson (1718), Johann Friedrich Fasch (1723), Gottfried Heinrich Stölzel (1725), Johann Caspar Bachofen (1759) is megzenésítette. Mi több, a Brockes-szöveg hatása Bach két ma ismert passiójában is kimutatható, részben konkrét szövegrészletek felhasználásában, részben a Brockes által kezdeményezett, drámai dialógusforma alkalmazásában.
Érdemes tehát a tavalyi Händel-élmény után most azt is megtudni, hogyan zenésítette meg a kor egy másik zeneszerzője, Bach jó barátja és kertesztkomája, Telemann a nevezetes passiószöveget.
Vezényel: Vashegyi György
Közreműködők:
Baráth Emőke: szoprán
Bernhard Berchtold: Evangélista
Uwe Stickert: Péter
Johannes Weisser: Jézus
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar