TáncTrend '22
Balett est két részben
Koreográfusok megméretése
több...
Balett est két részben
Koreográfusok megméretése
több...
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. június 20. hétfő, 20:00
Ha az opera- és balettjátszás jövőjét tekintjük, nemcsak új komponisták, művek és énekesek, karmesterek vagy balettművészek felfedezése kell legyen célja a Magyar Állami Operaháznak, hanem a ma világában könnyebben kibukkanó kortárs táncművek alkotói mellé a neoklasszikus vonal jövendő mestereinek megtalálása is. Ezért az Opera és együttese, a Magyar Nemzeti Balett ezen a napon mutatja be azokat a döntőbe érkezett koreográfiákat, amelyek a 2021 őszén kiírt klasszikus balettjelenet-pályázatra (lásd: 302. o.) érkeztek. A többféle, választható történetből három, maximum 20 perces pályamű bemutatására van lehetőség a szakmai zsűri és a közönség előtt. Mindkét „közösség” egy-egy díjat oszt ki, rövid értékelés és a szavazatok számlálása után. Ez alkotja az est második felét. A szünet előtt pedig a TáncTrend hagyományaihoz híven vendégkoreográfusok és vendégtársulatok kortárs alkotásait láthatja a közönség.
Feledi János - FELEDI PROJEKT / Bartók Béla
Az alkotó a Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíjprogramjának ösztöndíjasa.
Közreműködő táncművészek Tóth Brigitta, Hortobányi Brigitta, Hoffmann Luca, Safranka-Peti Zsófia, Taba Benjámin/Csizmadia Tamás, Nagy Csaba Mátyás, Feledi János
Várnagy Kristóf
Alkotók
Koreográfus: Laza Tímea / Várnagy Kristóf
Librettó: Kripner Gábor
Világítástervező: Csiszár Mátyás
Hol válik a tánc valóban önkifejezéssé, ahol képes elszakadni az elvárásoktól és formai megfeleléstől? Hol van az a pont, ahol a test őszintén tud kapcsolódni az ösztönösséghez? Hol kezdődik az elme befolyása az intuíció felett? Az előadás útkeresés arra, hogy mit is jelent ténylegesen megélni a pillanatot, kiélesedett érzékekkel és érzékenységgel reflektálni a körülöttünk és bennünk lévő világra.
A szélsőségeket kívánja felfedezni, szembeállítani, továbbá azok között párhuzamot vonni a testi limitáltságon és minőségbeli variációkon keresztül. A kíváncsiság mint elsődleges alkotói eszköz jelenik meg.
Ahogyan a táncos élhet a szabad asszociációképzés lehetőségével, a nézőben is ugyanezt a folyamatot igyekszik elindítani; lehetőséget teremteni a befogadó számára is a kötetlen értelmezésre, elhagyni a konzekvenciát és megélni az érzékek és érzelmek elsődlegességét.
Előadják: Laza Tímea, Várnagy Kristóf
„Az ok, ami miatt a Szerelmes Shakespeare-t az irodalommal foglalkozó kutatók és kritikusok is élvezetesnek találják, nem más, mint hogy a narratíva nagyon öntudatosan játszik el azokkal az életrajzi fantáziákkal, amelyek az idők során Shakespeare köré épültek.” (Adam Hooks)
A magyar irodalom egyik legszívbemarkolóbb alkotása felnőtteket, fiatalokat egyaránt megérint. Közös gondolkodásunk és közbeszédünk része lett a grund, amely a miénk, ahogy azt Dés-Geszti csupa érzelem, csupa dallam betétdalában éneklik a szereplők.
Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal
Nyári Károly a koncerten a boldogság, az öröm és a szeretet életérzését fogja átadni a dalokon keresztül a közönségnek. A…
A zongorista-hangszerelő Scott Bradlee 2011-ben indította útjára Postmodern Jukebox elnevezésű projektjét, amellyel tíz éve töretlen sikerrel turnéznak, és amely minden…
Vannak nagy, mindenki által ismert klasszikus zenei mérföldkövek, amelyek egész kultúránkat meghatározzák. A Klasszik Rádió és a Danubia Zenekar közös,…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!