Schallinger-Foidl Artúr orgona-diplomakoncertje
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régi zene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régi zene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: 2018. September 14. Freitag, 16:00
J. S. Bach: e-moll prelúdium és fúga, BWV 548
C. Ph. E. Bach: d-moll csembalóverseny, Wq 23
Fischer: Urania - szvit a Musicalischer Parnassus sorozatból
Litaize: Prélude et danse fuguée
Piroye: La Béatitude
Brahms: IV. (e-moll) szimfónia op. 98 - I. tétel (Paul Sterne átiratában)
Rossini: Kis ünnepi mise - O salutaris hostia; Agnus Dei
Schallinger-Foidl Artúr 1995-ben született, a Bartók Béla Konzervatóriumban Szathmáry Lilla, a Zeneakadémián Fassang László, Pálúr János, Ruppert István, Szabó Balázs és Spányi Miklós voltak tanárai. Érdeklődésének középpontjában a régizene és a historikus előadói praxis áll. Számos mesterkurzuson vett részt, az orgona és csembaló mellett viola da gambázni is tanult. 2014-ben megalapította saját együttesét, a Bacchus Consortot, de rendszeresen fellép más együttesekkel is.
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régizene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig. Johann Sebastian Bach egyik legnagyobb orgonaművén, az e-moll prelúdium és fúgán keresztül a középnémet orgonatradíciót ismerhetjük meg. Carl Philipp Emanuel Bach d-moll csembalóversenyének első tétele szembeállítja az orgona hangzását egy valódi zenekarral, a darab előadásában a Bacchus Consort működik közre. Bach egyik példaképe volt Johann Caspar Fischer, akinek Zenei parnasszus című sorozatból hallhatunk egy csembalószvitet. A német szerző műveiben erős francia hatás hallható, Urania című szivtjének tételei orgonán zenekari táncok benyomását keltik. Gaston Litaize Prelude et danse fugue című darabja visszautal a koncertet nyitó Bach műre, és szinte idézi annak fúgatémáját.
A második félidő nyitánya Charles Piroye alkotása: La Béatitude című darabja a XIV. Lajos korabeli udvari zenekar hangzására emlékeztet, s ez nem véletlen: Piroye ugyanis Lully tanítványa volt. A koncert zárásaként romantikus művek hangzanak el: Brahms IV. (e-moll) szimfóniájának nyitótétele orgonaátiratban, majd két Rossini-ária, amelyekben a szólista mellett az orgona tölti be a zenekar szerepét. Rossini Kis ünnepi miséjéből az O salutaris hostiát, végül pedig a monumentális zárótételt, az Agnus Deit hallhatjuk.
A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával lép a Müpa színpadára. Mint közismert, repertoárja nem korlátozódik a szigorúan vett régizenére: Monteverditől Stravinskyig, Gesualdótól Dvořákig mindent vezényel, ami felkelti érdeklődését.
Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.
A nagy érdeklődésre való tekintettel, Andrea Bocelli az immár teltházas november 23-i koncertje után november 24-én is fellép az MVM…
A Liszt Ferenc-, Artisjus és Junior Prima díjas zongoraművész, Fülei Balázs "De Profundis" koncertjén Chopin, Beethoven, Bartók, Messaiaen és Liszt…
Kevesen remélték már, de 2024. június 1-jén sokak álma válik valóra. Egy nagykoncert erejéig összeáll egy korszak emblematikus együttese, a…
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!