N. V. Gogol: Egy őrült naplója - monodráma egy részben az Orlai Produkciós Iroda előadása
monodráma egy részben Keresztes Tamás előadásában
monodráma egy részben Keresztes Tamás előadásában
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 28. kedd, 19:30
A 2016-OS THEALTER NEMZETKÖZI SZÍNHÁZI FESZTIVÁL KRITIKUSOK DÍJÁT ELNYERT PRODUKCIÓJA
Gogol Egy őrült naplója című „pétervári elbeszélését” Bodó Viktor 2016 tavaszán állította színpadra monodráma formájában. A történet főszereplőjét, a szemünk láttára a realitásérzékét folyamatosan vesztő, vagy már eleve labilis valóságérzékelésű hivatalnokot a pályáját debreceni deszkákon kezdő Keresztes Tamás, a budapesti Katona József Színház színművésze játssza. Mellette az előadás másik fontos „szereplője” a környezetet és atmoszférát megteremtő loop, amelynek segítségével élőben születik meg az előadás zenéje. Mi vagyunk őrültek, vagy a világ őrült meg körülöttünk? – erről is szól Gogol 1834-ben játszódó története, és a kérdés most, 2016-ban is ugyanolyan aktuális.
„Nagy, kivételes találkozást láthatunk a színpadon, olyat, amilyennek ritkán lehet szemtanúja az ember. Kétség sem fér ahhoz, hogy az alkotók mindegyike felsőfokon beszéli Gogol összetett, megrendítő nyelvét.” – Dézsi Fruzsina, prae.hu
„Keresztes Tamás teste olyan hangszerré válik az előadás során, amely egyetlen hamis hangot sem képes kiadni.” – Jászay Tamás, Revizor Online
„A produkcióból árad a tehetség.” – Bóta Gábor, Népszava
„Ezen a kivételes színházi estén megszületett az Egy őrült naplója, amelyik a miénk: rólunk, nekünk szól.” – Csáki Judit, 168 óra
Előadja:
Akszentyij Ivanovics Popriscsin: Keresztes Tamás
Fordító: Czímer József
Dramaturg: Róbert Júlia
Asszisztens: Szakács Zsuzsi
Díszlet: Keresztes Tamás
Grafika: Nagy Gergő
Világítási terv: Lohár Antal
Hangmérnök: Belényesi Zoltán
Szakértő: dr. Zalka Zsolt
Rendező: Bodó Viktor
Producer: Orlai Tibor
Külön köszönet: Juhász Nóra, Kákonyi Árpád, Szalai József, Szarvas Dávid
Az előadás a Katona József Színház, a FÜGE, MASZK Egyesület (Szeged) és az Orlai Produkciós Iroda együttműködésében jött létre.
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.
A Jó estét nyár, jó estét szerelem a magyar zenés színházi irodalom egyik legkülönlegesebb, egyben legsikeresebb darabja. Ősbemutatója óta igazi…
Las Vegas előtt még egy utolsó koncert turné Európában. - A HABANA SOCIAL CLUB zenekar Chavez Alberto Reyessel és a…
Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!