„Memento mori” / Oratóriumbérlet
A mindenszentek közelgő ünnepe jegyében összeállított műsorban 17. és 19. századi gyászzenék hangzanak el. Elsőként Johann Sebastian Bach eisenachi nagybátyja, Johann Christoph Bach Mit Weinen hebt sichs an kezdetű áriája, amely az emberi élet rövid és megrázó összefoglalása, a születéstől a halálig. Heinrich Schütz Musikalische Exequien című műve többek között Brahmsra is felmérhetetlen hatást gyakorolt, s a Német requiem fő inspirációforrása lett. Henry Purcell Funeral Music for Queen Mary című, felejthetetlen gyászzenéjét Mária királynő 1695-ös temetésére írta.
"Johannes Brahms 27 évesen írt, Begräbnisgesang című kompozíciójának különlegességét többek között hangszerelése adja: a zenekarban az üstdob mellett kizárólag fúvósok szerepelnek. Nem kevésbé rendkívüli hangszer-összeállítású Gabriel Fauré közismert Requiemje: az első változat partitúrája - az orgona és néhány rézfúvós hangszer mellett - csupán egyetlen hegedűt és mélyvonósokat tartalmaz. Magyarországon ez a verzió ezen az estén hangzik el először korabeli hangszeres előadásban." (Vashegyi György)
Műsor:
J. Ch. Bach: Mit Weinen hebt sichs an
Schütz: Musikalische Exequien (1636)
Purcell: Gyászzene Mária királynő temetésére (1695)
Brahms: Temetési ének, op. 13
Fauré: Requiem, op. 48 (első magyarországi előadás korabeli hangszereken)
Közreműködik: Purcell Kórus, Orfeo Zenekar (korabeli hangszereken)