DNM: Designrezisztencia - Diák/Nyugdíjas belépő
Kiállítás a 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep koncepciója alapján.
Jelszó: designrezisztencia
Kiállítás a 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep koncepciója alapján.
Jelszó: designrezisztencia
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
A 2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep meghirdetésekor két önmagában is komplex fogalmat szorítottunk egy valójában nem létező szóösszetételbe. Szándékunk az volt, hogy e fogalmak a sűrítés révén még intenzívebben egymásra vonatkozzanak és ezáltal radikalizálják az egy évvel korábban megkezdett gondolatmenetet. A DNM 2017-es kiadásában, amelynek fókuszában a „Tervezett alkotás” állt, azt kérdeztük: mi a tervezés és alkotás, dizájn és képzőművészet egymáshoz való viszonya. Az alkotók egy részének válasza arról tanúskodott, hogy a dizájn, a racionális, problémamegoldó tervezés rendkívül vonzó a mindennapok tárgykultúrájában és a képzőművészetben is; ugyanakkor volt, aki az autonóm művészi alkotásban ellenszert látott a dizájn mindent magába olvasztó gyakorlatával szemben.
2018-ban ebből a dizájnnal szembeni ellenállásból indultunk ki, azzal az alapkérdéssel, hogy vajon miként áll ellen a képzőművészet a dizájnnak. Ám a közös gondolkodás során tervezés és ellenállás viszonya számos további réteggel bővült: maga a tervezett tárgy vagy folyamat is lehet rezisztens, az időnek, a használatnak ellenálló. És az ellenállást magát is megtervezhetjük: még a tüntetéseknek is van koreográfiájuk. A tárgyak egy része maga is lehet ellenálló – például az egyszerű, kézenfekvő használatnak. Az ember fókuszú tervezés mára a dizájn alapvető paradigmájává vált – elég csak a felhasználói élményt tervező User Experience (UX) és User Interface (UI) gyakorlatokra utalni –, ugyanakkor a tervezés mögött mindig megtalálható a racionalitás. Kérdés, hogy szeretnénk-e egy tökéletesen racionális világban élni. A dizájn ráadásul sokszor technológia-vezérelt is, és kérdés: képesek vagyunk-e még uralni a világunkat így alakító technológiát? Lehetséges-e még az ellenállás?
Kiállító művészek:
ALBERT Ádám, BORBÁS Marci, GÁBOR Imre, GRÓF Ferenc, GRYLLUS Ábris, LŐRINCZ Réka, MÁTRAI Erik, MOLNÁR Dóra, MOLNÁR Judit Lilla, Bartosz MUCHA, SZIGETI G Csongor, SZTOJÁNOVITS Andrea
Művészeti vezetők:
CSONTÓ Lajos, HORÁNYI Attila, SÜLI-ZAKAR Szabolcs
A kiállításhoz kapcsolódva 2018. november 24-én országos konferenciát is szervezünk.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Kalandos táncszínjáték Fekete István A koppányi aga testamentuma című regényének ihletésére
Az Özvegy Karnyóné vérbő komédia, sok zenével az esendőségről, tele fordulattal, szerethető karakterrel, versengéssel, ármánnyal és persze szerelemmel. És, hogy…
A világ legújabb Madame Tussauds Budapest produkciójában 52 magyar és nemzetközi élethű viaszfigurával, lélegzetelállító installációkkal, rengeteg élménnyel, hang- és fényjátékkal,…
A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!