Zenekari koncert - Stravinsky
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma) • Vezényel: Fischer Iván
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma) • Vezényel: Fischer Iván
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tirsdag, 19. Februar 2019 19:45
Műsor
Igor Stravinsky: Négy norvég kép;
Tangó;
Scherzo à la russe;
Zsoltárszimfónia;
Tavaszi áldozat
Igor Stravinsky megváltoztatta a zenetörténelmet sokkolóan radikális, modern nyelvezetével. Provokatív volt és pimasz, okos és humoros. Híveit és ellenfeleit is zavarba hozta állandóan változó stílusával. A Fesztiválzenekar legnépszerűbb darabjaiból és néhány ritkaságból fest róla színekben gazdag portrét.
A koncert első felében három olyan művet hallhatunk, melyek születésekor a pénztelenség volt Stravinsky legfőbb múzsája. A Négy norvég kép (1944) eredetileg egy Norvégia náci megszállását feldolgozó hollywoodi filmhez készült. A szerző a filmet nem látta, helyette egy használtkönyv-kereskedésben fellelt népdalgyűjteményből merített inspirációt, a film készítőit azonban nem győzte meg. A kompromisszum nem volt az erőssége, így inkább átdolgozta a darabot zenekari szvitté.A Scherzo à la russe (1944) szintén filmzenének indult, de mivel ez az együttműködés is füstbe ment, a szerző áthangszerelte jazzformációra, majd nagyzenekarra. A különös atmoszférájú Tangó – egy szabálytalan argentin tangó – az első műve, amelyet a jogdíjak reményében teljes egészében Amerikában írt.A koncert második felében érkeznek az igazi nagyvadak. A kórusra és zenekarra írt háromtételes Zsoltárszimfónia (1930) Stravinsky neoklasszikus időszakából való; olyan művet akart alkotni, amelyet „egyetemesen csodálnak”. Átmozgatja a lelket, egyszerre kiszámítható és titokzatos, a benne rejlő erő pedig a kórus és a zenekar harmóniájában rejlik.Fischer Iván szerint a Tavaszi áldozat (1913) megváltoztatta a világot. Bemutatója botrányosra sikerült és pofozkodásba fulladt, a hangos fújolástól a táncosok és a közönség sem hallotta a zenét, amelyben misztikus szertartások, halálos vallási rítusok, termékenységi és varázstáncok buzognak.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
Gyere el! Nem fogsz megváltozni, de lesz a darabban egy-két hozzád hasonló figura. Talán még azt is megtudod, hogy miért ANYÁM ORRA a címe!
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
A tavaly hatalmas sikert aratott, teltházas aréna koncert után a világhírű zongoraművész és zeneszerző, Péter Bence 2024. december 7-én ismét…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.