Zenekari koncert - Mozart, Bruckner
Emanuel Ax (zongora) • Vezényel: Fischer Iván
Emanuel Ax (zongora) • Vezényel: Fischer Iván
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Lørdag, 11. Maj 2019 15:30
Wolfgang Amadeus Mozart: G-dúr zongoraverseny, K. 453Anton Bruckner: 4. (Esz-dúr, „Romantikus”) szimfónia
Emanuel Ax bensőségesen játszik, és finoman, okosan vonja oda a figyelmet Mozart G-dúr zongoraversenyére, Bruckner szimfóniája viszont hangosan követeli, hogy rá figyeljenek. Mindkét úton érdemes végigmenni.
„Amit Emanuel Ax épít hangokból, az nem hivalkodó kastély, hanem szelíd és meghitt otthon, amely a belépőt azzal lepi meg, hogy minden szobából nyílik egy újabb” – írta az Élet és Irodalom a zongoraművészről legutóbbi BFZ-vel közös koncertje után. Fischer és Ax tökéletesen érti egymást, ebből a kötelékből építi fel Mozart 17. (G-dúr) zongoraversenyét (1784), amely az évadban szintén elhangzó 21. (C-dúr) concertóhoz hasonlóan Mozart pályájának csúcsán született. Mindkét darab sziporkázó vígoperai tétellel zárul, de a 17. más különlegességeket is tartogat. Az első tétel katonai indulókat idéz, mégis elegáns és kecses, míg a második tele van kivételesen szép modulációkkal és megdöbbentő disszonanciákkal. A zongoraművész ezzel a darabbal ünnepli 70. születésnapját.Míg Ax világa kedves titkokat rejtő házikó, addig Bruckner zenéje „romantikus katedrális” – mondja Fischer Iván. A karmester szerint a 4. szimfónia két elemből építkezik: a senkiéhez sem hasonlítható ünnepélyes áhítatból és a Wagner nyomdokain haladó legszenvedélyesebb romantikából. Ebből jön létre Bruckner kivételes varázsa, amit nem véletlenül imádnak az egész világon. Kreatív logikájával megújította a szimfóniát – vagy konzervatívnak, vagy radikálisnak tartották. A 4. szimfónia az egyik legnépszerűbb műve az ellentmondásos osztrák szerzőnek, egyben az egyetlen, amelyiknek nevet is adott. A „Romantikus” szimfónia egy középkori városból indul, majd egy erdőbe jutunk madárfüttyel és heves vadászattal, végül egy nagy, közös lakmározás vár a mezőn.
A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával lép a Müpa színpadára. Mint közismert, repertoárja nem korlátozódik a szigorúan vett régizenére: Monteverditől Stravinskyig, Gesualdótól Dvořákig mindent vezényel, ami felkelti érdeklődését.
A tíz éve, Bamakóban alakult együttes női előadói minden kreatív zenei megnyilvánulásukban szót emelnek a nők jogaiért és az erőszak felszámolásáért. Gazdag, dallamos muzsikájukban a pánafrikai hagyományokat a kortárs popdalokat idéző stílusjegyekkel ötvözik.
Magyarország EU-s csatlakozásának 20. évfordulóját ünnepli a nyitókoncert, amit a Budapesti Tavaszi Fesztivállal egyidős, világhírű Chamber Orchestra of Europe ad Perényi Miklós gordonkaművész közreműködésével.
Merüljön el a zene és vizuális művészet lenyűgöző összhangjában egy igazán exkluzív, mediterrán hangulatú koncerten! Vendég: Carolyn Zhang Yu koloratúrszoprán
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.