Zelenka, Haydn, Mozart
Mai hangversenyünkön a régizene világába kalandozunk. Kocsis-Holper Zoltán ifjú karnagy-karmester három – a közönség által részben kevésbé ismert – remekművet választott.
Viac
Mai hangversenyünkön a régizene világába kalandozunk. Kocsis-Holper Zoltán ifjú karnagy-karmester három – a közönség által részben kevésbé ismert – remekművet választott.
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 05. apríl 2019, 19:00
A koncert első részében Jan Dismas Zelenka cseh zeneszerző egyik egyházi művét adjuk elő. Zelenka J. S. Bach kortársa volt, katolikus zeneszerző, legismertebb művei a miséi. Drezdában mindketten hivatalos zenei pozíciót töltöttek be az 1730-as években. Ahogy azt Bach egyik fiának későbbi leveléből tudjuk, Bach igen nagyra tartotta Zelenka művészetét. Zelenka darabjait nagyon merész kompozíciós struktúra jellemzi, művei gyakran virtuózak és nehezen előadhatók, de mindig frissek, meglepők, hirtelen harmóniaváltásokkal. A mai hallgató sok hasonlóságot fedezhet fel a két szerző művei között. A ma este előadott Misererében például a Máté passió egy részlete idéződhet fel bennünk.
Haydn Gyász (Trauer) szimfóniájának nevét maga Haydn adta, azt a vágyát kifejezvén, hogy a temetésén a lassú tételt játsszák majd belőle. Ez a szimfónia a Sturm und Drang stílus tipikus példája. Haydn nyelvezete, stílusa sötétedett az idők folyamán, a moll hangnem a sötét üzeneteket közvetíti. Hosszú utat járt be a fiatalkori divertimento szerkezetű szimfóniáitól eddig a drámai hangulatú művéig.
A szünet után pedig Mozart kevésbé ismert miséjét, a 337-es sorszámú C-dúr misét adjuk elő. A Missa solemnis néven is ismert művet 1780-ban írta Mozart a salzburgi püspök számára. Ez volt a szerző utolsó teljes miséje. A művet később, 1791-ben, II. Leopold koronázási ünnepségén, a Szent Vitus Székesegyházban is előadták Salieri vezényletével, és Mozart jelenlétében. A darab érdekessége, hogy a Sanctus tétel egyik hegedű témáját az Idomeneo c. operájában is felhasználta, a Benedictus tételben pedig archaikus stílusban írt fúgát hallhatunk.
Műsor
Zelenka: Miserere
Haydn: Gyász szimfónia
Mozart: Missa solemnis K. 337
Zemlényi Eszter – szoprán
Thurnay Viola – alt
Matin Tamás – tenor
Pintér Dömötör – basszus
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Vezényel: Kocsis-Holper Zoltán
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Három budapesti színész egy – azóta bezárt – színház Trianonról szóló díszelőadásán külhoni, délvidéki kollégákkal találkozik a nyílt színen. A drámaivá váló beszélgetés során egymásnak szegezik fájdalmaikat és gyanakvásaikat, a többség nem tudja megérteni a kisebbséget, a kisebbség nem tudja tolerálni azt, hogy a többség nem érti, de a többség nem érti..
Zenés Kalandtúra – musical két részben-
Szeretetkert a Klebelsberg Kultúrkúriában 04.27-én Schell Judittal, Mészáros Mátéval és Dr. Piczkó Katalinnal.
Las Vegas előtt még egy utolsó koncert turné Európában. - A HABANA SOCIAL CLUB zenekar Chavez Alberto Reyessel és a…
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.