Zelenka, Haydn, Mozart
Mai hangversenyünkön a régizene világába kalandozunk. Kocsis-Holper Zoltán ifjú karnagy-karmester három – a közönség által részben kevésbé ismert – remekművet választott.
Læs mere
Mai hangversenyünkön a régizene világába kalandozunk. Kocsis-Holper Zoltán ifjú karnagy-karmester három – a közönség által részben kevésbé ismert – remekművet választott.
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date on this page: Fredag, 05. April 2019 19:00
A koncert első részében Jan Dismas Zelenka cseh zeneszerző egyik egyházi művét adjuk elő. Zelenka J. S. Bach kortársa volt, katolikus zeneszerző, legismertebb művei a miséi. Drezdában mindketten hivatalos zenei pozíciót töltöttek be az 1730-as években. Ahogy azt Bach egyik fiának későbbi leveléből tudjuk, Bach igen nagyra tartotta Zelenka művészetét. Zelenka darabjait nagyon merész kompozíciós struktúra jellemzi, művei gyakran virtuózak és nehezen előadhatók, de mindig frissek, meglepők, hirtelen harmóniaváltásokkal. A mai hallgató sok hasonlóságot fedezhet fel a két szerző művei között. A ma este előadott Misererében például a Máté passió egy részlete idéződhet fel bennünk.
Haydn Gyász (Trauer) szimfóniájának nevét maga Haydn adta, azt a vágyát kifejezvén, hogy a temetésén a lassú tételt játsszák majd belőle. Ez a szimfónia a Sturm und Drang stílus tipikus példája. Haydn nyelvezete, stílusa sötétedett az idők folyamán, a moll hangnem a sötét üzeneteket közvetíti. Hosszú utat járt be a fiatalkori divertimento szerkezetű szimfóniáitól eddig a drámai hangulatú művéig.
A szünet után pedig Mozart kevésbé ismert miséjét, a 337-es sorszámú C-dúr misét adjuk elő. A Missa solemnis néven is ismert művet 1780-ban írta Mozart a salzburgi püspök számára. Ez volt a szerző utolsó teljes miséje. A művet később, 1791-ben, II. Leopold koronázási ünnepségén, a Szent Vitus Székesegyházban is előadták Salieri vezényletével, és Mozart jelenlétében. A darab érdekessége, hogy a Sanctus tétel egyik hegedű témáját az Idomeneo c. operájában is felhasználta, a Benedictus tételben pedig archaikus stílusban írt fúgát hallhatunk.
Műsor
Zelenka: Miserere
Haydn: Gyász szimfónia
Mozart: Missa solemnis K. 337
Zemlényi Eszter – szoprán
Thurnay Viola – alt
Matin Tamás – tenor
Pintér Dömötör – basszus
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Vezényel: Kocsis-Holper Zoltán
Lázár Ervin csupaszív, tanulságos meséi Gerner Csaba humoros és érzékeny átiratában, Gulyás Levente játékos és fülbemászó dallamaival kelnek életre a Madách Színházban, közös kalandozásra invitálva kicsiket és nagyokat egyaránt.
Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.
Az előadás keresztény hitünk alapjaira kérdez rá, amelyben a bibliai történet és Szőcs Géza költői átirata szerves egységet alkot a…
A világhírű amerikai karmester, Lawrence Foster Liszt, Grieg és Richard Strauss remekműveit (Orpheusz, a-moll zongoraverseny, Hősi élet) vezényli Balog József…
Felejtsd el a sztereotípiákat, Alexander Popa darabja három színész játéka. Férj feleség, jóbarát. Vélt és valós igazságok, nyomozás, (mert egy…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.