Program


Vektor Normal (HU): Intraverse

Vektor Normal (HU): Intraverse

Az INTRAVERSE csoport különböző területekről érkezett alkotókból áll, akiket a műhold üzenetének megosztása hozott össze.

A műholdak mesterséges objektumok, amelyek a Föld körül keringenek. Gondolkodás nélkül végzik el a rájuk bízott kutatási és kommunikációs feladatokat. Pályára állításuk után útvonaluk elvileg nem változhat, szabályos időközönként ugyanazokat a köröket járják. Egy műhold azonban mégis megszökött. Tudományos válasz egyelőre nem született a végtelen felé távozó műhold közelmúltbeli szökésére. A műhold azonban rádiójeleket sugároz, amelyeket az INTRAVERSE csoport sikeresen bemért. Ez az egyetlen nyom, ami elvezethet az égi mechanikai paradoxon megértéséhez.

A 30 perces játékban a résztvevők egyesével, magukban kutathatják fel az ismétlődő körökből való elemelkedés, a gravitáció legyőzésének kulcsát. Egy új dimenzió felfedezésével az ellentmondás feloldhatóvá válik, a távolságok más értelmet nyernek. Ehhez azonban szükség van egy bátor lépésre. A kutatásba egyszerre csak egy főt tudunk bevonni, találkozó tízpercenként a Mandarin Caféban.

A csoportról:

Az INTRAVERSE csoport különböző területekről érkezett alkotókból áll, akiket a műhold üzenetének megosztása hozott össze.

Jelenlegi tagjai:

KELLÉNYI Kata

TÓTH Bálint

KRAUTH Vera

CSISZÁR Mátyás

IVANYOS Ambrus

SZABÓ Gábor

Köszönet:

MUHI András Pires

MOKOS Mariann

MÁRK Marcell

LAJKÓ Nóra

Az IN SITU Focus keretében megvalósuló program.

Satellites are artificial objects orbiting planet Earth. Their main functions are to communicate and to complete the specific research tasks they were made for. Their orbit cannot change without outside influences, so they just repeat their rounds around the planet at regular intervals. However a satellite has escaped recently, departing into distant deep space. There is no scientific explanation yet as to how it was able to leave its orbit. But the satellite transmits a radio signal constantly, which has been successfully detected by the INTRAVERSE Group. This is the only clue with which this paradox in orbital mechanics may be solved.

Participants can discover how the satellite escaped its endless orbit during a 30-minute game. Paradoxes can be solved, and incredible distances can be reinterpreted by exploring a new dimension. But crossing dimensions is always a risky thing to do, and requires an act of real courage. Only one person can take part in the group’s research at a time, with meetings held every ten minutes in Café Mandarin.

About the group:

The INTRAVERSE group is made up of artists from various different artistic fields, who were brought together by the mystery of the rogue satellite.

Current members:

KELLÉNYI Kata

TÓTH Bálint

KRAUTH Vera

CSISZÁR Mátyás

IVANYOS Ambrus

SZABÓ Gábor

Special thanks:

MUHI András Pires

MOKOS Mariann

MÁRK Marcell

LAJKÓ Nóra

The programme is realised in frame of IN SITU Focus.

Invisible Playground (DE) – Reality Research Center (FI): #COPPP [Budapest]

Időkatalógus

2016 október 21-22- 23. / @ Reality Research Festival, Budapest

Mennyi időt vársz egy nap? Mérted már valaha? Vársz valakire. Vársz valamit. Várod, hogy valami elkezdődjön. Vársz arra, hogy végre legyen időd. Gyakran érzed haszontalannak a várakozással töltött perceket, órákat, napokat? De várj csak! Gondoltál már arra, hogy amíg várakozol, a világ semmit sem várhat el tőled? Hiszen ez egy átmeneti állapot, ami valójában egy lehetőség számodra! A várakozás a te időd.

A #COPPP (CENTER OF PASSIVITIES / POSSIBILITIES / POTENTIALITIES) egy helyszínspecifikus városi játék, amelynek segítségével átértékelhetjük a várakozással töltött pillanatainkat. A #COPPP újraértelmezi a közösségi tereket (pl. buszmegállók, járdaszigetek, jegypénztárak előtti sorok), és különböző közösségi hálózatok (Facebook, Instagram, YouTube stb.) meghekkelésével megváltoztatja az időérzékelésünket. A #COPPP mint hashtag összeköt, közösséget generál, kihasználva az okostelefonok multifunkciós tartalomgyártó opcióit, a wifi, a kamera, a jegyzetelés és a kategorizálás adta lehetőségeket. Mindenütt jelen van. A #COPPP az idő várakozási gyakorlatok katalógusa.

A #COPPP lehetőséget biztosít arra, hogy megfigyelhessük és kutathassuk „a közterületen való várakozás” jelenségét olyan helyszíneken, ahol sokan és gyakran várakoznak. Újfajta módon érzékelhetjük a környezetünket, újradefiniálhatjuk az elveszettnek hitt személyes én- időnket és új lehetőségként értelmezve hasznosíthatjuk azt. Az egyes várakozási technikák tetszőlegesen kombinálhatók, és lehetővé teszik, hogy egyéni kreatív tartalmak hozzunk létre, örökítsünk meg, és osszuk meg a neten fotók és bejegyzések formájában. A #COPPP ezért ugyanakkor egyfajta közösségi keresőmotor is, amely egyedi módon világít rá az emberi viselkedésre, és ismertet meg minket különböző várakozási technikákkal, amelyeknek terepe a város.

2016 októberében – a PLACCC meghívására és a Reality Research Festival keretében – Budapest, novemberben pedig Berlin ad otthont a #COPPP első köztéri kiadásainak. Egy séta-akció során bárki várakozás-jogosítványt szerezhet, amellyel később másokat is megtaníthat az új időkezelési módszerekre szélesítve a kreatív várakozói hálózat közösségét, a folyamatosan új ötletekkel bővíthető #COPPP felhasználói körét. Aki sikeresen teljesíti a játékos feladatsort, képes lesz visszaszerezni hatalmát a várakozással töltött idő felett. A saját ideje felett.

A várakozás-jogosítvány vizsga tartalmazza:

 a teljes körű elméleti vizsgát

 széleskörű, különböző szituációkban, terepen végzett gyakorlati vizsgát

 szimulációs várakozás-gyakorlatokat nappal és este

 egyéni és csoportos szimulációs várakozás-gyakorlatokat

 a várakozás megünneplését *

*amely során nem fogjuk a véralkoholszintedet mérni.

Figyelem! A várakozás-jogosítvány vizsgája nem biztosít képesítést az idő hatékonyabb, ökonomikusabb vagy jobb kihasználásával kapcsolatos technikák terén. A #COPPP nem áll kapcsolatban semmilyen időtakarékosságot célzó mozgalommal, és nem felelős a résztvevők személyes várakozási idejének fokozott fel- vagy elhasználódásáért.

Alkotók: Christiane HÜTTER, Pekko KOSKINEN, BALLA Csönge, KOVÁCS Andrea

Támogatók: Robert Bosch Stiftung, Finnagora, Kitchen Budapest

Együttműködő partner: Let it be! Art Agency

Játék-séta időpontok és indulási helyek:

 október 21. 17.00, Kubik Coworking, 1137 Budapest, Jászai Mari tér 5-6.

 október 22. 18.00, Kitchen Budapest, 1092 Budapest, Ráday u. 30.

 október 23. 17.00, Kubik Coworking, 1137 Budapest, Jászai Mari tér 5-6.

Installáció („waiting area”) látogatható: 2016. október 21-27. a kiállítás nyitvatartási ideje alatt

Installáció helyszíne: Kubik, 1137 Budapest, Jászai Mari tér 5-6.

A játékséták jegyváltás ITT, az installáció megtekintése ingyenes.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Christiane Hütter (DE) / INVISIBLE PLAYGROUND

Az Invisible Playground (IP) egy berlini székhelyű, művészekből, tudósokból és játékfejlesztőkből álló csoport, amelynek tagjai városi játékokat és játékos városi élményeket hoznak létre a közterekben rejlő játékos lehetőségeket kutatva. 2010-ben a PLACCC meghívására az IP már járt Budapesten. Akkor egy háromhetes program keretében dolgozták ki a Field Office Budapest című projektet, amelyhez egy megfigyelésen alapuló játéktúrát fejlesztettek a Nyugati téri aluljáróba. http://www.invisibleplayground.com

Christiane Hütter (Frau Hue) rendszereket kutat és átfedéseket keres a személyes részvétel, a tudomány és a politika között. A világ különböző pontjain tervez játszható szociális fikciókat kedvenc médiumában – a valóságban. 2010 óta az IP egyik kulcstagjaként fejleszt városi játékokat és különböző játékos élményeket. A csoport a Playpublik Fesztiváljának társ-kurátora volt, 2014-ben pedig Friedrich Kirschnerrel együtt megalapították a Kulturális Optimizmus Társaságot. Művészi munkája mellett játékdizájnt és filmet oktat.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Pekko Koskinen (FI) / REALITY RESEARCH CENTER

A Reality Research Center finn előadóművészeti csoport Helsinkiben alakult 2001-ben. Munkájuk alapja a kritikus nézőpont, amely megfigyeli, megkérdőjelezi és megújítja a környező valóságról alkotott képünket performatív eszközökön keresztül. Az RRC számára a performanszok a művészi kutatás eszközei és eredményei is egyben. A kollektíva könyvek, tanulmányok és kritikák mellett egy negyedévente megjelenő előadóművészeti folyóiratot is kiad.  http://www.todellisuus.fi

Pekko Koskinen játékdizájnon alapuló valóságokat hoz létre, amelyekben a művészet és a hétköznapi élet közti játékos kapcsolatot kutatja. Alapított fiktív vallásokat, társadalmi formákat, hozott létre konceptuális eszközöket és alkotott self-design (én-tervezés) területén is. Munkáinak többsége a hétköznapi élettel foglalkozik. Hagyományos művészi alkotásait a világ számos pontján kiállították már, így Athénban, a brazil Mercosul Biennálék keretében, a német Volksbühnén és New Yorkban is. Az az utópisztikus gondolkodást népszerűsítő csoport YKON csoport alapítója és az RRC egyik művészeti vezetője.

CREW (BE): C.A.P.E. DROP_DOG

A belga Eric Joris által alapított brüsszeli művészeti kollektíva, a CREW a művészet és a tudomány, az előadóművészet és az új technológiák határán egyensúlyozó performanszokat hoz létre.

A CREW csoport volt az első, amelynek tagjai 2003-ban immerziós előadásokkal kezdtek el kísérletezni. A 360°-os többirányú videó (ODV, Omni Directional Video) és a fejre rögzített kijelző (HMD, Head Mounted Display) kombinálásával ők hoztak létre először „alternatív valóságokat” („AltR”, Alternative Reality), amelyek a fizikai valóságon alapultak. Ha mozog és sétál ebben a valóságban, az „elmerült” résztvevő a virtuális valóságot a saját testével érzékelheti, így tapasztalhatja meg az alternatív valóságot. A sokoldalú kollektíva munkássága egy közös utópisztikus vágyból fakad: olyan médiumot keresnek, amely egyszerre elemzi és kiterjeszti a valóságunkat. Ez az immerziót, az „elmerülést” célzó szándék a CREW élő-művészetének az alapja. A csoport hibrid művészeti formákat hoz létre, munkáit pedig különböző műfajokban és helyszíneken (pl. előadóművészetek, vizuális művészetek, nagy léptékű társadalmi események, tudományos konferenciák) hozza létre Európa-szerte, de dolgoztak már Kínában, Kanadában és az Egyesült Államokban is.

A C.a.p.e. egy immerzív performansz, amelyet a résztvevők egyenként élhetnek át. Korszakalkotó technológiájával a C.a.p.e._Drop_Dog a látogatókat egy másik világba küldi, ahol két sajátos rövid történetbe csöppennek. De nem ülve, kényelmesen olvasgatva élik át ezeket, hanem „elmerülhetnek” a történetek 360°-os világában, amely a benne mozgó résztvevők körül bomlik ki fokozatosan. A megfigyelés, olvasás és mozgás folyamata így egy összetett olvasási élményhez vezet, amelyben a résztvevő úgy érzékeli, mintha valójában két különböző, párhuzamos valóságban járna-kelne – ez pedig különleges, kellemesen kényelmetlen élményt jelent.

Miközben a néző a térben mozog, a külső megfigyelőknek úgy tűnik, mintha egy ember- kiborg különös táncát járná – közben pedig fizikailag is átérzi a tériszony érzését, amikor egy balkon állva, egy magánbeszélgetést kihallgatva tekinthet ki a messziségbe, ahogy azt is megtapasztalhatja, hogy milyen érzés egy kutya bőrébe bújni – közben pedig átéli az emberi lét, az emberi természet és percepció valódi törékenységét. A C.a.p.e._Drop_Dog keretében minden résztvevő két különleges történetet is átélhet, amelyek alapvetően változtatják meg, hogyan érzékeljük a körülöttünk levő valóságot, a személyes terünket vagy magát a rendíthetetlenül telő időt.

A C.a.p.e. (Computer Automatic Personal Environment) a CREW és a belgiumi EDM/UHasselt közös fejlesztése. Könnyű technikai eszköz, amelynek segítségével előre felvett anyagok megtekintése révén vehetünk részt a tudat-kiterjesztő immerziós sétában.

Videós szemüveg, helymeghatározók és headset repítik a látogatót a virtuális valóságba. Az eszközt először a Sanhajban rendezett 2010-es világkiállításon mutatták be, a részvételi formátum pedig többek közt lehetővé teszi, hogy radikálisan új módon vegyünk részt egy történetben, hogy valóságosnak éljünk meg egy dokumentumfilmet, vagy felfedezzünk egy távoli várost. A C.a.p.e. sok verziója létezik már: C.a.p.e. Brussels, C.a.p.e. Tohoku, C.a.p.e. KIT, C.a.p.e. Horror, C.a.p.e. Vooruit és C.a.p.e. Anima után pedig idén Budapesten a nézők kipróbálhatják a C.a.p.e._Drop_Dog-ot is.

STÁB

Koncepció: C.a.p.e._Drop_Dog Eric JORIS & Chantalla PLEITER kollaborációja Tonnus OOSTERHOFF-fal

Rendező: Chantalla PLEITER & Eric JORIS

Szöveg: C.a.p.e. Drop_Dog, írta: Tonnus OOSTERHOFF

Technika: Jakub REHAK

Szerkesztők: Chantalla PLEITER & Jakub REHAK

Technikai megoldások: CREW, Koen GOOSSENS, Vincent JACOBS

Fények: Julien LADAVID

Hang: Ruben NACHTERGAELE

Grafikai munkák: Peter PRINSEN

 

 

 

 

Ajánló


Diótörő és Egérkirály - Családi musical

Papp László Budapest Sportaréna

Hoffmann varázslatos meséje alapján Szomor György, Szurdi Miklós és Valla Attila írtak musicalt,…

Lindsey Stirling: Brave Enough

Papp László Budapest Sportaréna

A hegedű csodálatos hercegnője visszatér! Lindsey Stirling - a XXI. század egyik leginnovatívabb…

Billy van Zandt – Jane Milmore: Bocs, félrement! Vígjáték

Ajándékozzon jegy.hu
utalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Interticket
Kultúra Kártya

A Kultúra Kártya szolgáltatásaival a jelenleg alkalmazott legnagyobb kedvezményeket vehetik igénybe a munkáltatók és munkavállalók

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön hírlevelünkből a legnépszerűbb programokról!

x

A felhasználói élmény növelése érdekében oldalunk cookie-kat használ. Oldalunk használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. RendbenTovábbi információ