Ezen a műhelymunkán sokat fogunk énekelni és játszani. A zenét, az éneklést, a kreativitást hívjuk segítségül néhány alapkérdés megválaszolására: hogyan tudok kapcsolódni a gyermekemhez, vagy pedagógusként az engem körülvevő gyerekekhez? Hogyan segíthet a zene, a mozgás az átmenetek kezelésében, (dolgozó nőből anyává, anyából pedagógussá válni egy pillanat alatt), amely a mindennapokban oly sokszor nehezítik az egymásra hangolódást? És mindemögött ott van egy másik alapkérdés: hogyan tudok magamhoz kapcsolódni, és ebben hogyan segít az éneklés, a zene?
Játékos formában és hangulatban fogok nektek átadni azokból a "hogyan kapcsolódjunk zenével" technikákból, tapasztalatokból jónéhányat, amelyeket ezen kérdések megválaszolására dolgoztam ki, oktatóként, zenészként, anyaként.
A műhelymunka egy részét a Nappali dalok anyaga: dalok, játékleírások, módszertani gondolatok alkotják. Ehhez jönnek majd egyéb dalok, gyakorlatok.
Nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy hogyan tudunk még jobban a testünkben lenni, belakni azt, hiszen minden zene, hangkiadás bölcsője a saját test. És a körülöttünk levő gyerekek - saját csemeték vagy pedagógusként körénk gyűlő kicsik - azt fogják leutánozni és magukba szippantani, ami a a sejtjeinkből - sokszor tudattalanul - áramlik feléjük.
Játszunk, énekeljünk, mozogjunk, kapcsolódjunk, tegyük még szabadabbá együtt a bennünk levő kreatív csatornákat.