Örkény István: Kulcskeresők
Örkény István: Kulcskeresők
Örkény István: Kulcskeresők
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wtorek, 22 Listopada 2022 19:00
A Pécsi Harmadik Színház eddig 5 Örkény-drámát játszott a Jászai-díjas Vincze János rendezésében. Az 1980-as évek Örkény-trilógiája (Pisti a vérzivatarban, Kulcskeresők,Forgatókönyv) az amatőr és alternatív színházi fesztiválok minden létező díját megkapta, aTótékaz 1996-os Országos Színházi Találkozón 2 díjat nyert (Legjobb dramaturg – Vincze János, Legjobb férfi mellékszereplő – Barkó György). AMacskajátékVári Éva zseniális Orbánné-alakításával – élő televíziós közvetítéssel – a POSZT versenyprogramjában szerepelt. Vincze János aPisti a vérzivatarbant Kolozsvárott, aForgatókönyvet a Pécsi Nemzeti Színházban, aTótékat Veszprémben is színre vitte. Tóték-átdolgozását, melyben az eredeti művet ötszereplőssé alakította, bemutatták Győrben és az Új Színházban, továbbá Temesvárott is, és 2007-ben újból megrendezte a Pécsi Harmadik Színházban – ez azóta is műsorunkon van. 2012-ben, Örkény István születésének 100. évfordulója tiszteletére drámarészletekből, egypercesekből, prózai művek részleteiből hozta létre azE kor nekünk szülőnk és megölőnk (In memoriam Ö. I.)című előadásunkat, amely nem emlékműsor akart lenni, hanem – Örkény szavaival – ,,kollektív nemzeti önvizsgálat, közös megrendüléseink színpadi ábrázolása”.
A Kulcskeresők ma is aktuális Örkény-dráma: az önbecsapásról és a bezárkózásról szól. Az író elvégez rajta egy nemzetkarakterológiai vizsgálatot. Fóris kapitány sokadik kudarcának – a Bolyongó által levezényelt – pezsgős bravúrrá avatása nem más, mint az önként elzárkózók különös hangulati eggyé olvadása, amelyben a dolgok fokozatosan elvesztik valóságos körvonalukat, formájukat és értéküket; összemosódnak, hogy egy közös illúzió, egy valóságot álommá hazudó rítus részeivé váljanak.
A Kulcskeresők egyensúlyba hozza a játék valóságos és jelképes oldalát, a cselekmény minden pillanatában egyszerre képes vaskosan reális és filozofikusan lebegő, földhöztapadt és valószerűtlen lenni. Olyan világot teremt, melyben abszurditás magától értetődővé válik.
Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
Tizenkét embernek kell döntenie egy ember sorsáról: bűnös vagy nem bűnös. De hogyan hozhat egyhangú döntést, hogyan találhatja meg a közös nevezőt egy teljesen különböző emberekből álló társaság, akik még a szavak jelentésében sem tudnak megegyezni egymással?
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az…
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival,…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.