Ki vagy te, kortárs tánc?, HORDA
Ki vagy te, kortárs tánc?, Horda – táncismereti előadás
A Közép-Európa Táncszínház előadása
more
Ki vagy te, kortárs tánc?, Horda – táncismereti előadás
A Közép-Európa Táncszínház előadása
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tuesday, July 17 2018 8:30PM
Előadók:
Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Jakab Zsanett, Dunai Bettina,
Nagy Csaba Mátyás, Kovács Péter, Kun Attila, Mádi László
Fény: Fogarasi Zoltán
Asszisztens: Fodor Katalin
Koreográfus: Kun Attila
A 25 éves jubileumát ünneplő Közép-Európa Táncszínház HORDA című előadása Kun Attila művészeti vezető első közös munkája volt a társulattal.
A társulat repertoárjának e hosszú ideig meghatározó darabja az egyetlen Lajkó Félix-zenére készült egész estés táncelőadás – mellyel az előadás mindezidáig kuriózum a hazai kulturális életben.
A darab a zeneszerző nyolc zenei tételére épül, melyek más-más ihletettséggel mesélnek rólunk, a kenyérharcról, a bizalom megszületéséről, a pillangó röptéről, a természettől eltávolodott egyén lemoshatatlan városi mocskáról, a hatalom extatikus gyönyöréről, a haragról, a pusztító és tehetetlen dühről, a megértésről, az elfogadásról, a családról, a közösségről.
A hegedűművész muzsikája ösztöni kapocs a természettel és a természetben élő egyénnel. Zenéjéből árad a kultúra, de nem a színpadokon vagy a kiállítótermekben megjelenő kultúra, hanem az ember – a Kárpát-medencében élő ember – kultúrája.
A címben szereplő horda szó többféleképpen értelmezhető. Egyrészt azon emberek kis közössége, akik az élet élhetőségéért csoportokat alakítanak ki, másrészt az a pusztító emberhorda, akik valamilyen megfogalmazhatatlan késztetést követve lerombolják saját életterüket.
Az előadás életre hívott egy hazánkban egyedülálló színháznevelési terminust a TIE-ra épülő DTIE-t (tánc/színházi nevelési program)
Ez a különleges hármas koprodukcióban (Nemzeti Táncszínház- KET -KÁVA Kulturális Műhely) készült előadás immár két évada fogadja a középiskolás osztályokat, hogy a Horda előadás gondolatkörén keresztül együtt gondolkodjon, és együtt mozogjon a fiatalokkal a közösséghez tartozás illetve a közösségből való kirekesztettség kérdéskörében.
A program Köznevelési Különdíjat kapott a kaposvári Biennálén és A tánc jövőjéért különdíjat a veszprémi A Tánc Fesztiválján.
A KET Horda című előadása nyitotta többek között a gyöngyösi, az egri Táncfesztivált, de az előadás vendégszerepelt Győrben, Veszprémben, Martfűn, Debrecenben, Miskolcon, Gyergyószentmiklóson,Székelyudvarhelyen, Csíkszeredán és Sepsiszentgyörgyön is.
„Olyan előadást hozunk létre, ami újfajta megfogalmazása a színpadi jelenlétnek; ötvözi a táncművészet, előadóművészet, az oktatás és a színházi nevelés területén szerzett tapasztalatainkat.” (Fidelio)
Együttgondolkodás táncról, művészetről, „kortársságról”. Új formai kísérlet, amelyben a kortárs tánc története, illetve a tánc esztétikája és kommunikációs szótára is vizsgálat alá kerül.
Az előadásban részletek láthatók a Közép-Európa Táncszínház emblematikus előadásaiból – Horda, Tiszta föld, Tánc-Tér-Képek, Vándornaplók, Kodály-dialógok -, amelyeket narratív táncismereti részek kötnek össze. A társulat tagjai a sokéves oktatói tudásukat és a színházi nevelési programjaik során szerzett tapasztalataikat is felhasználták az előadás létrehozásakor. Meglepő, szórakoztatóan intellektuális táncszínházi beavató előadás.
Janikovszky – lánykori nevén Kucses – Éva tizenkét és tizennyolc éves kora között, 1938-tól 1944-ig vezette a naplóját. Negyedik naplófüzetének borítóján ceruzával írva ez áll: „Kizárólag az utókor számára.”
A Teljes lényeddel című színházi est Polcz Alaine egész életén kísérli meg a hallgatóságot végigvezetni. Egészen fiatal korától az utolsó napokig. AZ ELŐADÁST KÖVETŐEN A NÉZŐK POZITÍV ÉLETSZEMLÉLETET ÁTADÓ INTERAKTÍV BESZÉLGETÉSEN VEHETNEK RÉSZT, AMELYRE KÜLÖN TUDNAK JEGYET VÁLTANI.
A provokatív, ironikus, rendkívül népszerű stand up comedy igazi felszabadító effektussal él. Akik már látták, állítják, hogy a két nem közötti megértés és elfogadás útját indítja el. Valami megváltozik előadás után, ha más nem is, a kommunikáció mikéntje bizonyosan. Megnyílik egy olyan érzékelési tartomány, amely addig zárva maradt.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
Bizonyos vidékek, valahogy mindig kitermelik a diktatúrákat, amelyek pedig mindig kitermelik ezt a három típust: a bántalmazót, a helyezkedőt és…
Stephen, the king Levente Szörényi - János Bródy
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.