Program


Jegytípusok


2 400 Ft
Nagyterem

Aktuális előadások


Jegyvásárlás

Jegyvásárlás

Jegyvásárlás

Mindegyikük másmilyen. Különbözőek korban, nemben, képességekben. Mást tudnak a táncról és különféleképp érzik magukat benne biztonságban. Nem sebezhetetlenek, van, amikor jól sikerülnek a dolgok, és van, amikor meg nem. A kategorizálhatatlan saját-táncok olyan leltára ez, mely nemcsak bemutatja az szépség sokféleségét, hanem egy közös vágyért dolgozik. Amitől megszeretjük egymást és magunkat is.

„Elmossa a határt az előadásmód kudarca és sikere között, azzal hogy megteremti a színházat mint közösséget, a színpadon és azon kívül. Bűvészmutatvány: hihetetlenül szórakoztat és igazán mélyre hat.” (Roslyn Sulcas, The New York Times)

„A Galát kedélyjavítóként kéne fölírni kisiskolástól aggastyánig mindenkinek, naponta beszedendő csodatevő pirulaként döntéshozóknak és politikusoknak – tán egy kicsit szebb és jobb lenne a világ.” (Králl Csaba, Színház)

„A francia koreográfus-rendező érzékeny(ítő), társadalmi problémákra reflektáló, gyakran politikai vitát generáló produkciónak ereje többek közt a pofonegyszerű szabályrendszerben rejlik. […] A rendező munkásságának (lásd például a csak és kizárólag szellemi fogyatékkal élők szereplésével létrehozott, a Trafóban is fellépett Disabled Theater című előadást) fontos fókuszpontja a politikai korrektség témakörének feszegetése, a társadalom által másfélének bélyegzett emberek intellektualizálástól, tematizálástól mentes reflektorfénybe állítása.” (Néder Panni, revizoronline.com)

Jérôme Bel Párizsban él és világszerte alkot. 1964-ben született Franciaországban, ahol kortárs táncot tanult. Magyarországhoz szoros szálak fűzik, 1989-ben első darabját éppen itt, Budapesten készítette. Majd amikor az 1992-es albertville-i téli olimpiai játékok megnyitóját rendező Philippe Decouflé mellett asszisztensként dolgozott, ráébredt arra, hogy a rendezés jobban érdekli a táncolásnál. Ezért két év szünetet tartott Párizsban, miközben Barthes és Foucault műveit olvasta. „Úgy éreztem, hogy az út a koreográfiáig a filozófián és a tánctörténeten át vezet." – vallja kezdeti útkereséséről. Azóta dolgozott már együtt Pina Bausch-sal, Angelin Preljocaj-zsal, Robert Wilsonnal, Anne Teresa De Keersmaekerrel. Rendezett már formabontó balettet a párizsi operának (Veronique Doisneau (2004)), majd ugyanezt a riói városi színháznak (Isabel Torres (2005)). A Cour d'honneur (2013) című előadását a legnevesebb francia fesztivál, az Avignoni Fesztivál díszhelyén a Pápai Palotában adták elő.

Előadás felvételei kortárs biennálékon és számos múzeumban vetítik. 2005-ben Bessie-díjat kapott New Yorkban a The show must go on című előadásáért. 2008-ban Pichet Klunchunnal közös darabjukért Európa egyik legrangosabb kulturális kitűntetésével, a Routes Princess Margriet – a kulturális sokszínűségért díjjal tüntették ki őket. 2013-ban a Disabled Theater (2012) beválogatták a berlini Theatertreffen-be és megnyerte a Swiss Dance Awards-ot kortárstánc kategóriában.
 
Jérôme Belt mindig is az érdekelte, hogy mi rejlik az előadás mögött. Koreográfiáiban a tánc és a színház szabályait elemzi és magát az elemzést állítja színpadra. „Bel hamar nemzetközi hírnévre tett szert filozófusként, provokátorként és vásott kölyökként, aki botrányos sikereivel pukkasztja a polgárokat, miközben hanyag, francia eleganciával bűvöli el a közönséget. […] Jérôme Bel a táncra éppen annak hiányával hívja fel a figyelmet. Mindennapi mozdulatokkal dolgozik, amatőröket hív színpadra és szívesebben foglalkozik azokkal a körülményekkel, ahogy a tánc színre került, mint a tánccal magával." (theguardian.com)
 
 
Koncepció és rendezés: Jérôme Bel
Asszisztens: Maxime Kurvers
A budapesti színpadra állításban asszisztens: Maxime Kurvers, Henrique Neves
Szereplők: a szereplőválogatás folyamatban
Jelmez: a táncosok
 
Koprodukció: Dance Umbrella (London), TheaterWorks Singapore/72-13, KunstenFestivaldesArts (Brussels), Tanzquartier Wien, Nanterre-Amandiers Centre Dramatique National, Festival d'Automne à Paris, Theater Chur (Chur) and TAK Theater Liechtenstein (Schaan) - TanzPlan Ost, Fondazione La Biennale di Venezia, Théâtre de la Ville (Paris), HAU Hebbel am Ufer (Berlin), BIT Teatergarasjen (Bergen), La Commune Centre dramatique national d’Aubervilliers, Tanzhaus nrw (Düsseldorf), House on Fire with the support of the European Union cultural program
 
Produkció: R.B. Jérôme Bel (Paris)
Támogatók: Centre National de la Danse (Pantin) and Ménagerie de Verre (Paris) in the framework of Studiolab for providing studio spaces
Köszönet: the partners and participants of Ateliers danse et voix, NL Architects and Les rendez-vous d’ailleurs
 
Művészeti tanácsadó és csapatszervező: Rebecca Lee
Adminisztráció: Sandro Grando
Technikai vezető: Gilles Gentner
 
A társulat támogatói: R.B. Jérôme Bel is supported by Direction régionale des affaires culturelles d'Ilede-France, French Ministry for Culture and Communication, and by the Institut Français, French Ministry for Foreign Affairs, for its international tours.

 

Ajánló


Diótörő és Egérkirály - Családi musical

Papp László Budapest Sportaréna

Hoffmann varázslatos meséje alapján Szomor György, Szurdi Miklós és Valla Attila írtak musicalt,…

Ilyen még nem volt, most összejött. A legnagyobb sztárok egy helyen, egy napon.…

New York, Peking, Dubai, Las Vegas, Monte Carlo és Tokió után újra Budapesten…

Ajándékozzon jegy.hu
utalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Interticket
Kultúra Kártya

A Kultúra Kártya szolgáltatásaival a jelenleg alkalmazott legnagyobb kedvezményeket vehetik igénybe a munkáltatók és munkavállalók

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön hírlevelünkből a legnépszerűbb programokról!

x

A felhasználói élmény növelése érdekében oldalunk cookie-kat használ. Oldalunk használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. RendbenTovábbi információ