Balázs János fortepianoestje
A Haydneum Fortepiano Bérletének negyedik hangversenyén Balázs János zongoraművész a 19. századi zeneszerzői gondolkodás két különlegesen fontos elemére irányítja a figyelmet. Az első a kisformák szerepe a romantikában.
A Haydneum Fortepiano Bérletének negyedik hangversenyén Balázs János zongoraművész a 19. századi zeneszerzői gondolkodás két különlegesen fontos elemére irányítja a figyelmet. Az első a kisformák szerepe a romantikában.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: März 9. Samstag, 19:30
HAYDNEUM FORTEPIANO BÉRLET, IV. ELŐADÁS
Balázs János fortepiano-estje
2024. március 9., 19:30
Zeneakadémia, Solti Terem
„Erard & Steinway”
SCHUMANN: Gyermekjelenetek, op. 15
CHOPIN: Mazurkák, keringők (válogatás)
***
SCHUMANN–LISZT: Ajánlás, op. 25, No. 1
LISZT: Szerelmi álmok, S. 541, No. 3
PUCCINI–BALÁZS: Lauretta áriája a Gianni Schicchi című operából
PONCE–BALÁZS: Estrellita
BRAHMS–CZIFFRA–BALÁZS: Magyar táncok (válogatás)
STRAUSS–BALÁZS: Reminiszcencia-parafrázis
A Haydneum Fortepiano Bérletének negyedik hangversenyén Balázs János zongoraművész a 19. századi zeneszerzői gondolkodás két különlegesen fontos elemére irányítja a figyelmet. Az első a kisformák szerepe a romantikában. Schumann Gyermekjelenetek című ciklusa tizenhárom rövid tételt tartalmaz. Valamennyi karakterdarab önállóan is megállja a helyét, hiszen mindegyik zárt, kerek világot ábrázol, ám a sorozatnak költői íve van, amelynek jóvoltából a tételek folyamattá állnak össze. Chopin mazurkái és keringői szintén a kisformák területére kalauzolnak, ezek a kisformák azonban teljesen önállóak. A műsor második részében hallunk eredetileg is zongorára komponált művet (Liszt Szerelmi álmok című sorozatának 3. darabját), ám a szünet után felhangzó tételek többsége vagy átirat (ilyen Schumann Widmung – Ajánlás – című dala Liszt zongoraváltozatában), vagy parafrázis. Az utóbbi csoportba tartoznak Balázs János saját feldolgozásai Puccini, Manuel Ponce, Brahms vagy éppen Strauss műveiből. A parafrázis a romantikus zene egyik fontos népszerűsítő gesztusa, amely Balázs János munkásságában a 21. században is tovább él. A Liszt-, Kossuth- és Prima Primissima-díjas, érdemes művész Balázs János muzsikus család szülötte, számos nemzetközi versenyen szerepelt sikerrel, világszerte koncertezik. A budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zongora tanszékének tanára, a Magyar Művészeti Akadémia köztestületi tagja, a Cziffra Központ tanácsadó testületének elnöke. A Zeneakadémia mellett a Snétberger Zenei Tehetségközpontban is tanít.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával…
Merülj el a zene és vizuális művészet lenyűgöző összhangjában egy igazán exkluzív, mediterrán hangulatú koncerten! Vendég: Carolyn Zhang Yu koloratúrszoprán
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
Posten im Warenkorb
insgesamt:
Die Zeitbegrenzung des Kaufvorgangs ist abgelaufen! Bitte stellen Sie Ihren Warenkorb erneut zusammen!