4. Uránia Filmnapok: A Jó, a Rossz és a Csúf
Buono, il brutto, il cattivo
Olasz-spanyol-nyugat német western, rendezői változat, 155 perc, 1966
Angol nyelven, magyar felirattal
Buono, il brutto, il cattivo
Olasz-spanyol-nyugat német western, rendezői változat, 155 perc, 1966
Angol nyelven, magyar felirattal
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Torsdag, 02. Februar 2017 19:45
Rendező: Sergio Leone
Író: Sergio Leone, Luciano Vincenzoni
Forgatókönyvíró: Agenore Incrocci Furio Scarpelli
Zeneszerző: Ennio Morricone
Operatőr: Tonino Delli Colli
Vágó: Nino Baragli, Eugenio Alabiso
Szereplők: Clint Eastwood, Eli Wallach, Lee Van Cleef
Minden idők egyik legkedveltebb (italo)westernjét nem csupán eposzi mérete és lehengerlő meseszövése – az úti- és a bandita-western elemeinek ötvözése az amerikai polgárháborús háttérrel – teszi nevezetessé: elévülhetetlen érdemei közé tartozik a rendező, Sergio Leone jellegzetes stíluseszközeinek csúcsra futtatása is. A Dollár-trilógia befejező darabját jelentő A Jó, a Rossz és a Csúf képépítkezésében és feszültségteremtésében meghatározó szerepet tölt be a montázs, amely a premier plánok és a totálképek kontrasztját variálja a nyitó képsoroktól kezdve a szenzációs fináléig: a címszereplők, azaz Clint Eastwood, Lee Van Cleef és Eli Wallach „mexikói felállásáig”. A rítusként előadott (ötperces!) pisztolypárbajban az arcokra, a kezekre – sőt, a szempárokra – fókuszáló közelképekben sűrűsödik a végzetes pillanatig tartó fizikai és lelki rákészülés, míg a totálok grandiózus tájképei miniatürizálják a szereplőket. Hasonlóan feledhetetlen a „Csúf” végtelennek tetsző körkörös futását mutató, avagy az „arany extázisát” érzékeltető montázs, amely a rohanást az elmosódó terek látványával váltakoztatja. E beszéd nélküli képsorok Ennio Morricone nagyszabású kísérőzenéjével – vagyis a „függőleges montázsként” is jegyzett hangsávval – válnak teljessé, a ritmikus montázs katartikus példáit eredményezve.
A cselekményről:
A polgárháború idején sajátos módját választja a pénzkeresetnek a mexikói Tuco és társa, Joe, akit Szőkének neveznek. A Tuco fejére kitűzött vérdíjak begyűjtéséből élnek. Szőke leszállítja a banditát a seriffnek, majd megmenti az akasztófától. Azután jöhet a következő város. Az üzlet virágzik, ám a két fickó összemarakodik az osztozkodásnál. A sivatagban egy kirabolt pénzszállító kocsira bukkannak, ám amikor Tuco le akar számolni társával, kiderül, hogy a haldokló tiszt elmondta Szőkének, hol rejtették el az aranyat. Tuco így kénytelen megint társulni Szőkével, ám az arany utáni hajszába a brutális Angyalszem is bekapcsolódik.
Forgalmazó: Pannonia Entertainment
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
2024-ben május 17-18-19-én, vagyis a pünkösdi hétvégén zajlanak a SopronFest kiemelt eseményei megnövelt helyszínen a Lővérekben.
A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával…
A Tesztoszteron ironikus és humoros látlelet a nemek közti különbségekről és azonosságokról, frusztrációkról és félelmekről, magunkkal hozott és öntudatlanul is…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.