SZEMLE+ / Pető Kata: Árnyék
Jelinek Eurüdikéje népszerű popzenész férje árnyékaként éleslátással és iróniával küszködik és küzd meg a női szerepből is fakadó komplexusaival.
Jelinek Eurüdikéje népszerű popzenész férje árnyékaként éleslátással és iróniával küszködik és küzd meg a női szerepből is fakadó komplexusaival.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, September 10 2023 7:30PM
Jelinek Eurüdikéje népszerű popzenész férje árnyékaként éleslátással és iróniával küszködik és küzd meg a női szerepből is fakadó komplexusaival.
„Mi felszabadultunk, szabad árnyak vagyunk az árnyak szabad birodalmában. Mindegy, hogy rendesek vagy hanyagok, összehajtva fekszünk vagy összegyűrten, mint koszos törülközők, a sötét űrbe hányva; itt minden helyzet ünnep, boldog alkalom az örök egyformaságra. Bennünk már nem zajlanak lelki folyamatok és az sem érdekel már minket, hogy milyen folyamatok zajlanak a kinti világban. De jó hogy ez már nincsen, főnyeremény, hogy nincsen én, amúgy semmi remény, de ez főnyeremény, többé nem kell lenni én, nem kell lenni, a nemlét ködtengerén fölösleges az én, elég a semmi, az ént pedig első dolgod letenni, leadni a ruhatárba úgy, hogy nem kapsz róla bilétát.”
Eurüdiké ereiben szívódik fel a kígyóméreg, és közben beszél. Haldoklik a réten vagy a backstage-ben, rázkódik, és közben beszél. Meghal, árnya leválik borjúbőrkosztümbe burkolt porhüvelyéről, és közben beszél. Már az árnyak birodalmából hallgatja, ahogy popzenész férje a torkát csak érte tornáztatja, és közben azt mondja: csöndet akar.
A Nobel-díjas osztrák írónő, Elfriede Jelinek kiemeli Orpheusz és Eurüdiké mítoszát az antik környezetből, és kibontja mindazt, amit az alvilágba szállás, felemelkedés és újra mélybe zuhanás közben Eurüdiké gondolhat, érezhet. A történet fordított tragédiaként a feleség halálával indul, és az árnyék megszületésével ér véget. Az ősbemutatón Monteverdi operája és egy balettelőadás fogta közre a monodrámát. Előadásunkban Pető Kata Eurüdikéjének szózuhatagával dialógusba lép a zene és a tánc, hat Orpheusz: a Freakin’ Disco négy tagja, Kákonyi Árpád és Gergye Krisztián személyében.
Az előadás hossza 90 perc szünet nélkül.
Eurüdiké: Pető Kata
Orpheusz: Keresztes Gábor, Komjáti Áron, Szabó Sipos Ágoston, Csizmás András, Kákonyi Árpád, Gergye Krisztián
Fordította: Halasi Zoltán
Dramaturg: Gábor Sára
Koreográfus: Gergye Krisztián
Látvány-és fénytervező: Adrian Ganea
Jelmez: Adrian Ganea, Pető Kata
Zeneszerző: Kákonyi Árpád, Freakin’ Disco (Keresztes Gábor, Komjáti Áron, Szabó Sipos Ágoston, Csizmás András)
Fénytechnikus: Ujvári Zsolt
Produkciós vezető: Gulyás Dóra
Hangtechnikus: Makkai János
Rendezőasszisztens: Varga Miklós
Rendező: Porogi Dorka
FÜGE Produkció – Trafó
A produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett és támogatott Staféta program keretében, az Emberi Erőforrások Minisztériuma további támogatásával kiegészülve valósult meg.
A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ számos színházában aratott már hatalmas sikert.
Földes László Hobo: Utcazenész Írta és játssza: Földes László HOBO Gitáron közreműködik: Kiss Zoltán Rendező: Vidnyánszky Attila
A mély és izgalmas történet három különböző korú nőt mutat be. Eltérő életutakat látunk, ám egyszer csak kirajzolódik, hogy a három nő tulajdonképpen egy, és ami a szemünk előtt pereg, az valójában egyetlen ember élettörténete.
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.
Az orosz operairodalom műremeke, amely Alekszandr Puskin azonos című drámája nyomán keletkezett, több mint húsz év után kerül újra az…
Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.