Az angolszász hagyományok, az ottani, több száz évvel ezelőtt kialakult színházi megjelenések része volt pl. az, hogy a nézőtér egyfajta „küzdőtér” volt, és a felnőtt előadások felnőtt közönsége is együtt élt a darab szereplőivel. (nálunk lesznek székek). Bele is szólhattak akár a műbe. Ezt a mai világban „interaktív” gyerekelőadásnak aposztrofálják, de a mi bemutatónkon reményeink szerint a felnőtteket is aktivizáljuk! (Már amennyire hagyják magukat…)
Angliában nem voltak beszékezve a nézőterek, a nézők szabadon mozoghattak a színpad előtt.
Egyedi azért is, mert a nyugat-európai államokban már évtizedes hagyományokkal bíró műfajiság, mely előadásban a zene is főszerepet kap a gyerekműsorban, még nem szerepelt magyar színpadon. Ennek legautentikusabb főszereplője, egyúttal zenei rendezője az a Katona L/Z/ászló, ki (többek közt) a Quo Vadis, a Bikini és az Akela zenekarok szövegírója, eMRton-díjasként jeleskedett az elmúlt két évtizedben.
Most bábosként mutatkozik be a nagyérdeműnek.
A mai korban megszokott, gyakorlatilag minden magyarországi bábszínház által eszközölt műfaji technikában a bábosok együtt jelennek meg a bábokkal a színen, és ezzel egyfajta elegyét jelenítik meg a gyerekszínháznak és a bábszínháznak.
A mi előadásunk kettéválasztja a két műfajt!
Az utolsó mohikánként Kemény Henrik említhető e téren, ki haláláig játszott azon technikai módon tradicionális bábszínházat, melyben ő maga személyesen soha nem jelent meg a közönség előtt, kizárólag bábjátékával és effektekkel szórakoztatott. Az ő hagyományait követve a „Robin, a hód”-ban sem szerepel bábos és bábja együtt. Az élő színészi megjelenést különválasztva a bábjátéktól az a BoBDoB művésznevű előadó személyesíti meg, ki több európai országban szórakoztatja két évtizede nem csak a gyerekközönséget.
Szerepe a műben az angolszász és európai történelmi mesék felelevenítése, a közönséggel együtt történő eljátszása lesz egy olyan darabban, melyben a bábok közismert magyar karakterek, a mese, mely a természet védelméről szól, viszont ugyancsak nemzetközi aktualitású.
A darabhoz a bábokat Kemény Henrik 2006-ban készítette el, ezt követően nem alkotott többet, csak az addig már játszott életművét mutatta be tavalyi elhunytáig.
Az előadással az ő munkássága előtt is tisztelgünk.
Köszönjük továbbá minden segítő kéz, hang, és személy közreműködését, a megújult Petőfi Csarnok stábjának maximális együttműködését, kívánunk Önöknek jó szórakozást!
Az előadásokra összeállt szerző- és előadópáros együttműködésében jött létre a
MASTERS OF PUPPETS /METALLICA 1981 / THEATRE, mely európai turnéja során most három hónapig hazánkban, a Petőfi Csarnok meseszínpadán vendégszerepel, majd országjárásra indul, mielőtt körbeturnézza Európát.
A mű alkotói köszönetet mondanak Roger Waters-nek, David Gilmour-nak, Rick Wright-nak, Nick Mason-nek, Ian Gillan-nek, Roger Glover-nek, Jon Lord-nak, Ian Paice-nek, Ritchie Blackmore-nak, Lars Ulrich-nak, James Hetfield-nek, Kirk Hammett-nek, Robert Trujillo-nak valamint Földes Hobó Lászlónak, Szenes Szilviának és a Budapest Bábszínház Zizijének. És nem utolsó sorban David Bowie-nak. + a Fidelio-nak.
2 éves kor alatt nem kell belépőjegyet váltani, amennyiben a gyermek külön helyet nem igényel.