Mozart - Requiem
A mű szoprán, alt, tenor és basszus szólistákra, valamint kórusra íródott egy kisebb klasszikus zenekar kíséretével.
A mű szoprán, alt, tenor és basszus szólistákra, valamint kórusra íródott egy kisebb klasszikus zenekar kíséretével.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sobota, 17 Października 2020 19:00
Wolfgang Amadeus Mozart: Requiem
Tételei:
1. Introitus
Requiem aeternam
2. Kyrie
3. Sequentia
1. Dies irae
2. Tuba mirum
3. Rex tremendae
4. Recordare
5. Confutatis
6. Lacrimosa
4. Offertorium
1. Domine Jesu
2. Hostias
5. Sanctus
6. Osanna
7. Benedictus
8. Osanna
9. Agnus Dei
10. Communio
1.Lux aeterna
2. Cum sanctis tuis
Előadók:
Szalai Ágnes: szoprán
Bakos Kornélia: alt
Komáromi Márton: tenor
Kósa Lőrin:c basszus
Budapesti Bach Kórus
Magyar Kamarazenekar, koncertmester: Bánfalvi Béla
Vezényel: Ella István
Elismertsége ellenére a Requiem Mozart egyik legtitokzatosabb műve, rengeteg legenda fűződik hozzá (főleg Peter Shaffer: Amadeus című filmnek köszönhetően). Néhány ezek közül:
Legenda: Egy különös hírnök rendelte a Requiemet Mozart saját temetésére.
Valóság: Walsegg von Stuppach gróf rendelte. Valóban közvetítőn keresztül tárgyalt és titokban, úgy tűnik, hogy azért, mert sajátjaként akarta a Requiemet előadni.
Legenda: Antonio Salieri segített Mozartnak a halálos ágyán a Requiem befejezésében.
Valóság: Süssmayr fejezte be, Constanze szorgalmazására. (Úgy tűnik, Salierinek nem volt köze a Requiem egyetlen részéhez sem.)
Legenda: Eljátszották Mozart temetésén.
Valóság: Mozartot 1791. december 6-án egy, a járvány idején nyitott tömegsírba temették. Mozart barátja, Emanuel Schikaneder szervezett megemlékezést 1791. december 10-én, amikor is az egyik befejezett tételt (az Introitust) lehet, hogy eljátszották. Valójában nem tudni, hogy milyen zenét játszottak akkor.
Mozart 1791. december 5-i halálakor csak a nyitótétel (Requiem aeternam) volt teljesen befejezve.
Mozart özvegye, Constanze a Requiem befejezését szorgalmazta, és végül a harmadik zeneszerző volt csak, aki be is tudta fejezni a művet: Franz Xaver Süssmayr.
Süssmayr megírta a saját hangszerelését a Kyrie tételtől kezdődően, befejezte a Lacrimosát, és írt néhány új tételt, ami a requiemekben szokott lenni: Sanctust, Benedictust, valamint Agnus Deit. Ezután hozzáadott egy utolsó részt, a Lux aeternát, ami a két Mozart által írt nyitó tétel átdolgozása.
Bár vitatott, hogy a mű mekkora hányada magáé Mozarté, a zene minősége minden aggodalmat eloszlat.
A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Az idei első koncertet a Várkert Bazár szabadtéri színpadán egy különleges energikus, ütős hangszerekkel kiteljesedő női a cappella együttes, a…
Demjén Rózsi a legenda, aki huszonhetedik alkalommal tölti meg az Arénát!
„Az ok, ami miatt a Szerelmes Shakespeare-t az irodalommal foglalkozó kutatók és kritikusok is élvezetesnek találják, nem más, mint hogy…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.