Koncert a Zeneakadémián
A február 6-i Tűzvarázs bérletes hangversenyünk műsorának ismétlése.
A február 6-i Tűzvarázs bérletes hangversenyünk műsorának ismétlése.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date on this page: Tuesday, February 07 2017 7:30PM
Johannes Brahms életművét szokás a Berlioz és Liszt nevével fémjelzett programzenei törekvések ellenpontjaként értelmezni. Holott szerzeményei leginkább személyes hangjukkal, nem pedig a mesterségbeli tudásra való racionális rácsodálkozás útján ragadják magukkal hallgatóikat: kétségtelen tehát, hogy azok mégiscsak hordoznak valamiféle rejtett, belső „programot”. Különösen szembeötlő mindez a „hősi” ragadványnevű III. szimfónia esetében, melynek valamennyi tételét halk, elcsöndesülő befejezéssel látta el komponista. Sőt: a tragikus alaptónusú finálé végül mintha egyfajta túlvilági dimenzióba hajlana át a gigászi küzdelmeket követően. Már a kortársak fantáziáját megmozgatta ez a különös zenei folyamat: a pályatárs és barát Joachim József például egyenesen az ógörög Hero és Leander-történet – a pár titkos és tragikus szerelmének ‒ ihlető hátterét vélte fölsejleni a hangok mögött. Akármit is gondoljunk a Joachim-féle értelmezésről, annak puszta léte már önmagában is tanulsággal szolgálhat.
Brahms már a híres Hegedűversenyét Joachim számára írta, később pedig a hegedű‒gordonka Kettősverseny magasabbik vonósszólamát ugyanúgy. Utóbbi révén mintegy békejobbot igyekezvén nyújtani barátjának, akivel előzőleg, éveken át hűvös viszonyban volt, s egyes elemzők éppen a kiengesztelés gesztusait vélik kihallani a mű bizonyos fordulataiból. Elmondhatjuk tehát: Brahms, a „rejtett programzenész” alkotóművészete kerül reflektorfénybe a februári est során.
A Kettősverseny zenei folyamatát is jellegzetesen brahmsi, hősi erő és belső tűz hevíti, s a szenvedéllyel kitörő vágyakozásokhoz olykor népdali egyszerűség társul. Az előadók: Varga István (gordonka) és fia, Varga Oszkár (hegedű) túlzás nélkül hangszerük varázslói!
Brahms és Wagner művészete is egymás ellenpólusának számított hajdanán, ám az utókor természetszerűleg már inkább olyasmire igyekszik rámutatni egy-egy korszak művészetét illetően, ami összeköti, semmint ami szétválaszthatná annak jellemző megnyilvánulásait. A hangverseny így az egyik korai Wagner-opera, a Rienzi nem kevésbé drámai és heroikus nyitányával veszi kezdetét.
Több mint 150 éve hódítja meg a közönséget mindenhol a világon ez a francia féltékenységi bohózat, amit a Nemzetibe időről időre visszatérő Silviu Purcărete állít színpadra. Az abszurd és groteszk látásmódjáról is ismert világhírű román rendező elképzelései szerint készülő előadás egyszerre ígérkezik önfeledt vígjátéknak és színházi ínyencségnek.
A Szentpétervári Balett Társulat valamint a Bolsoj Színház művészeivel autentikus előadásban indul országos turnéra Csajkovszkij Diótörője. A zenei élményről a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara gondoskodik Somogyi-Tóth Dániel karmester irányításával. Az előadás - mely a 130 éves baletthagyományokra épül - egyszerre ünnepi, friss és magával ragadó, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt felejthetetlen élményt ígér.
Zorán tripla koncertre invitálja közönségét 2026. február 21-én és 22-én a Budapest Kongresszusi Központba. Kiváló zenésztársaival áll színpadra, ahol a legnagyobb slágerek mellett, különleges zenei csemegék is felcsendülnek majd.
Quimby - A TEREPASZTAL LOVAGJAI - 35 év szélmalomharc - 2026. március 28-án a Quimby az MVM Dome-ban újra felrajzolja…
Az idén 22 éves Be Massive. Az elmúlt évek szilveszteri eseményei rendkívül népszerűek voltak, a jegyek pillanatok alatt elfogytak, ezért…
Ahogy egy kritikusa írta: „Akinek nehéz a szíve, vagy csak melegségre vágyik, nézze meg ezt a darabot. Aki a nagy…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.