Julien Fournier / L’Habeas Corpus Compagnie (BE): BURNING
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Viac
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 21. február 2020, 20:00
Julien Fournier / L’Habeas Corpus Compagnie (BE)
BURNING
kiégés, dokumentarista cirkusz, vizualitás 52'
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Egyetlen szereplőnk kartondobozokat halmoz fel, hoz-visz, még a futópadon is dobozokat pakol, sőt, reggeli rutinját is(fogmosás, öltözés, kutyasétáltatás) a futópadon végzi. Saját környezetére igyekszik befolyással lenni, élet és munkakörülményére amely állandóan korlátozza őt, ismétlődő feladatokhoz láncolva, amelyek semmilyen kitörési lehetőséget nem hordoznak magukban.
Fournier ötlete egy izgalmas előadást szül, melynek központi tematikája égetően aktuális… De vajon meg lehet-e jeleníteni cirkuszi eszközökkel a munkahelyi kiégés problémáját? A Burning egyszerre dokumentarista újcirkusz és költői koreográfiai vízió. Alapja a performáló test, a narráló hang és a vetítés hármasa, melyek folyamatosan hatnak egymásra. Eleinte úgy tűnik, minden a legnagyobb rendben, ám szép lassan kicsúszik a fellépőnk lába alól biztos talaj…
Az önnön díszletében csapdába esett karakter folyamatosan mozgásban van, hiszen erre kényszeríti a környezete. Ülve, állva, máskor dobozokat igazgatva, kapcsolatba lép egy olyan térbeli struktúrával, ahol minden állandó változásnak van kitéve, ezzel apránként kitörölve az összes lehetséges láthatárt/távlatot. Mindeközben a folyamatosan jelenlévő narrátorunk hangja lassan felemésztő, belső kiégést hordoz magában mind tartalmilag mind formailag: zihálás, szünet nélküli ritmikusság, a megfigyelő bizonyságtétele.
A test rezonál a szavakra és a cselekmény e szavak hatására alakul, ebben a kifulladásig tartó menetelésben minden összefügg: így az akrobatikus mozdulatok is összeolvadnak a vetítéssel. Grafikonok, százalékok, vallomások, egy meggyötört test... Ezek mind a munka, a teljesítmény, a tőke és a beteges túlfogyasztás világát hivatottak ábrázolni, ahol az ember árucikkré vált és ahol az értelem elveszett.
„A Burning többmillió embertársunk mindennapi valóságára világít rá, amelyért kizárólag produktivista társadalmunk tehető felelőssé.”
Christian Jade – RTBF
A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Az Özvegy Karnyóné vérbő komédia, sok zenével az esendőségről, tele fordulattal, szerethető karakterrel, versengéssel, ármánnyal és persze szerelemmel. És, hogy…
A Liszt Ferenc-, Artisjus és Junior Prima díjas zongoraművész, Fülei Balázs "De Profundis" koncertjén Chopin, Beethoven, Bartók, Messaiaen és Liszt…
„Háromfogásos gourmet menü” – jellemezte a Bachtrack kritikusa Paavo Järvi koncertjét, amelyen Sibelius, Tüür és Beethoven egy-egy darabját tűzte műsorra.…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.