Julien Fournier / L’Habeas Corpus Compagnie (BE): BURNING
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Viac
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date on this page: piatok, 21. február 2020, 20:00
Julien Fournier / L’Habeas Corpus Compagnie (BE)
BURNING
kiégés, dokumentarista cirkusz, vizualitás 52'
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Egyetlen szereplőnk kartondobozokat halmoz fel, hoz-visz, még a futópadon is dobozokat pakol, sőt, reggeli rutinját is(fogmosás, öltözés, kutyasétáltatás) a futópadon végzi. Saját környezetére igyekszik befolyással lenni, élet és munkakörülményére amely állandóan korlátozza őt, ismétlődő feladatokhoz láncolva, amelyek semmilyen kitörési lehetőséget nem hordoznak magukban.
Fournier ötlete egy izgalmas előadást szül, melynek központi tematikája égetően aktuális… De vajon meg lehet-e jeleníteni cirkuszi eszközökkel a munkahelyi kiégés problémáját? A Burning egyszerre dokumentarista újcirkusz és költői koreográfiai vízió. Alapja a performáló test, a narráló hang és a vetítés hármasa, melyek folyamatosan hatnak egymásra. Eleinte úgy tűnik, minden a legnagyobb rendben, ám szép lassan kicsúszik a fellépőnk lába alól biztos talaj…
Az önnön díszletében csapdába esett karakter folyamatosan mozgásban van, hiszen erre kényszeríti a környezete. Ülve, állva, máskor dobozokat igazgatva, kapcsolatba lép egy olyan térbeli struktúrával, ahol minden állandó változásnak van kitéve, ezzel apránként kitörölve az összes lehetséges láthatárt/távlatot. Mindeközben a folyamatosan jelenlévő narrátorunk hangja lassan felemésztő, belső kiégést hordoz magában mind tartalmilag mind formailag: zihálás, szünet nélküli ritmikusság, a megfigyelő bizonyságtétele.
A test rezonál a szavakra és a cselekmény e szavak hatására alakul, ebben a kifulladásig tartó menetelésben minden összefügg: így az akrobatikus mozdulatok is összeolvadnak a vetítéssel. Grafikonok, százalékok, vallomások, egy meggyötört test... Ezek mind a munka, a teljesítmény, a tőke és a beteges túlfogyasztás világát hivatottak ábrázolni, ahol az ember árucikkré vált és ahol az értelem elveszett.
„A Burning többmillió embertársunk mindennapi valóságára világít rá, amelyért kizárólag produktivista társadalmunk tehető felelőssé.”
Christian Jade – RTBF
Egy letűnt korszak lenyomata, amely ma is érvényes tükröt tart elénk: hőseink áldozatok, megváltást keresők, megbocsátásra képtelen tévelygők, szerelemre vágyók, összeesküvők és megalkuvók. De mindegyikükben ott él a remény a szellem és lélek felemelkedésében.
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.
Egy amerikai kisvárosban élő egyetemista társaság minden hétvégén vacsorát ad, ahol egy-egy meghívott vendéggel vitaestet tartanak a világ megjavításának lehetőségeiről. Egy alkalommal az aktuálisan kiszemelt vendég helyett váratlanul más érkezik a házhoz, de ők gyanútlanul beengedik az idegent. A békés, világjobbító szándékkal rendezett vacsora hamarosan gyilkos fordulatot vesz, az események láncolata pedig olyan lavinát indít útjára, ami elképesztő méreteket ölt…
Mi a gasztronómia: művészet vagy üzlet? Mi a fontosabb: a tökéletesség, vagy a nagy forgalom? Egy zseniális séf és egy…
A világhírű amerikai karmester, Lawrence Foster Liszt, Grieg és Richard Strauss remekműveit (Orpheusz, a-moll zongoraverseny, Hősi élet) vezényli Balog József…
A Michael Flatley által létrehozott Lord of the Dance 30 éves jubileumát ünnepli 2026-ban!
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.