Podujatie


Harlem Swing

Harlem Swing

Mel Howard & Peter Klein: Harlem Swing - Ne rosszalkodj! (Ain't Misbehavin')

A Broadway egyik leghatalmasabb sikere az Ain’t Misbehavin’ (Harlem Swing) nem csupán a Harlem-reneszánszot indította el több ezernyi néző megbabonázásával, de minden lehetséges díjat is elnyert (Tony-díj, New York-i Színikritikusok díja, és a legjobb musicalnek járó Drama Desk Award).

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: nedeľa, 18. november 2012, 19:00

A musicalsiker egy különleges nemzetközi turné keretében 30 év múltán idén ismét visszatér a színpadra!

Az új előadást az eredeti darab alkotói mellett Richard E. Maltby Jr. rendező és Arthur Faria koreográfus jegyzi.

A Broadway egyik leghatalmasabb sikere az Ain’t Misbehavin’ (Harlem Swing) nem csupán  Harlem-reneszánszot indított el több ezernyi néző szívének megnyerésével, de minden lehetséges díjat is megszerzett (Tony-díj, New York-i Színikritikusok díja, és a legjobb musical-nek járó Drama Desk Award). A sikerdarab egy különleges nemzetközi turné keretében 30 év múltán idén ismét visszatér a színpadra!

A világturné 2011. október 14-én Isztambulban, a TIM Centerben vette kezdetét, és pár nappal később Párizsban a Folie Bergère-ben folytatódott. A produkciót az eredeti alkotócsapat mellett Richard E. Maltby Jr. rendező és Arthur Faria koreográfus állítja színpadra.   

Az Ain't Misbehavin' (Harlem Swing) a mozgalmas 20-as években, a Harlem egyik dzsesz-klubjában játszódik. Fats Waller lüktető dallamaira („This joint is jumpin”) két férfi és három nő évődik egymással, táncolnak és énekelnek egészen hajnalhasadtáig. A színpadon hat fantasztikus dzsessz-zenész mellett természetesen a legendás stride-zongorista is megelevenedik, hogy a Broadway művészeivel kiegészülve egy páratlanul vidám és vadul pezsgő zenei varázslattal kápráztassák el a nézőket.

Fats Wallernek, a Harlem-reneszánsz egyik legmeghatározóbb zeneszerző-zongoristájának és komédiásának hatalmas étvágya is legendás volt, így – látványos derékméretének köszönhetően – kapta a ’Fats’ (fat: kövér) becenevet.

Az általa komponált okos, kreatív dallamok hol inkább kifinomultak („Ain't Nobody's Biz-ness If I Do”) hol pedig egészen őrületesek („Handful of Keys"). Tehetségét, zenei hatását és életművének jelentőségét a jazz nagyjai egytől egyig elismerték. A 40-es és 50-es évek dzsessz-evolúciója idején a kezdeteket jelentő fekete dzsesszen túl meglepő módon számtalan egyéb stílus is felütötte fejét Fats Weller dallamaiban: a rock 'n' roll,  a rhythm & blues, sőt még a fehérek country-ja is.

Az Ain't Misbehavin’-ben (Harlem Swing) ezek a magnetikus dalok („Spreading Rhythm Around") egy egész estés partit végigkísérnek, a résztvevőket szenvedélyes és ördögien szédítő  jitterbug-,  és swing csábítja a táncparkettre, a „How Ya Baby"-re egy párocska a kor legdinamikusabb fekete táncait, a „shimmy”-t, a „chicken scratch”-et, a „monkey slide”-ot valamint a „buzzard lope”-ot lejti. A frappáns dalszövegek olyan erotikus kétértelműséggel bírnak, ami még Mae West-et zavarba ejtené („Honeysuckle Rose”). Valójában minden dal már önmagában egy kis „mini musical”. Az éjszaka folyamán egy nőt leterít a szerelem („I've Got a Feeling I'm Falling"), egy másik a férfiak igényeivel kapcsolatban osztogat tanácsokat  („Find Out What They Like") a harmadik pedig igaz hűséget fogad („Keepin' Out of Mischief Now"). A körhinta pedig halad tovább. A hajnali órákban a magány és a „blues” is felüti a fejét a klubban („Black and Blue") aztán új erőre kap a parti: a hangszereket imitáló előadók műsora ellenálhatatlan dzsemmelésbe torkollik, mely a hűség hamis ígéretét kínáló  „Ain't Misbehavin’”-ben csúcsosodik ki.

A Broadway-n Fats Waller muzsikája egy egész korszakba lehelt új életet: a frenetikus illúziók nélküli önfeledség korába, a két világháború közötti, nagy gazdasági világválságot megelőző időszakba, melynek végén felmerült az válasz nélküli kérdés, mely minden Blues-muzsika origója: „What did I do to be so black and blue?" (Mitől lettem ilyen kiábrándult és szomorú?) (dalszöveg: Andy Razaf)


A SZEREPLŐK: 

YVETTE MONIQUE CLARK (Nell) több mint húsz különböző produkcióban lépett fel hazai és tengerentúli színpadokon. Találkozhattunk vele amerikai nemzeti és regionális tv-show-kban, reklámokban, magazinokban. Kedvenc szerepei: a Hajlakk Motormouth Maybelle-je, akit hat különböző produkcióban alakított,  Mother Shaw a Crowns-ban, Mama Morton  a Chicagóban, Ernestina Money illetve Dolly a Hello, Dolly!-ban, Queenie a Showboat-ban és Liza a Girls’ Night musical-ben. Saját bevallása szerint nincsenek rá szavak, hogy mennyire izgatott amiatt, hogy életében először szerepelhet az Ain’t Misbehavin’-ben, reméli hogy nem okoz csalódást. Hálát ad Isten, a családja és barátai támogatásáért, „mert nélkülük semmire sem vitte volna”.


REBECCA E. COVINGTON (Charlayne) egészen lenyűgözőnek találja, hogy részt vehet Fats Waller szellemének megidézésében. Jelenleg Amerika-szerte a Mamma Mia! Ali-jaként, az Ízig-vérig modern Millie Muzzy Van Hossmere-jeként és természetesen az Ain’t Misbehavin’ Charleyne-jeként turnézik, de fellép a Ragtime-ban, a Rémségek kicsiny boltjában, az Aidában és a Hair-ben is.  Végtelen szeretetükért és támogatásukért köszönetet mond családjának, barátainak és Stewart Talent-nek. Őrangyalainak, DTC-nek és AMJ-nek ennyit üzen: Ézsaiás 40:31!


DOUG ESKEW (Ken) boldogan csatlakozott az Ain’t Misbehavin’ nemzetközi turnéjához. Broadway-szerepei: Avery tiszteletes (Bíborszín), Big Moe (Five Guys Named Moe), Truly Blessed. Off-Broadway darabok: Bíborszín, Macskák, Dreamgirls, Ain’t Misbehavin’, Five Guys Named Moe (melyért NAACP jelölést és LA Ovation-díjat is kapott). Regionális fellépések: Caroline or Change, Chasin Dem’ Blues, Ain’t Misbehavin (Helen Hayes-jelöléssel), Ma Raineys Black Bottom, Polk County, Crowns, Golden Boy és Thunder Knocking on the Door (szintén Helen Hayes-jelöléssel). Televíziós szereplések: One Life To Live, Oprah Winfrey Show, Late Night with David Letterman, The Tonight Show, The Today Show, Good Morning America és a Tony Awards Show (1992 & 2005).


MILTON CRAIG NEALY-t (Andre) nagy boldogsággal tölti el hogy a az új Aint Misbehavin’-produkció részese lehet. 1989-ben már megfordult európában ezzel a show-val, és épp olyan lelkes ma is. 1987-ben egy nemzetközi turné szereplőjeként Párizsban a Dreamgirls-ben énekelt.  Ő az egyetlen a szereplőgárdából, aki már az eredeti Ain’t Misbehavin’ bemutatón is részt vett 1978-ban, ezt követően pedig az 1987-es felújított verzióban is. A Broadway-n átható volt Agwe-ként a Once on this Island-ben és a Four- Eyed Moe-ként a Five Guys Named Moe-ban. További Broadway szerepei: Caroline, or Change, John a Miss Saigon-ban (londoni és ausztrál produkciókban is).

Amerikai turnék: Fellépett a The Full Monty-ban (Ausztráliában is), Judásként  a Jézus Krisztus Szupersztárban (20. évfordulós ünnepi turné) és a Sing, Mahalia, Sing-ben Jennifer Holliday partnereként. Az őrült nők ketrecében nyújtott alakításáért (Jacob) elnyerte a legjobbnak járó Westword–díjat. Játszott a Blues Brothers című filmben.


CYNTHIA THOMAS-t (Armelia) hihetetlenül boldoggá teszi, hogy a produkcó részeseként ismét Armelia szerepébe bújhat – Budapesten is!

Amerikai és európai turnéi: Ain’t Misbehavin’ a Pointer Sisters-szel: volt táncvezető, beugró és Arthur Faria asszisztense, de többször játszotta Armelia és Nell szerepét is. Fellépett a Casper-ben Chita Rivera partnereként és a Music Man-ben Ethel Toffelmeier szerepében.
Hazai fellépések: Aint Misbehavin’ a Long Wharf Theatre-ben, Karácsonyi ének (a Mostani karácsony szelleme), Hajlakk (Motormouth Maybelle), WMKS Christmas 1942 (Audrey Newton), Memphis (Honeylovin’), Show Boat (Queenie), A legjobb bordélyház Texasban (Jewel), South Pacific (Bloody Mary), Godspell (Joanne), Nunsense (Sister Mary Hubert), You Can’t Take It With You (Rheba), Once On This Island (Asaka) és a Smokey Joe's Café.
Denzel Washington mellett szerepelt a Malcolm X című filmben Spike Lee táncpartnereként. Köszöni Isten áldásait és Édeasnyjának, családjának, barátainak és mentorának, Arthur Fariának a sok szeretetet és támogatást.

STARR DOMINGUE (táncvezető / női beugró) A kanadai Ontarióból származó Starr kitüntetésnek érzi, hogy az alkotócsapat tagjaként ismét részese lehet ennek a forradalmi, Tony-díjas produkciónak.

Főbb fellépései: Vonzia az Oil & Water-ben (Artistic Fraud) , táncvezető és Charlayne az Ain't Misbehavin'-ben (Broadway ill. amerikai országos turné), Lorraine az All Shook Up-ban (MSMT), Crystal  a Rémségek kicsiny boltjában (CanStage), Young Alberta a Cookin’ At The Cookery-ben (Alabama Shakespeare Festival, Citadel Theatre), Dynamite és Little Inez a Hajlakkban (Mirvish Productions, Charlottetown Festival, ArtsClub), de szerepelt a du Maurier Theatre Adventures of a Black Girl-produkciójában is.

Filmes és televíziós munkái: Psych (USA Network), Pearl a Hajlakkban (New Line Cinema), 4Square (Corus Entertainment), Cheetah Girls (Disney Channel). Köszöni Stephen-nek, hogy „gondolt rá”, édesanyjának, Kathy-nek, hogy megtanította arra, hogy mi is igazán a szeretet és Istennek, aki nélkül semmit sem érne... Kezdődjön az utazás!


MELVIN TUNSTALL (férfi beugró) A North Carolinából származó Melvin a Cincinnati Konzervatórium híres zenés színház programjának volt a növendéke, mielőtt New Yorkba költözött hogy megkezdje énekesi karrierjét. A közelmúltban -  a Toronto Company tagjaként - fellépett a Rock of Ages című Broadway sikerdarabban valamint Jim-ként a Big River-ben, Júdásként a Jézus Krisztus Szupersztárban, Jézusként a Godspell-ben, Andy Lee-ként a 42. utcában, Violetként a Flick-ben és számos egyéb produkcióban. Zeneszerzéssel is foglalkozik. Saját musical-je, a BLooM! 2009-ben került első ízben bemutatásra és azóta is „virágzik tovább”. Családjának köszöni a támogatást és a végtelen szeretetet!


AZ ALKOTÓK:


RICHARD MALTBY, JR. (rendező / a produkció szerzője / szövegíró) A Broadway-n két Tony-díjas produkciót hozott létre és rendezett: az Ain't Misbehavin'-t (1978: Tony-díj, New York-i Színikritikusok díja, Outer Critics Circle díj, Drama Desk Awards, a Legjobb Rendezőnek járó Tony-díj) valamint  a Fosse-t, amely szintén elnyerte a Tony-díjat, az Outer Critics Circle díját, és a Drama Desk Awards-ot.

További produkciók: a Ring Of Fire, mely egy Johnny Cash életéről szóló musical (2006), a hét Tony-díjra jelölt Baby (1983), melynek szövegírója volt (Zene: David Shire, eredeti könyv: Sybille Pearson). Szövegíróként vett részt Legjobb Zene kategóriában Tony-díjra jelölt Big-ben is (1996), melynek története John Weidman tollából származik és szövegíró-alkotója volt a Take Flight-nak (2010), melynek történetét ugyancsak John Weidman írta. Alan Boubil-lal és Claude-Michel Schonberg-gel együtt alkották meg a Miss Saigon szövegét. A darab elnyerte 1990-ben az Evening Standard díját és 1991-ben a Legjobb Zenének járó Tony-díjat. Részben ő jegyzi a 2007-es Kalózkirálynő (The Pirate Queen) szövegkönyvét, 2009-ben megrendezte az Életem történetét (The Story Of My Life) és rendező-társszövegíróként színpadra állította Andrew Lloyd Webber Song & Dance-ének amerikai feldolgozását, melynek sztárja,  Bernadette Peters szintén elnyerte a Tony-díjat 1986-ban. 


A Broadway-n kívül rendező-szövegírója a Starting Here, Starting Now-nak című darabnak, melyet 1977-ben jelöltek a Grammy-re és a Closer Than Ever-nek ami 1989-ben két Outer Critics Circle-díjat nyert (legjobb Musical, Legjobb Zene). Mindkét darab zenéjét David Shire szerezte. Rendezi a 2008-as Mask-ot a Pasadena Playhouse-ban és a 2006-os The 60's Project-et, mely a Goodspeedben került bemutatásra.

Filmek: a Miss Potter című film (2007 – A főszerepben Renee Zellweger és Ewan McGregor) forgatókönyv-írója (Christopher Award, Legjobb Eredeti Forgatókönyv).

Ördögi keresztrejtvényekkel gazdagítja a Harpers magazint. Apja híres zenekarvezető volt, ő öt gyermek - Nicholas, David, Jordan, Emily és Charlotte – édesapja.

ARTHUR FARIA (színpadra alkalmazás / koreográfia) volt már az Ain’t Misbehavin’ eredeti 1978-as verzójának koreográfusa és színpadra alkalmazója is. Ezért Tony- és Drama Desk Award-jelöléseket tudhat magáénak és – a Manhattan Theatre Club-ban bemutatott produkcióért – osztozott a legjobb eredeti produkciónak járó Obie-díjban is.

A tizedik évfordulóra az eredeti szereposztással állította színpadra a darabot, de számtalan egyéb Ain’t produkciója is ismert a Pointer Sistersszel, Della Reese-szel, and Martha Reevesszel és a Vandellasszal.

Lena Horne személyesen választotta ki Fariát saját Broadway-visszatérése, a Lena Horne: The Lady and Her Music alkotó-rendező-koreográfusának. Ez a Tony-díjas produkció egy további Drama Desk Award-jelöléssel is gazdagította rendezőjét. A kritikusok által agyondícsért hírhedt-látványos Storyville-rendezése, mely a Washington D.C.-beli Fords Theatre-ben került bemutatásra, valamint az ugyanebben a színházban rendezett The All-night Strut-ja a színház minden addigi rekordját megdöntötte.  

Broadwayn kívüli darabjai: Trixie True, Teen Detective, A Bundle of Nerves, és a görkoris  musical, a Derby.

Televíziós munkái: Az NBC Ain't Misbehavin produkciója valamint a Duke Ellington: The Music Lives On (A zene tovább él) a PBS Nagyszerű Előadók sorozatában, melyek mindegyike Emmy-jelölést kapott.

Dolgozott többek között Bette Midlerrel, Bobby Shorttal, Valentina és Leonid Koszlovval (Bolsoj Balett), Bette Davis-szel, Richard Gere-rel, Liv Ulmannal, Alice Faye-jel, John Payne-nel, s The Fifth Dimensionnal és a  Village People-lel.

A közelmúltban Ruben Studdarddal álmodta színpadra az American Idol National Tour-t. Legújabb, botrányosan érzéki Ain't produkciója (Ahmanson Theatre) még a kritikusokat is lefegyverezte. Előadó-művészeti doktoriját a Dartmouth Egyetemen, Massachusetts-ben szerezte.

KENNEY GREEN (zenei vezető, karmester, zongorista) nagyon boldog hogy az Ain't Misbehavin' társulatának tagjaként visszatérhet Európába. Eddigi munkái: Nunsense, Smokey Joe's Cafe, What A Glorious Feeling (premier a keleti parton), Doktor Szöszi – a musical, Aida, Hajlakk, Ének az esőben, Always Patsy Cline, Rent és a Goodbye Girl.  

Dolgozott asszisztensként a Columbia Egyetemen, a Millikin Egyetemen és legutóbb az Avenue X zenei vezető-korográfusaként a Sothern Indiana-beli New Harmony Egyetem színházában. Kabaré-igazgatóként és zenei vezetőként New Yorkban olyan tehetségek partnere, mint Lisa Liaromatis, James Jackson Jr., Melissa Hammans és a csodálatos Beth  Glover.

STEVEN C. KEMP (díszlettervező) Díszletei New York-szerte feltűntek a Second Stage-en, a Playwrights Realm-ban, a Cherry Lane Theatre-ben és a Red Dog Squadron-ban, dolgozott a The New School for Dramának, a Hudson Stage Company-nek, a Poliglot Theater-nek, a Fringe Fesztiválnak és a New York Musical Theatre Fesztiválnak.  

Főbb díszletei az  Anna Karenina, az Idomeneo és a Faust számára készültek az Opera San Jose-ban, tervezett a La Jolla Playhouse-nak, a Royal George Theatre-nek, a ReVision Theatre-nek és az UC San Diegónak.  

Társtervezői munkái a Broadway-n: High, Long Story Short, Reasons to be Pretty és a 2010-es Tony-nyertes musical, a Memphis.

Tervező-asszisztensként és társtervezőként dolgozott a Disney Theatricals-nak, a Dreamworks-nek, The Metropolitan Operának, az English National Operának, a San Diego Operának, az Old Globe Theatre-nek, The 5th Avenue Theatre-nek, az Oregon Shakespeare Fesztiválnak, a South Coast Rep-nek, a Cincinnati Playhouse in the Park-nak és a Williamstown Színházi Fesztiválnak. Diákmunkáit beválasztották a 2007-es Prágai Nemzetközi Szcenográfiai Quadriennáléra, 2008-ban pedig elnyerte a USITT Rose Brand Scenic Design Award-ot. Művészeti diplomáját San Diegóban szerezte.  

GAIL BALDONI (jelmeztervező) A chicagó-i tervező főbb munkái: My Fair Lady Kelsey Grammar főszerepléséval a The New York Philharmonic-kal, Wonderful Town a New York City Operával valamint az NBC Another World-je, melyért Emmy-jelölésben részesült.  Filmes munkái: A Sellők (Cher főszereplésével) valamint a Boy in the Bathtub.  

Számtalan produkció jelmezeit tervezte Amerika-szerte a Papermill Playhouse, a Goodspeed Opera, a North Shore Music Theatre, a Pittsburgh Civic Light Opera, a The Boston Ballet és a Westchester Broadway Theatre számára.  Off-Broadway produkciók, amelyekben részt vett tervezőként: Tall Grass, Home of the Brave, Hamupipőke, The Subject was Roses, Jolson & Co., A Majority of One, I Can Get It For You Wholesale, Rags, Tej és Méz, The Yiddish Trojan Woman, The Sphinx Winx és Shabbatai. Számtalan nemzetközi turné tervezője volt így munkái bejárták Taiwant, Szingapúrt, Portugáliát, Kolumbiát és Svájcot is. További szívéhez közel álló projektek: a Rockettes Christmas Show, a Disney on Ice és a Ringling Bros. Circus. Az Ain’t Misbehavin’ 30. évfordulós turnájának boldog résztvevője: örül, hogy részese lehet ennek a különleges európai turnénak.

KATHRYN M. SCARPINO (fény-design) Kathryn nagyon boldog és lelkes, hogy az Ain’t Misbehavin’-t színpadra állító alkotócsapat tagjai között lehet. A „fénnyel festő” művésznek különleges kihívást jelentett megteremteni az 1930-as évek kopott klubjának sötét árny-világát. A szintén világszerte, nemzetközi szinten turnézó bámulatos Porgy és Bess mellett (2002-2008) ez a show a második közös fénydizájneri munkája  Peter Klein producerrel.

Kathryn úgy cseppent a fénytervezés világába, hogy kezdetben céges rendezvényekre készített fény-installációkat (High Output - Boston, MA és AVW/TELAV - New Orleans, LA).  2005-óta a Spoleto Fesztivál munkatársa, valamint a The Tower Hill School (Wilmington, DE) és a Philadelpha-beli UDPAC rezidens fénydizájnere. Philadelphia mellett él férjével és két kutyájukkal Sarabi Denise-zel, és Mr. Chase Muttley-val.

Naša ponuka


Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal

Solymosi Tamás – Mirzoyan Albert – Prokofieva Irina – Jiří Kylián – Harald Lander KLASSZIKUS BRAVÚROK Négy egyfelvonásos balett három részben

Follow us!


Tipy


Szentpéteri Csilla & Band - Mojito koncertshow

MOM Kulturális Központ

Merüljön el a zene és vizuális művészet lenyűgöző összhangjában egy igazán exkluzív, mediterrán hangulatú koncerten!

Pintér Béla és Társulata: Marshal Fifty-Six Szép

UP Újpesti Rendezvénytér

Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek…

Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Odoberajte náš newsletter

Budeme Vás informovať o tých najdôležitejších podujatiach

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.