Operaelőadás • Rendező: Fischer Iván • Vezényel: Fischer Iván • A Fischer Iván Operatársulat tánc- és énekkara, valamint a Budapesti Fesztiválzenekar korhű hangszeres előadása • A Fischer Iván Operatársulat, a Budapesti Fesztiválzenekar, a Müpa, a Vicenzai Operafesztivál és a genfi Grand Théâtre közös…
więcej
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Claudio Monteverdi: La favola d’OrfeoAz előadás részletes műsorfüzetéért kattintson ide.Baráth Emőke (Eurüdiké, a Zene) Valerio Contaldo (Orpheusz) Michal Czerniawski (Pásztor, a Reménység) Cyril Auvity (Pásztor, Lélek) Francisco Fernández-Rueda (Pásztor, Lélek) Peter Harvey (Pásztor, Pluto) Núria Rial (Nimfa, Proserpina, Bacchánsnő) Antonio Abete (Kharón, Lélek) Luciana Mancini (Hírnök, Bacchánsnő)Rendező: Fischer Iván Vezényel: Fischer Iván Jelmez: Anna Biagiotti Koreográfia: Sigrid T’Hooft Rendezőasszisztens: Gelesz Hannah Karigazgató: Dinyés Soma Világítás tervező: Bányai Tamás Díszlettervező: Andrea Tocchio Mozgókép tervező: Varga Vince Technikai vezető: Zentai Róbert Ügyelő: Wendy Griffin-Reid Magyar szöveg: Lax ÉvaFischer Iván operatársulatával évente egy új produkciót mutat be. Ebben a szezonban ez Monteverdi első operája, az Orfeo.A darab címe azért La favola d’Orfeo (Orpheusz meséje), mert ez volt az eredeti cím, ahogy a remekművet 1607-ben megismerhette a mantovai ősbemutató közönsége. A befejezés is más volt, mint a ma közismert finálé. Az eredeti szövegkönyvben az opera nem Apollón jóságos érkezésével és Orpheusz égbe emelésével végződik, hanem egy vad bacchanáliával és a főhős meggyilkolásával. Most ezt az eredeti koncepciót mutatjuk be, amelyben a hiányzó zenei részt Fischer Iván rekonstruálta.A tavalyi Falstaff-előadás sikeres alkotói állítják színpadra ezt a produkciót is, amelyet Budapest után Vicenzában és Genfben is láthat a közönség. A szólisták a világ minden tájáról érkeznek, a főszerepeket a magyar Baráth Emőke és az olasz Valerio Contaldo énekli. A táncosok a barokk gesztika egyik legnagyobb szakértőjével, Sigrid T’Hooft koreográfussal dolgoznak együtt, aki évek óta segíti a zenekar régizenei produkcióit.Fischer Iván Facebook-oldalán többrészes blogban írta le az Orfeóval kapcsolatos gondolatait. Elsősorban a titokzatos és mágikus hatású mitológiai dalnok kérdése izgatja, az, hogy milyen szerepet játszott ez a kultikus figura a reneszánsz és a barokk kor közötti átmeneti években. Leírja, hogyan ütközik a plátói szerelem a földi örömök megszállott híveivel, és miért választotta inkább a darab első, reneszánsz változatát erre az előadásra.Az Európai Hidak fesztivál a Budapesti Fesztiválzenekar és a Müpa közös rendezvénye.
Nincs olyan ember, aki ne játszana el a gondolattal, mi lett volna belőle, ha valami vagy ha minden másképp alakul az életében. Az előadás alkotói ezúttal ezt a játékot veszik komolyan és ezen keresztül vallanak magukról, tévedéseikről és vágyaikról. Öt fiktív élettörténet jelenik meg, és ezekben találkoznak egymással az alkotók valós vagy elképzelt alteregói.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.
Egy francia kisvárostól pár kilométerre, egy magányosan álló hegyvidéki házban játszódik a történet. A család a külföldön tanuló Susanne, a legidősebb lány hazatérését várja. A békés idillt hatalmas sikoly töri meg. Marcelt, a ház urát holtan találják szobájában, késsel a hátában...
Norrison bankigazgatónak egy óra áll a rendelkezésére, hogy csodát tegyen. Pártfogoltja választottjából kell decens üzletembert varázsolnia, felépítve egy új világot.