Elfolyó idő - táncszínház
ELFOLYÓ IDŐ – táncszínház
Az előadás után beszélgetés lesz a táncművészekkel, amelyre szeretettel várunk minden érdeklődőt!
ELFOLYÓ IDŐ – táncszínház
Az előadás után beszélgetés lesz a táncművészekkel, amelyre szeretettel várunk minden érdeklődőt!
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 21. November 2018 19:00
Táncolják:
Hajszán Kitti, Halász Gábor,
Schell Martin, Rubi Anna,
Csizmadia Tamás
Dramaturg: Cseh Dávid
Koreográfus-rendező: Halász Gábor (első rész)
Kulcsár Noémi (második rész)
A Kulcsár Noémi Tellabor produkciója
A Kulcsár Noémi Tellabor darabjának a középpontjában Salvador Dalí, spanyol szürrealista festőművész munkássága áll. A Tellabor évek óta folyamatosan kísérletezik különböző előadó művészeti formákkal és műfajokkal, ez a produkció pedig újabb lépés a kortárs tánc, a balett és a képzőművészet közti kapcsolódási pontok keresésében.
Salvador Dalí művészetére azért esett a választás, mert Dalí sajátos módon ragadta meg kora valóságát – ehhez pedig nem csak Einstein relativitás elméletét, hanem számos más korabeli felfedezést, gondolkodásmódot és hangulatot próbált megragadni elképesztően plasztikus, mégis merőben szimbolikus képeiben. Dalí egy zűrzavaros korban élt, az első világháborút követő években vált egyre tágabb körben ismertté, de a nagy gazdasági világválságot követően terjedő sötétséget, a folyamatosan elbizonytalanodó, relatívvá váló világot ábrázoló szürrealista, gyakran groteszk és humoros képei tették világhírűvé.
A Tellabor előadásának címét legfontosabb képe, az 1931-es Elfolyó idő adja, amelyet sokan főművének tartanak – ezen nemcsak a Dalínál ikonikus, cseppfolyóssá váló órák láthatók, hanem az elbizonytalanodó horizont, az egybefutó ég, óceán és föld, valamint két valaha volt élőlény: egy korhadt fa és egy különös állatias alak, legyen az ló, csiga vagy kagyló – esetleg egy reménytelenül elfolyó ember. Dalí az értelmezések és impressziók kaotikus valóságát ábrázolja műveiben, és amit így lát és láttat olyan ismerős számunkra, mintha a mi egyre instabilabb világunkat látnánk.
Halász Gábor és Kulcsár Noémi koreográfusok, a produkcióban Dalí izgalmas kísérleteinek, különös látásmódjának megfelelőjét keresték a tánc nyelvén. Az emberi test hogyan képes görbíteni a teret, miképpen játssza ki az időt, és miképpen sűríthet magába egész korszakokat egy-egy szimbolikus formába? Halász és Kulcsár koreográfi
áiban ezekre a kérdésekre keresik a választ, amikor újrafogalmazzák és továbbfejlesztik Dalí szürreális világát a táncszínpadon. Közben pedig nem csak Dalí műveit gondolják tovább, hanem megmutatják a nézőknek azt is, hogy a mi világunk miben különbözik Dalíétól – és miben nem.
A tánc-thrillerben felbukkanó alakok kettős kötődésűek: egyrészt leképezik az alapmű karaktereit, másrészt lakói vagy alkalmazottai a műintézménynek. A Herceg anyja – nálunk gyógyító apáca. Alexander – medikustárs, aki bár óvná barátját, fellépése hatástalan. Siegfried – a láncok és erőszak, a fizikai bántalmazás helyett a kedvességre és türelemre hangsúlyt fektető fiatal orvos, akibe Odette – épp e gesztusait félreértve – menthetetlenül beleszeret.
Szabó Magda műve talányos életet zár be egy olyan szimbolikus ajtó mögé, amely felnyitására mindannyian áhítozunk. A kriminek sem utolsó történetben a nyomozás a két nő belső világába vezet.
Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek való megfelelés kényszeríti ránk. (Kovács Bálint)
Süsü, a kedves egyfejű sárkány elmenekül családjától, mert apja kitagadta. Miután örök barátságot köt a királyfival, új otthonra talál a…
„Háromfogásos gourmet menü” – jellemezte a Bachtrack kritikusa Paavo Järvi koncertjét, amelyen Sibelius, Tüür és Beethoven egy-egy darabját tűzte műsorra.
Ezt a darabot irodalmunk tényleges szereplői és azok sorsa ihlették. A részleteket azonban sokhelyütt a szerzők és a műfaj igényei…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.