Csalog Gábor Vasárnapok – Dialógusok (a) Zenével / Schubert és Webern
Franz Schubertet szokás az „első”, a szűk száz évvel később született, Schönberg-tanítvány Anton Webernt pedig a „második” bécsi iskola képviselőjének tartani.
Franz Schubertet szokás az „első”, a szűk száz évvel később született, Schönberg-tanítvány Anton Webernt pedig a „második” bécsi iskola képviselőjének tartani.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 12. Marts 2023 18:00
Hogy léteznek-e ezek az „iskolák”, tekinthetők-e osztálytársaknak Haydn, Mozart, Beethoven és Schubert, illetve Schönberg, Berg és Webern, az nyilván megközelítés kérdése (a különbségeik legalább olyan számosak, mint a hasonlóságaik). Csalog Gábor tavaszi Schubert-sorozatának második koncertjén mindenesetre Webern lenyűgöző tisztaságú és szépségű zongoravariációja kerül Schubert hét impromptuje mellé. Az op. 90 es, jól ismert sorozat mellett ugyanis a ritkábban hallható Három zongoradarab is megszólal: ez a három darab feltehetőleg ugyancsak négyes impromptu-sorozatnak készült, de végül csak Schubert halála után negyven évvel (Webern születése előtt alig másfél évtizeddel) jelentek meg nyomtatásban, Johannes Brahms gondozásában. Az est első részében Fazekas Gergely zenetörténész közreműködésével zajló beszélgetés során Schubert és Webern zenetörténeti kapcsolódásairól is szó lesz (Webern meghangszerelte Schuberttől a Csalog Gábor előző, január 15-én elhangzó Hat német táncot például), de a fókuszban ezúttal is elsősorban a zene áll majd. Például olyan kérdések, hogy Webern végletes tömörségű, hangzó kristályszerkezeteiben miként tükröződik (ha egyáltalán) a Schubert-művek „mennyei hosszúsága”.
Műsor:
Anton Webern: Variációk zongorára, op. 27
Franz Schubert: Négy impromptu, op. 90
Franz Schubert: Három zongoradarab, D. 946
Közreműködik:
Csalog Gábor – zongora
Fazekas Gergely, zenetörténész
Wayne Eagling – Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij A DIÓTÖRŐ Mesebalett két felvonásban
Musicalvígjáték a félreértésekről és a válságon győzedelmeskedő szerelemről, melynek zenéjét a legnépszerűbb magyar előadók dalaiból válogattuk össze. Nyolc ember mulatságos és megható találkozása az online térben a pandémia idején. Sorsuk megváltozásához elég egy téves hívás, egy lelkisegély-szolgálat felkeresése vagy akár egy ételrendelés.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.
Az üstökösszerű karriert építő Azahriah az esemény súlyának megfelelően grandiózus látvánnyal, a tőle megszokott színvonalú zenei produkcióval és sok-sok meglepetéssel…
Közreműködnek a Virtuózok zsűritagjai és legkiemelkedőbb tehetségei. Sztárvendég: Plácido Domingo
Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.