A fösvény
A metszően komikus történet máig tükröt tart nekünk, olyan tükröt, amelyben a nevetés mellett még a könnyünk is kicsordulhat.
A metszően komikus történet máig tükröt tart nekünk, olyan tükröt, amelyben a nevetés mellett még a könnyünk is kicsordulhat.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date on this page: Wednesday, March 12 2025 12:00PM
Írta: Molière
A FÖSVÉNY
komédia
115 perc, szünet nélkül
Fordította: Bognár Róbert
A traumatikus megszállottság komédiája
Harpagon, “A Fösvény”, Moliére komédiájának címszereplője magányos ember. Nagyon gazdag, de minden pillanatban retteg az elszegényedéstől. Egyedül felnevel két gyereket, egy lányt és egy fiút. Hogy miként maradt egyedül, nem tudjuk. Harpagon a megszállottságig fukar. Ennek a fukarságnak a történetéről sem tudunk semmit. Csak azt, hogy megmérgezi vele a környezetét és a gyermekeit. Harpagon fösvénysége kínosan komikus, bosszantóan értelmetlen.
A gyerekek eladósorba kerülnek és Harpagon ebben is pénzt lát. Nem érdeklik az érzelmek, pánikszerű kíméletlenséggel árusítaná ki a gyermekeit, dús hozományt és magasabb társadalmi státuszt remélve. A gyerekek azonban mást akarnak. Mást szeretnek. Itt kezdődik a dráma és a komédia. Harpagon, ez a “selfmade” ember, mindenkire és bárkire lő, akiről úgy véli, az útjába áll, vagy pénzére hajt. Megszokta, hogy rafinériája és bulldózer energiája előtt nincs akadály.
A gyermekek azonban ellenállnak és a harc a vagyonért és a szabadságért egyre elkeseredettebbé, már-már abszurddá válik. Harpagon, hogy akaratának ellenszegülnek, groteszk bosszút forral, bizarr manőverekbe fog. Kapcsolatait a haszon koordinátarendszerében éli meg. Mert nem találkozott még a szerelemmel…vagy elfelejtette. Vagy kitörölte. Mert pénzben méri az életet. Akárcsak Kurázsi mama.
Apokaliptikus áriája a vagyona elvesztéséről torz nyüszítés a fülnek, melyet a kárörvendő környezet hahotája kísér.
Recirquel’s new production, Paradisum explores the myth of rebirth following the silence of a destroyed world, where the means of communication is the body, and the only common language is movement.
A gödöllői Erzsébet királyné fénykert visszatér – még nagyobb, még fényesebb és még varázslatosabb, mint valaha.
Mi a gasztronómia: művészet vagy üzlet? Mi a fontosabb: a tökéletesség, vagy a nagy forgalom? Egy zseniális séf és egy…
New York, Peking, Dubai, Las Vegas, Monte Carlo és Tokió után újra Budapesten Az illúzió mesterei! Világhírű bűvészek és az…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.