A császár és a főnix
Dürer, egyiptozófia, és a reneszánsz propagandagépezet
Dürer, egyiptozófia, és a reneszánsz propagandagépezet
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date on this page: Wednesday, November 19 2025 6:00PM
Előadó: Antalffy Péter történész, a Rubicon Intézet tudományos munkatársa
Miért olvasott Albrecht Dürer és Miksa császár az egyiptomi hieroglifákról? Hogyan kerül egy keresztény császár fejére egy furcsa madár, és mit csinál mellette a kígyó, a bika és a kakas? Miért lesz a nyomtatott grafika a császári propaganda eszköze a reneszánsz idején? Kik, hol és hányan láthatták e furcsa alkotásokat? Miért a legnagyobb reneszánsz művészek készítik a legkisebb képeket? Mire jó egy nyomtatott díszkapu? Az előadás a reneszánsz művészet egyik rejtélyes képsorozatának a nyomába eredve a média és az európai Egyiptom-kép korabeli újításairól.
Megnyugtató, ha az ember szülei évtizedek után is békében, szeretetben élnek együtt. Szinte egyszerre lélegeznek, ismerik egymás minden mozdulatát, fel vannak készülve minden sóhajra, horkolásra, tüsszentésre. Most új otthonban kezdenek új életet, hiszen a gyerekek felnőttek, élik a saját életüket. Vagy ez mégsem ilyen gömbölyű?
Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával ragadó és vicces családi musicalben ezekre a kérdésekre is fény derül.
Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.
Mi a gasztronómia: művészet vagy üzlet? Mi a fontosabb: a tökéletesség, vagy a nagy forgalom? Egy zseniális séf és egy…
Quimby - A TEREPASZTAL LOVAGJAI - 35 év szélmalomharc - 2026. március 28-án a Quimby az MVM Dome-ban újra felrajzolja…
Claude Magnier legendás bohózatában Louis de Funès 13 év alatt több mint hatszázszor játszotta Barnier szerepét – amit filmen később…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.