3. Vajda Gergely és Ábrahám Márta
Vendégünk Vajda Gergely
Savaria Szimfonikus Zenekar
Viac
Vendégünk Vajda Gergely
Savaria Szimfonikus Zenekar
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 07. december 2018, 19:00
Vajda: Dűvő
Viski: Hegedűverseny
Bartók: Négy zenekari darab
Kodály: Marosszéki táncok
Közreműködik: Ábrahám Márta – hegedű
Vezényel: Vajda Gergely
Modernitás és hagyomány – talán ezzel a két szóval írhatnánk körül a legpontosabban Vajda Gergely és a Savaria Szimfonikus Zenekar hangversenyének műsorát.
A koncert első részében Vajda saját kompozíciója, a cigányzenészek vonós játékmódja által inspirált Dűvő hangzik el, majd Viski János (1906–1961) Hegedűversenye szólal meg Ábrahám Márta szólójával. 1947-ben írt kompozíciót a Bartók Béla Hegedűversenyét is számtalanszor sikerre vivő Zathureczky Edének ajánlotta Viski. Érdekesség, hogy a mű szólistája, Ábrahám Márta hegedűtanára, Kovács Dénes Zathureczky-tanítvány volt; az előadói hagyomány így generációról generációra közvetlenül öröklődhetett tovább. A versenyműben a klasszikus zenei formákat román népzenei elemekkel ötvözi Viski. Jellemző egy román hegedűművész megjegyzése 1949-ből: „A koncert fene nehéz, jól van megírva, teljesen román stílusú, tehát megtanulom ezt is.” A levél szerzője Bartók-tanítványként hivatkozik Viskire.
A hangverseny második részét Bartók és Kodály egy-egy emblematikus műve tölti ki. A Négy zenekari darab (1912, BB 64) hangszerelésében rendkívül izgalmas, Bartók színpadi mű-veihez sok esetben kapcsolódó megoldásokkal találkozhatunk.
Kodály műve, a Marosszéki táncok (1929) a népzenei elemeket egy klasszikus zenei formával, a rondóval ötvözi. Többek között ezzel a gesztussal alakítja ki azt a jellegzetes zeneszerzői stílust, mely a későbbi generációk – így például Viski – kompozíciós technikájára is nagy hatást gyakorolt.
Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az Osztrák-Magyar Haydn Zenekar mind munkássága fontos fejezetei.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
a Kultúrbrigád és az Átrium előadása
A Bunker Cabaret jelenetei Kijev bunkerében születtek. Hogyan lehet beszélni a háborúról? Az ironikus, nyers, egyszerre vicces és megrázó színházi…
A francia zene - akárcsak a francia konyha - kifinomultságáról híres, az ízek és a színek tökéletes összhangjáról, a részletek…
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.