Elöljáróban annyit elárulhatunk, hogy többségük Richard Wagnernek abból a korszakából származik, amikor operáival még nem szerzett hírnevet. Hallhatunk öt dalt a tizennyolc éves korában Goethe Faustjához komponált kísérőzenéből; a tételek egyike a Schubert által bő másfél évtizeddel korábban megzenésített Margit a rokkánál. A francia nyelvű dalok Wagner párizsi tartózkodása alatt, az 1830-as évek végén keletkeztek; a komponista ezekkel kívánta megalapozni hírnevét a francia fővárosban - sikertelenül. E dalok többsége Victor Hugo költeményeire íródott, de Heine híres Két gránátosát is közöttük találjuk - francia fordításban -, amelyet Schumann tett halhatatlanná. Wagner nem ezekkel a művekkel, hanem állítólagos szeretőjének, a gazdag selyemkereskedő-feleség Mathilde Wesendoncknak a verseire írt, és 1858-ban befejezett öt tétellel kapott helyet romantikus dalrepertoárban. Az öt gyönyörű alkotás közül kiemelkedik a harmadik és az utolsó, amelyeket szerzőjük a Trisztán és Izoldához írt tanulmányokként jelölt meg.
Műsor:
Wagner: Lied der Soldaten, WWV 15
Wagner: Gruss seiner Treuen an Friedrich August den Geliebten, WWV 71
Wagner: Branders Lied, WWV 15
Wagner: Lied des Mephistopheles (Bolha-dal), WWV 15
Wagner: Lied des Mephistopheles (Szerenád), WWV 15
Wagner: Gretchen am Spinnrade, WWV 15
Wagner: Der Tannenbaum, WWV 50
Wagner: Tout n’est qu’images fugitives, WWV 58
Wagner: Adieux de Marie Stuart, WWV 61
Wagner: Dors mon enfant, WWV 53
Wagner: Mignonne, WWV 57
Wagner: Attente, WWV 55
Wagner: Les deux grenadiers, WWV 60
Wagner: Wesendonck-Lieder (1. Der Engel, 2. Stehe still!, 3. Im Treibhaus, 4. Schmerzen, 5. Träume), WWV 91
Közreműködik: Karine Babajanyan - szoprán, Wiedemann Bernadett - mezzoszoprán, Kovácsházi István - tenor, Sebestyén Miklós - basszus, Virág Emese - zongora
Műsorvezető: Kovács Sándor