A The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble Jason Köhnen (aka Bong-Ra) és Gideon Kiers közös projektjeként indult az ezredforduló környékén. A formációhoz a koncertekre csatlakozott Hilary Jeffrey (harsona), Nina Hitz (cselló), Eelco Bosman (gitár) és Charlotte Cegarra (ének), míg az alapítók közül Köhnen játszik basszusgitáron, billentyűn, Kiers pedig dobol és felel a látványért.
A vizualitás ugyanis lényeges eleme a TKDE koncepciójának. Hatásként nem is zenészeket, hanem festőket, rendezőket említenek, mint például Bosch vagy Goya, Murnau vagy Lang, és mindenekelőtt a szürreális és sötét világok teremtésében jártas animációs filmes Quay testvérpárt. Nem túl váratlan módon a TKDE zenéje is rendelkezik egyfajta filmzeneszerű jelleggel, sőt a zenekar az elmúlt években több némafilmhez és fiktív filmhez írt is zenét. A TKDE szerzemények zeneileg is tükrözik említett festők és filmesek világát, hiszen dalaik sötét tónusúak, kiváló atmoszféra teremtő képességgel bírnak. A tavaly a Planet Mu kiadónál megjelent első TKDE lemezen a mutáns jazz-t elektronika fűszerezi, sőt a formáció helyenként még a poszt-rock területeire is áttéved.
Mesterházy
Breakcore? Ambient? Electro? Szinte nincs olyan stílusú party, ahol ne tűnne fel Mesterházy neve, ez is bizonyítja sokoldalúságát. A magyarországi kezdetek (1993) óta lemezeket vásárló, azokat a közönséggel megosztó DJ végignézte az acidhullámot, a drumandbass tündöklését, majd bukását, az electroclash, a breakbeat, a minimal divatba jövetelét, ellaposodását. Megélte, hatottak rá, de távol is tartotta magát tőlük. A trendeken kívül alakult ki saját stílusa, ahol jól megfér egymás mellett a hardcore őrület a letisztult ambienttel, a sötét electro a gyerekes italodisco-val, a komor dubstep a mosolygós, jazzes darabokkal. Újabban a DJzés mellett elindította a Syrup netlabelt-t. A kiadó fő zenei iránya az ambient, IDM, electronica stílusokkal határolható, ahol magyar tehetségek jelentették meg eddig zenéiket, többek között Mike Rosoft, a Sublogic, Soft Motel. Nyitott a dj + hangszerek, valamint az audio-vizuális kísérletekre, színházi performanszokra. Sokszínűségét jellemzi, hogy olyan változatos előadókkal fémjelzett eseményeken lépett fel, mint Squarepusher, Monolake, Ceephax, Luke Vibert, Venetian Snares, Underground Resistance, Andrea Parker, Mu-Ziq, Radioactive Man stb. Az országban szinte mindenhol játszott már, de a legtöbbet Veszprém és Balatonalmádi köszönheti neki, ahol olyan legendás bulikat szervezett, mint az almádi Bunker , a Strandbulik, vagy a Syrup estek. Visszatérő vendégnek számít Berlinben, többször kapott meghívást Prágába, Ljubjanába, Újvidékre. A közönség találkozhat vele szinte az összes hazai fesztiválon.