Bicskei Kiss  László
2

Bicskei Kiss László

Először 1986-ban, győri színész koromban kértek fel, hogy tanítsak versmondást, színészmesterséget. Akkor visszautasítottam - még tanulnom kellett (ahogy ma is, meg holnap, holnapután...).

Másodszor 1996-ban, Budapesten. A szemek miatt vállaltam: a színinövendékek tekintetében, figyelmében egykori önmagamat láttam meg. Levethető ez a felelősség: továbbadni kétszáz év, kétezer év…

 Tovább

Aktuális programok


A négyszögletű kerek erdő meséi

A NÉGYSZÖGLETŰ KEREK ERDŐ MESÉI érzékeny mesék gyerekeknek, felnőtteknek. A Főnix Művészeti Műhely előadása. Díszlet: Atlasz Gábor és a…

Először 1986-ban, győri színész koromban kértek fel, hogy tanítsak versmondást, színészmesterséget. Akkor visszautasítottam - még tanulnom kellett (ahogy ma is, meg holnap, holnapután...).

Másodszor 1996-ban, Budapesten. A szemek miatt vállaltam: a színinövendékek tekintetében, figyelmében egykori önmagamat láttam meg. Levethető ez a felelősség: továbbadni kétszáz év, kétezer év színházából azt a parányi részt, ami rám jutott? Én nem tudtam megtenni.

A Nemzeti Színházban, Bodnár Sándor növendékeként kezdtem tanulni a színészmesterséget. Két generáció találkozott akkor éppen: a szakma nagymesterei, Bessenyei Ferenc, Őze Lajos, Gobbi Hilda, Major Tamás, Kálmán György, Sinkovits Imre, Törőcsik Mari, Garas Dezső, ..., és a kaposvári "nagy generáció", Koltai Róbert, Helyei László, ..., meg a fiatalok, Udvaros Dorottya, Eperjes Károly, Balkay Géza, .... (egyik felsorolás sem törekszik teljességre) Lehet-e vajon kétszáz év, kétezer év színházából megőrizni, ami érték (talán örök), vagy az aktuális színházi, kísérleti divatirányzatok hullámai mindent elsöprőek? Valóban mérték-e a színházi deviancia, és a formai extremitások mögött valódi tartalom rejlik? És a nézők valóban ezt akarják?

Maurice Bèjart egyszer azt nyilatkozta: színész csak az lehet, aki semmi más nem lehet. Kegyetlen gondolat, a XXI. században Magyarországon is. Ma minden változik. De a színház, úgy tűnik, milliónyi változó színében is örök. A színész feladata is ugyanaz: szórakoztasson, s közben - észrevétlen - moccantson kicsit a néző gondolkodásán. Ahogy színinövendékek illúzióiból álmok lesznek, aztán szakmai tudás - színházban, életben konvertibilis - válik, úgy lép tovább világunk is az ideges kapkodásból a józan, önérdeken túlmutató cselekvés irányába. Ha a színinövendék tehetségével, a színész tudásával, a tanár felelősségével ehhez járul hozzá, "megcselekedtük, amit megkövetelt a haza".


A felnőtt évfolyamok színészmesterség- és művészi beszéd-tanára, a Főnix Művészeti Műhely alapítója,színész, rendező, drámapedagógus, a Magyar Kultúra Lovagja.

A Főnix Színház bemutatja: Kornis Mihály: Körmagyar (komoly bohózat két részben)

A Főnix Színház bemutatja: Kornis Mihály: Körmagyar (komoly bohózat két részben)

Bakelit Multi Art Center
Rendező
A Négyszögletű Kerek Erdő meséi

A Négyszögletű Kerek Erdő meséi

RS9 Színház
Rendező
A négyszögletű kerek erdő meséi - prózai színpadi előadás

A négyszögletű kerek erdő meséi - prózai színpadi előadás

Művészetek Háza Gödöllő Nonprofit Közhasznú Kft.
Mesélő
A NÉGYSZÖGLETŰ KEREK ERDŐ ÚJABB MESÉI

A NÉGYSZÖGLETŰ KEREK ERDŐ ÚJABB MESÉI

RS9 Színház
Rendező
A négyszögletű kerek erdő újabb meséi

A négyszögletű kerek erdő újabb meséi

Holdvilág Kamaraszínház
Rendező
A13 Színház - Hogy kell bánni a férfiakkal?

A13 Színház - Hogy kell bánni a férfiakkal?

Angyalföldi József Attila Művelődési Központ
Rendező
A13 Színház - Hogy kell bánni a nőkkel?

A13 Színház - Hogy kell bánni a nőkkel?

Angyalföldi József Attila Művelődési Központ
Rendező
Ágacska

Ágacska

RS9 Színház
Játékmesterkedte
Antigone

Antigone

RS9 Színház
Kreón
Az angyalok nem sírnak

Az angyalok nem sírnak

Budaörsi Latinovits Színház
Rendező
Csehov: Három nővér

Csehov: Három nővér

RS9 Színház
Művészeti vezető
Főnix Műhely: Három nővér

Főnix Műhely: Három nővér

Bakelit Multi Art Center
Művészeti vezető
Haza, a magasban - Irodalmi kávéház

Haza, a magasban - Irodalmi kávéház

RS9 Színház
Rendező
HELVER ÉJSZAKÁJA

HELVER ÉJSZAKÁJA

RS9 Színház
Rendező
Hogy kell bánni a férfiakkal?

Hogy kell bánni a férfiakkal?

RS9 Színház
Rendező
Hogy kell bánni a nőkkel?

Hogy kell bánni a nőkkel?

RS9 Színház
Rendező
Kiss József: Az angyalok nem sírnak

Kiss József: Az angyalok nem sírnak

Általános
Mayer Ernő, az ÁVH alezredese
Kiss József: Az angyalok nem sírnak

Kiss József: Az angyalok nem sírnak

RS9 Színház
Rendező
Körmagyar

Körmagyar

RS9 Színház
Rendező
Kornis Mihály: Körmagyar

Kornis Mihály: Körmagyar

RS9 Színház
Rendező
Négyszögletű kerek erdő  (Főnix)

Négyszögletű kerek erdő (Főnix)

Vidám Színpad
Rendező
Női páros

Női páros

Esztrád Színház Közműv. és Közh. Kult.Egyesület
Színpadra alkalmazta
PURPARLÉ VELENCÉBEN

PURPARLÉ VELENCÉBEN

RS9 Színház
Színpadra alkalmazta és rendezte
Szakonyi Károly: Ördöghegy

Szakonyi Károly: Ördöghegy

RS9 Színház
Ejtőernyős, valódi nevén Csobán Miklós, negyvenéves
Száll a perc...

Száll a perc...

Újpesti Kulturális Központ Nonprofit Kft.
Színpadra alkalmazta
Szeleburdi Gáspár és a varázshegedűs

Szeleburdi Gáspár és a varázshegedűs

Művészetek Háza Gödöllő Nonprofit Közhasznú Kft.
Koreográfia
Vidám kisértet

Vidám kisértet

Újpesti Kulturális Központ Nonprofit Kft.
Charles
Wass Albert: A funtineli boszorkány - dráma

Wass Albert: A funtineli boszorkány - dráma

Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ
Rendező

Ajánlataink


Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Interticket
Kultúra Kártya

A Kultúra Kártya szolgáltatásaival a jelenleg alkalmazott legnagyobb kedvezményeket vehetik igénybe a munkáltatók és munkavállalók

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön hírlevelünkből a legnépszerűbb programokról!

x

A felhasználói élmény növelése érdekében oldalunk cookie-kat használ. Oldalunk használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. RendbenTovábbi információ