Átláthatósági Jelentés (2024. február 17. - 2025. február 16.)

Átláthatósági Jelentés (2024. február 17. - 2025. február 16.)

Bevezetés

Az Interticket Kft. - a jegy.hu online jegyértékesítő portál üzemeltetője - jelen dokumentummal teljesíti éves átláthatósági jelentéstételi kötelezettségét a Digitális Szolgáltatásokról szóló rendelet (Digital Services Act, DSA) 15. és 24. cikkei alapján.

Jelentéstételi időszak és határidő: A DSA első jelentéstételi ciklusának időtartama 2024. február 17-től 2025. február 16-ig terjed. Jelen jelentés ezen időszak tartalommoderálási intézkedéseit foglalja össze.

A jelentés összefoglalója: A 2024.02.17-2025.02.16. közötti időszakban az Interticket Kft.-nél nem történt olyan tartalommoderálási intézkedés, hatósági felszólítás, felhasználói bejelentés, panasz vagy egyéb érintett esemény, amelyet a DSA alapján jelenteni kellene.

Tartalommoderálási adatok a jelentési időszakban

Hatósági utasítások illegális tartalommal kapcsolatban (DSA 15. cikk (1) a) pont)

A jelentési időszakban társaságunk nem kapott egyetlen hatósági utasítást sem illegális tartalom eltávolítására vagy hozzáférésének korlátozására. Sem bírósági vagy hatósági eltávolítási határozat (a DSA 9. cikke alapján), sem pedig személyazonosításra vonatkozó hatósági megkeresés (DSA 10. cikk) nem érkezett az Interticket Kft.-hez az adott időszakban. Következésképpen ilyen utasítások teljesítésére sem került sor.

Bejelentések (értesítések) jogellenes tartalomról (DSA 15. cikk (1) b) pont)

A vizsgált időszakban nem érkezett felhasználói bejelentés (értesítés) az Interticket Kft. felé jogellenes tartalommal kapcsolatban. Sem általános felhasználóktól, sem megbízható bejelentőktől (DSA 22. cikk szerinti minősített jelzőktől) nem kaptunk olyan értesítést, amely tartalom eltávolítását vagy moderálását igényelte volna. Ennek megfelelően nem történt intézkedés bejelentés alapján: a jegy.hu platformon nem kellett semmilyen tartalmat eltávolítanunk vagy korlátoznunk felhasználói bejelentés nyomán.

Saját kezdeményezésű tartalommoderálás (DSA 15. cikk (1) c) pont)

A jelentési időszakban nem hajtottunk végre saját kezdeményezésű tartalommoderálási intézkedést. Nem került sor arra, hogy az Interticket Kft. a portálján elérhető tartalmakat saját ellenőrzése során jogellenesnek vagy a felhasználási feltételekbe ütközőnek találja, ezért sem emberi, sem automatizált úton nem távolítottunk el, nem rejtettünk el és nem korlátoztunk egyetlen felhasználói tartalmat sem. Ugyancsak nem volt szükség a tartalommoderálást végző munkatársak külön képzésére vagy új belső moderálási szabályzat bevezetésére, mivel a platformon nem merült fel moderálást igénylő tartalom.

Belső panaszkezelés (felhasználói panaszok) (DSA 15. cikk (1) d) pont)

Nem érkezett panasz a jelentési időszakban a belső panaszkezelési rendszerünkön keresztül tartalommoderálási döntéssel kapcsolatban. Mivel sem tartalomeltávolítás, sem egyéb, felhasználók által vitatható moderációs lépés nem történt, ilyen döntésekre panasz sem merült fel. Következésképpen nincs adat sem beérkezett panaszok számára, azok indokaira vagy kimenetelére, sem az ügyintézési időre vonatkozóan.

Automatizált eszközök alkalmazása (DSA 15. cikk (1) e) pont)

Az Interticket Kft. nem alkalmazott automatizált eszközöket a tartalommoderálás céljára a jelentési időszak során. A platform működése során nem került sor algoritmikus döntéshozatalra a felhasználók által szolgáltatott tartalmak eltávolítása vagy korlátozása érdekében, így nem használtunk semmilyen automatikus szűrőt vagy mesterséges intelligencia megoldást ilyen célból. Ebből fakadóan nincs beszámolandó információ az automatizált eszközök alkalmazásának részleteiről, pontosságáról, hibaarányáról vagy az ezekhez kapcsolódó biztosítékokról.

További adatok online platformszolgáltatóként (DSA 24. cikk (1) bekezdés)

Peren kívüli vitarendezési eljárások (DSA 24. cikk (1) a) pont)

Nem indult peren kívüli vitarendezési eljárás a jelentési időszakban az Interticket Kft. moderációs döntéseivel kapcsolatban. A DSA 21. cikke szerinti, akkreditált vitarendezési testületekhez egyetlen ügyet sem terjesztettek elő, mivel társaságunk nem hozott olyan tartalomeltávolítási vagy -korlátozási határozatot, amelyet valamely felhasználó vitathatott volna. Így nincs adat sem a vitarendezési eljárások számára, azok eredményeire vagy időtartamára, sem arra vonatkozóan, hogy az esetleg meghozott döntéseket végrehajtottuk-e, hiszen ilyen eljárás nem volt.

Szolgáltatásfelfüggesztések (DSA 24. cikk (1) b) pont)

A jelentési időszakban nem került sor egyetlen fiók vagy felhasználó szolgáltatásának felfüggesztésére sem az Interticket platformján. A DSA 23. cikke értelmében az online platformok kötelesek felfüggeszteni azon felhasználóikat, akik ismétlődően nyilvánvalóan jogellenes tartalmat tettek közzé, illetve azokat is, akik visszaélnek a bejelentési vagy panaszmechanizmusokkal (ismételten nyilvánvalóan megalapozatlan bejelentéseket vagy panaszokat nyújtanak be). A jegy.hu esetében nem fordult elő ilyen visszaélés vagy jogsértő magatartás: sem felhasználói oldalról (pl. jegyvásárlók), sem partneri oldalról (pl. rendezvényszervezők) nem tapasztaltunk olyat, ami felfüggesztést indokolt volna. Ennek megfelelően nem történt sem ideiglenes, sem végleges felfüggesztés egyetlen ügyfél vagy partner vonatkozásában sem a fenti okokból.

A jelentés közzététele

Ezt az éves átláthatósági jelentést az Interticket Kft. a DSA előírásainak megfelelően nyilvánosan közzéteszi saját online felületén.

Ajándékozz jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány a Jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Kultúrát otthonról
online.jegy.hu

Élvezd otthonod kényelméből az online streaming kínálatunkat!

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Ha szeretnél értesülni legfrissebb ajánlatainkról, aktuális kedvezményeinkről és induló jegyelővételeinkről iratkozz fel hírlevelünkre!

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!