Köln és Madrid után ma a Berlini Zeneakadémia állandó vendégprofesszora. A francia hangszeres zene porosz-francia háború utáni megújulásában is vitathatatlan jelentőséggel bíró Saint-Saëns-csellóversenyt Sostakovics és Rahmanyinov is a műfaj legkiemelkedőbb alkotásának tekintette.Berlioz Liszt által is bemutatott drámai Lear király-nyitánya mellett az estén a francia zeneszerzők közül Ravel kap még szerepet. Kuriózumként hangzik el Alborada del gracioso (A bohóc reggeli dala) című zongoraművének zenekari átirata, amit legnépszerűbb zenekari darabjainak egyike, a Daphnis és Chloé balett zenéjéből összeállított II. szvit követ. A mű a rokokó pásztori világ „mérhetetlenül kedves, üde és gyengéd feldolgozásával” kápráztatta el a korabeli hallgatóságot, és ragadja magával ma is a közönséget.
Műsor:
Berlioz: Lear király – nyitány
Saint-Saëns: I. (a-moll) csellóverseny, op. 33
Ravel: Alborada del gracioso
Ravel: Daphnis és Chloé – II. szvit
Közreműködik: Frans Helmerson (cselló) MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Csaba Péter