Program


RS9 OFF: Artman szerzői est

RS9 OFF: Artman szerzői est

ARTMAN SZERZŐI EST

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, October 11 2015 7:30PM

Az ArtMan Egyesület művészi hitvallása, hogy súlyosan fogyatékos és ép előadóművészek együtt fedezik fel és mutatják meg a közönségnek a mindannyiunkban jelen levő teremtő erőt. Az alkotói folyamat részeként az előadó művészet legmodernebb irányzatainak gyakorlatait és Magyarországon eddig ismeretlen testtudati módszerek tapasztalatait adaptálják fogyatékos emberek számára. Ebben a munkában a sérült és nem sérült tagok egyenrangú partnerekként hoznak létre kortárs táncszínházi produkciókat.

PURE

Rendező, koreográfus, korrepetitor: Bóta lldikó

Zene: Környei Kristóf hegedű

Előadó: Tóth Károly

Időtartam: kb. 15 perc

Az idegrendszert maradandóan érintő sérülés mentén és ellenében a szimplán testi vonatkozások,

mozgás, mozdulatok megjelenésének lehetőségei és lehetetlenségei, kérdései adják a táncszóló alap

szövetét. A bőr, mint határoló, el-és betakaró struktúra, az idegrendszer, mint szervező, kontrolláló

struktúra, az izmok, mint kivitelezők, végrehajtók, és a kötőszövetek, mint támaszt nyújtó, térkitöltő, kísérő apparátus együttműködése a testben való otthonosság és külvilág felé való megnyilvánulásunk meghatározói, és érzelmi, mentális lényünk hordozásához, alakításához is hozzájárulnak. Így felmerül különféle kifejezésbeli, előadásra vonatkozó stílusok, iskolák szemléletébe való helyezkedés, azonosulások és elhatárolódások.

KÉTség

Rendező, koreográfus: Gyulavári Ági

Zene: Sperling Andor

Előadók: Tóth Károly, Gyulavári Ági

Kosztüm: Csorba Kriszta

Fény: Dézsi Kata

Időtartam: kb. 10 perc

‘Ha az EGYség felbomlik, KÉTségünk megmozdít. Egymás sérülékenységében tükröződve saját magunkat fogadjuk el.’

A darab inspirációs forrása az emberi sérülékenység; ennek testi és lelki vetületei. A téma egy súlyos halmozottan sérült férfi táncos (Tóth Károly) és egy ép nő táncos (Gyulavári Ági) diádikus összehangolódásán keresztül bontakozik ki. Az alkotók a sérülékenység kialakulását kutatták pszichológiai, mozgásfejlődési és filozófiai szempontból. A téma a kreatív alkotói folyamatban az improvizáció, a Lábán mozdulatelemzés és a butoh formanyelvén átszűrődve érlelődött tovább. A koreográfiában a sérült előadó mozgása és teste egyedi kifejezőerejével önmaga teljességében a sérülékenység egy fajta kivetüléseként értelmeződik. A sérült táncos ezáltal az ép alkotótárs egyenrangú partnereként van jelen.

A darab egy harmonikus egységből indul, melynek felbomlása után a magány megélése

megrázkódtató, de lehetőséget ad arra, hogy az előadók külön-külön, saját útjukat járvafelemelkedjenek és fejlődjenek. Az újratalálkozás egyszerre hordozza magában a változás lehetőségét és egy másfajta sérülékenység megélését.

SZEMPÁR

Rendező: Kálmán Ferenc

Előadók: Bóta lldikó, Barkó Tamás;                                                                                                   

Zene: Balanescu, Maria-T, részletek, és vagy Mozart: C-dúr zongoraverseny, Andante tétel,  J.S.Bach Hegedű és Zongora versenyeiből részletek

Időtartam: kb.20 perc

Két ember egy térben; közel, távol. Egyik egy látható, másik egy láthatatlan világban. Egy nő és egy férfi; egy idő ablakban, életük más pontjain. A magukörömeit és fájdalmait élve, megosztva, ellenpontozva, egymásra utalva, utalódva. Jelmezek között, érzéseket, közös pillanatokat keresnek, keresünk... látni és látszani, érezni és érzékelni, érinteni és érintve lenni

"...Hogy látva lássanak"? Szeretnénk, ha szeretnének- körbevettségre, ölelésre vágyunk, rétegeket

öltünk és vetkőzünk, attól függően, mit mutatnánk-adnánk magunkból a szeretéshez, a szeretettséghez, az öleléshez, az ölelve levéshez. Ebből alakul ki a DESIGN- unk és az IMAGE- unk, a sajátunk, a másiké, és talán egy közös is.(A látványközpontú világ és életértelmezés felveti a nézőpont tudatosítás szükségességének kérdését. Különösen érdekfeszítő kérdés ez a színházi alaphelyzetben, ahol néző, és „nézett”szerint oszlanak meg a szerepek. Hogy a nézőből látó is válik –e, vagyis, hogy mit tud és lehet kezdeni adott korszakban, kultúrában a látottakkal, és hogy adott kultúra, korszak, korosztály hogyan és mire használja a színházi alaphelyzetet, akár a tényleges színházait, művészetét tudja e élvezni, hasznosítani a maga számára, nos, ebben a vonatkozásban a vak táncos jelenléte izgalmas kiindulópont lehet.)

Az előadás hossza: 50 perc

Our offer


A 60-minute tour starts every day at 13:30, 15:00 and 16:30 in English. To request a tour in other languages (Italian, Spanish, German, French and Hungarian), please get in touch with the OperaTour team. Please note that the auditorium is closed for visits during rehearsals. Guided tours are not available during performances.

Levente Szörényi – János Bródy / Levente Gyöngyösi STEPHEN, THE KING Rock-opera production in two parts, in Hungarian, with Hungarian and English subtitles

Follow us!


Suggestions


Fischer Ádám 75 Szép

Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az…

AZAHRIAH

Puskás Aréna

Az üstökösszerű karriert építő Azahriah az esemény súlyának megfelelően grandiózus látvánnyal, a tőle megszokott színvonalú zenei produkcióval és sok-sok meglepetéssel…

Szophoklész: Oidipusz király című drámája nyomán írta: Pintér Béla

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Subscribe to newsletter

Get informed about the best programs!

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.