RS9 OFF: Artman szerzői est
ARTMAN SZERZŐI EST
ARTMAN SZERZŐI EST
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, October 11 2015 7:30PM
Az ArtMan Egyesület művészi hitvallása, hogy súlyosan fogyatékos és ép előadóművészek együtt fedezik fel és mutatják meg a közönségnek a mindannyiunkban jelen levő teremtő erőt. Az alkotói folyamat részeként az előadó művészet legmodernebb irányzatainak gyakorlatait és Magyarországon eddig ismeretlen testtudati módszerek tapasztalatait adaptálják fogyatékos emberek számára. Ebben a munkában a sérült és nem sérült tagok egyenrangú partnerekként hoznak létre kortárs táncszínházi produkciókat.
PURE
Rendező, koreográfus, korrepetitor: Bóta lldikó
Zene: Környei Kristóf hegedű
Előadó: Tóth Károly
Időtartam: kb. 15 perc
Az idegrendszert maradandóan érintő sérülés mentén és ellenében a szimplán testi vonatkozások,
mozgás, mozdulatok megjelenésének lehetőségei és lehetetlenségei, kérdései adják a táncszóló alap
szövetét. A bőr, mint határoló, el-és betakaró struktúra, az idegrendszer, mint szervező, kontrolláló
struktúra, az izmok, mint kivitelezők, végrehajtók, és a kötőszövetek, mint támaszt nyújtó, térkitöltő, kísérő apparátus együttműködése a testben való otthonosság és külvilág felé való megnyilvánulásunk meghatározói, és érzelmi, mentális lényünk hordozásához, alakításához is hozzájárulnak. Így felmerül különféle kifejezésbeli, előadásra vonatkozó stílusok, iskolák szemléletébe való helyezkedés, azonosulások és elhatárolódások.
KÉTség
Rendező, koreográfus: Gyulavári Ági
Zene: Sperling Andor
Előadók: Tóth Károly, Gyulavári Ági
Kosztüm: Csorba Kriszta
Fény: Dézsi Kata
Időtartam: kb. 10 perc
‘Ha az EGYség felbomlik, KÉTségünk megmozdít. Egymás sérülékenységében tükröződve saját magunkat fogadjuk el.’
A darab inspirációs forrása az emberi sérülékenység; ennek testi és lelki vetületei. A téma egy súlyos halmozottan sérült férfi táncos (Tóth Károly) és egy ép nő táncos (Gyulavári Ági) diádikus összehangolódásán keresztül bontakozik ki. Az alkotók a sérülékenység kialakulását kutatták pszichológiai, mozgásfejlődési és filozófiai szempontból. A téma a kreatív alkotói folyamatban az improvizáció, a Lábán mozdulatelemzés és a butoh formanyelvén átszűrődve érlelődött tovább. A koreográfiában a sérült előadó mozgása és teste egyedi kifejezőerejével önmaga teljességében a sérülékenység egy fajta kivetüléseként értelmeződik. A sérült táncos ezáltal az ép alkotótárs egyenrangú partnereként van jelen.
A darab egy harmonikus egységből indul, melynek felbomlása után a magány megélése
megrázkódtató, de lehetőséget ad arra, hogy az előadók külön-külön, saját útjukat járvafelemelkedjenek és fejlődjenek. Az újratalálkozás egyszerre hordozza magában a változás lehetőségét és egy másfajta sérülékenység megélését.
SZEMPÁR
Rendező: Kálmán Ferenc
Előadók: Bóta lldikó, Barkó Tamás;
Zene: Balanescu, Maria-T, részletek, és vagy Mozart: C-dúr zongoraverseny, Andante tétel, J.S.Bach Hegedű és Zongora versenyeiből részletek
Időtartam: kb.20 perc
Két ember egy térben; közel, távol. Egyik egy látható, másik egy láthatatlan világban. Egy nő és egy férfi; egy idő ablakban, életük más pontjain. A magukörömeit és fájdalmait élve, megosztva, ellenpontozva, egymásra utalva, utalódva. Jelmezek között, érzéseket, közös pillanatokat keresnek, keresünk... látni és látszani, érezni és érzékelni, érinteni és érintve lenni
"...Hogy látva lássanak"? Szeretnénk, ha szeretnének- körbevettségre, ölelésre vágyunk, rétegeket
öltünk és vetkőzünk, attól függően, mit mutatnánk-adnánk magunkból a szeretéshez, a szeretettséghez, az öleléshez, az ölelve levéshez. Ebből alakul ki a DESIGN- unk és az IMAGE- unk, a sajátunk, a másiké, és talán egy közös is.(A látványközpontú világ és életértelmezés felveti a nézőpont tudatosítás szükségességének kérdését. Különösen érdekfeszítő kérdés ez a színházi alaphelyzetben, ahol néző, és „nézett”szerint oszlanak meg a szerepek. Hogy a nézőből látó is válik –e, vagyis, hogy mit tud és lehet kezdeni adott korszakban, kultúrában a látottakkal, és hogy adott kultúra, korszak, korosztály hogyan és mire használja a színházi alaphelyzetet, akár a tényleges színházait, művészetét tudja e élvezni, hasznosítani a maga számára, nos, ebben a vonatkozásban a vak táncos jelenléte izgalmas kiindulópont lehet.)
Az előadás hossza: 50 perc
A 60-minute tour starts every day at 13:30, 15:00 and 16:30 in English. To request a tour in other languages (Italian, Spanish, German, French and Hungarian), please get in touch with the OperaTour team. Please note that the auditorium is closed for visits during rehearsals. Guided tours are not available during performances.
Levente Szörényi – János Bródy / Levente Gyöngyösi STEPHEN, THE KING Rock-opera production in two parts, in Hungarian, with Hungarian and English subtitles
Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az…
Az üstökösszerű karriert építő Azahriah az esemény súlyának megfelelően grandiózus látvánnyal, a tőle megszokott színvonalú zenei produkcióval és sok-sok meglepetéssel…
Szophoklész: Oidipusz király című drámája nyomán írta: Pintér Béla
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.