Rongyszőnyeg a teljesség felé
Weöres Sándor verseihez, szellemiségéhez Bartók Béla zenéjét társítja az előadás, melynek formája eltér a megszokott előadó estek formájától.
Weöres Sándor verseihez, szellemiségéhez Bartók Béla zenéjét társítja az előadás, melynek formája eltér a megszokott előadó estek formájától.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, April 17 2016 7:00PM
Szereplő: Jancsó Sarolta
Zongorán kísér: Baráz Ádám
Mozgás: Kárpáthy Zoltán
Látvány: Somogyi Hanna
”Weöres Sándor versei, írásai, gondolatai, filozófiája, bölcs humora, minden napi szellemi igényem és táplálékom” – mondja Jancsó Sarolta, aki 1982-ben már bemutatott egy Weöres Sándor önálló estet a Rátkai Klubban, melyen a költő és felesége ott ültek a Mikroszkóp Színpad nézőterének első sorában, az est végén pedig gratuláltak a művésznőnek. Bartók Béla zongoradarabjainak társítása Weöres verseihez, ez már az új verziónak a találmánya, bár az ötlet már régebben megszületett, amikor Jancsó Sarolta tanulmányként dolgozott tanítványaival Weöres- Bartók alkotások társításával. A zene és a vers kapcsolatát keresték: alá-fölé- mellérendeltségi viszonyokat, a zenére mondott szövegmondás lehetőségeit, szabályait. Baráz Ádámmal továbbléptek a két művész műveinek összekapcsolásában. Próbáról-próbára felfedezték az azonosságokat, a megfeleléseket, az egymást megerősítéseket.
Baráz Ádám zeneszerző számára Weöres szellemisége, költészete és embersége talán kortársai közül is kiemeli a költőt. Szerinte néha elég elolvasni egy négy soros Rongyszőnyeget, vagy csak elmélkedni egy-egy pár szavas gondolaton, ami mindenkiben mást indít el. A zeneszerző szerint nem véletlenül társították Bartók Béla zongoraműveit Weöres írásaihoz. Tökéletesen illik egymáshoz a két szerző gyermeki, illetve időskori énjének alkotói képe. A gyermekkori tisztaságot és természetességet tükröző Gyermekeknek ciklus, a néha groteszk és igencsak sok mondanivalójú rövid tételekből álló 14 bagatell részletei épp úgy helyet kaphattak az előadói esten, mint a Mikrokozmoszból válogatott darabok, illetve egyéb önálló művek, többek közt az „Allegro barbaro” is.
Az Anconai szerelmesek kacagtatóan fordulatos, kedvesen pikáns, szellemes, zenés összekacsintás a hetvenes évek olasz slágereivel. Szerelem, slágerek, tánc, gegek, csipetnyi erotika, poénok, kacagás, happy end.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
Rényi Ádám keserédes, abszurd és meglepő történeteinek hőseit és antihőseit négy színész kelti életre egy sokszínű, sokhangulatú, nevetésben és könnyekben…
A Love Letters című kétszemélyes színdarab az amerikai szerző egyik leggyakrabban játszott műve, amely mosolyogtató és könnyfakasztó jeleneteivel a világ…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.