Magánélet: Scallabouche Theatre
Scallabouche Company
Noel Coward: Magánélet
Scallabouche Company
Noel Coward: Magánélet
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, May 15 2015 7:00PM
„A színészet olyan kísérleti műhely, ahol nap mint nap lényegre tömörítetten születnek meg és formálódnak ki azok a lelki történések, amelyeket a pszichológia – elsősorban a személyiséglélektan – oly nagy erőfeszítéssel és oly kevés eredménnyel kutat. A színész munkaeszköze saját teste és lelke, azaz személyisége.”
(Popper Péter: A pokol színei
Előszó, vagy: a színház mint pszichológiai kísérleti műhely)
Ebbe a kísérleti műhelybe pillanthat be a néző a Scallabouche Company legújabb bemutatóján. Noel Coward Private Lives című színműve az 1930-as évek angol polgári világának formákhoz ragaszkodni próbáló, de az indulatokat megfékezni képtelen, a színjáték és az őszinteség kényes határán lavírozó, fojtogató világát mutatja be. Az előadás arra tesz kísérletet, hogy a főszereplők házastársi konfliktusát a párterápia keretei közé helyezve lehetséges válaszokat, megoldásokat keressen. Hogyan válhat működővé egy ellentétekkel terhes kapcsolat? Hogy találhatjuk meg a harmónia felé vezető közös pontokat? Hogyan maradhatunk önmagunk a szükséges kompromisszumok ellenére? Egy terapeuta és a nézők segítik a szereplőket. Jeleneteket látunk a pár múltjából, lehetséges jövőjéből – ezek elemzése, módosítása ad lehetőséget a házaspárnak az újrakezdésre vagy a lezárásra.
A pszichológiai munka egyben színházi kísérlet is: miképpen dolgozhat együtt három különböző stílusú színházi ember? A klasszikus színházi mívesség képviselője (Fullajtár Andrea), az angol színjátszás és az improvizációs technika szakembere (Alexis Latham) és a fizikai színház egyik legizgalmasabb kévpviselője (Gergye Krisztián). A rendező mint pszichoterapeuta: a szó, a mozgás, a zene erejével képes úgy nyitogatni a lélek legrejtettebb bugyrait, hogy ne sérüljön, sőt, gazdagodjon, önmagává válhasson. Miközben a jól működő színészi eszköztárat mozgósítja, de azt új nézőpontba helyezve gazdagítja, mélyíti. Mindezt a néző részvételével. Élveboncolás.
„Egyszóval a színház témája az ember belső forradalma, amit evilági üdvösségéért vív, ha győz, és kárhozatra jut, ha elbukik.”
Fordította: Dési András György
Salome Élő operaközvetítés a New York-i Metropolitan Operából szünet nélkül, 135 perc, 2025 német nyelven, magyar és angol felirattal
“Színdarabot csinálni valahogy régi álmom volt, mert szép, kreatív dolog. De eddig hiányzott a drámám hozzá. Most megvan. Én bányászom a nyersanyagot, de a végső formáját az alkotótársaim fogják megadni, amíg lehet, az én közreműködésemmel. Elfogadom, ha esetleg én már nem látom az előadást. Nagyon szeretném, de ebben a játékban nem a győzelem, a részvétel a fontos.” /Karsai Dániel/
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. 2014-es…
Egység és sokszínűség. A Nemzeti Filharmonikusok 2024/2025-ös évadának koncertjei bejárják a hangverseny repertoár valamennyi fejezetét, tallózva régi és új között.
Dee Dee Bridgewater's career is now in its sixth decade, and while she says she's put in a lot of…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.