Program


A PanoDráma bemutatja: TTT 2014-15
4

A PanoDráma bemutatja: TTT 2014-15

A PanoDráma bemutatja: TTT 2014-15 (új kiadás)
keresztmetszet a közoktatásról

Az új tanév disznóságai! – ezúttal is szó szerint

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, April 24 2015 8:00PM

Ezúttal is pellengéren a közoktatás: szemöldöksmink és szőrös kar, kislányt mészárló baltás gyilkos és kacérkodó megerőszakolt az oktatófilmekben, a homoszexualitás mint tudatos bűnelkövetés, "te anyád is hülye", “csomizom a ruciba a habtestem” a tankönyvekben, makacs gyermek csak a rémhírekben. De Molière-t inkább hanyagoljuk, túl negatív.

“Elég furcsa látni, érzékelni, hogy az oktatásügynek tulajdonképpen semmi dolga nincsen a gyerekekkel. Az oktatás politikai feladat, amelyben a legfontosabb a működés, tehát nem a gyerekért (majd a következő szinten az egyébként elvileg a diákok szolgálatában álló tanárért) van a rendszer, hanem ők vannak a rendszerért.” (Ugrai István: Politikai feladat http://7ora7.hu/programok/ttt/nezopont )

Életpályamodell vagy pályaelhagyás. Százhúszezer forint vagy hatezer svájci frank. Pofozkodó tanár vagy tanárverő diák. Cigány a földszinten, paraszt az emeleten – integrált oktatás. Búcsú a harmatos rózsától. Iskolarendőr sárga lufival - egy kis tánc. Hit, remény, szeretet - erős vár a mi etikánk. Mamakör és gyerekszáj. Ők. Mi. Komolyan. Humorral. Nem szájba rágva, de ismét szó szerint.

A Nagy Vitát a PanoDráma színházi nevelési programjának diákjai prezentálják, a téma is változhat. Hogy ki melyik oldalt képviselje, azt most is a közönség dönti el, ahogy azt is, melyik csapat győzőtt.

A Nemzeti Pedagóguskar zenés betétszámaihoz a világhírű Dogtroep volt tagja, a 5te Kwartier vezetője Ted van Leeuwen szerzett zenét.

“Az iskolának kell gondoskodnia a diákokról, különben elkallódnak, rossz útra térnek, elkezdenek bandázni, rengeteget interneteznek, ülnek a gép előtt, rossz hatások érik őket, ne adj Isten, odáig fajulhat mindez, hogy devianciába torkollik az életük.” (Hoffmann Rózsa)

"A hatályos szabályozás alapján az utcán csellengő diákot a rendőr igazoltathatja, és abban az esetben, ha a diák az intézkedésnek ellenszegül, akkor vele szemben a Rendőrségről szóló törvény alapján a rendőr testi kényszert és bilincset alkalmazhat."

Előadják: valamint minden alkalommal négy másik középiskolás diák

Zeneszerző: Ted van Leeuwen, a Karaoke Europe keretében

 

A 2012-es előadás kritikáiból:

“Ha PanoDráma, akkor társadalmiság, kritikus szemlélet, szociális érzékenység. (...) Az alkotócsapatnak sikerült fájdalmas humorral nyúlnia a szegregáció vs. integráció, a beiskolázás, a felsőoktatási keretszámok vagy éppen az iskolai erőszak témájához, miközben most is újat mutatott.” - (Antal Nikolett: Egy botrány részletei)

“A PanoDráma korábbi munkáihoz hasonlóan itt is a verbatim (szó szerinti) színház eszközeivel dolgoztak az alkotók, azaz az előadásban elhangzó szövegek mind személyesen készített interjúk, vagy mások által felvett anyagok változtatás nélküli tolmácsolása. Ennek eredményeképpen kínosan ismerős és életszagú minden egyes jelenet." - (Sós Eszter: Makarenkói pofon az oktatásnak)

A 2014 februári bemutató kritikáiból:

“Megdöbbenti az embert, hogy nem írói kreációkat adnak elő a színészek, nem a valóság elferdített és torzított transzformációja zajlik, a verbatim itt nem jelleg vagy műfaj, hanem formaalkotó kiindulópont. Ugyanis szinte eldönthetetlen, hogy nevessen vagy sírjon az ember azon, ahogyan ma iskolaigazgatók az évnyitó/évzáró/ünnepi beszédeiket fogalmazni gondolják, ahogyan ma az újonnan beszerzett iskolarendőrök a diákokhoz viszonyulnak, ahogyan a Mindenható Központ, a Klebelsberg Intézményfenntartó, a KLIK kezeli a feladatát: a hozzá nem értés, a szakmaiatlanság, a megfelelésvágy és a dilettáns ostobaság ordít a színpadról.

Félreértés ne essék: a TTT 2013/14. nem bírálja vagy kinevetteti az oktatás- és neveléspolitikát, hanem kritikus tükörbe teszi, furcsa (vagy korábban furcsának ható) jelenségeket helyez egymás után, és nem önmagukban az egyes komikus, sajnálatos esetekben, hanem így összességében alakul ki egy riasztó keret, amelyből a működésképtelenség, illetve a funkcióidegen működés jellemzése
olvasható ki." (Ugrai István: Politikai feladat http://7ora7.hu/programok/ttt/nezopont )

 

“Anyukám és Apukám! Viselkedésemmel szégyent hoztam rátok és az iskolámra. én szaladgáltam. (ellenőrző-bejegyzés, 2o14)

“Vitassátok meg, hogy egy népnek vagy az egyénnek javára szolgál-e a végtelen nyitottság, a határtalan tolerancia!” (Erkölcstan 5. osztályosoknak)

“Ide jár nekem is a középső gyerek az emeletre a B-be, de bevallom őszintén a tanár kicsinálja őt, kiveszem, jobb lesz neki a cigány osztályban. Okos gyerek, a másodikba jár, de többet tud mint a bátyja, a harmadikos lent. De nem bírja már, rendesen remeg a tanárjától”  (egy gyöngyöspatai roma szülő)

“Egyébként láttunk cigányokat két éve Szlovákiában, egy gyönyörű hegyen áfonyát szedtünk, és ott voltak cigányok, akik ezzel foglalkoznak, hogy áfonyát gyűjtenek és ugye tényleg itt Budafokon ugye nem látunk olyan sok cigányt, és akkor kérdezte tőlem, hogy … már nem emlékszem pontosan... most így hirtelen, hogy ööö...hát hogy ilyen szakadt,borzalmas színű zsigulival voltak, és hogy milyen szép színű kocsijuk van, ezeknek a barna szőrű magyaroknak? És akkor látott igazából cigányt a gyerek...” (budafoki anyuka)

“Én elmondtam százszor a kollegáknak, hogy mindenki saját felelősségére üti meg a gyerekeket.” (igazgatónő)

“Mikor én voltam diák, ha nem figyeltem órán, csak úgy repült a kilós kulcscsomó és eszembe se jutott a feljelentgetés a kurva életbe! Több ilyen tanárt! Majd tiszteletet tanul a sok szarházi!” (felnőtt vélemény a fizikai fegyelmezésről az iskolában)

Our offer


A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.

Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.

Mindenkivel megeshet – mármint ha nő, és elmúlt annyi...

Follow us!


Suggestions


GESZTI SIXTY

Papp László Budapest Sportaréna

A legnagyobb slágerek Geszti Péter (és bolygónk) meghatározó korszakaiból, Rap+Az, zene+stand up, vidám időutazás, meglepő fordulatok, korszakos vendégek, és egyedülálló…

Carmen

Budapesti Operettszínház

Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…

Geszti Péter – Monori András – Tasnádi István: Ezeregy éjszaka worldmusical

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Subscribe to newsletter

Get informed about the best programs!

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.